تحلیل خرید روغن پایه

تحلیل خرید روغن پایه

تحلیل خرید روغن پایه از موسسه آرگوس. قیمت های روغن پایه در آسیا و اقیانوسیه با توجه به عرضه بیش از حد و تقاضای ضعیف کماکان در حال کاهش قیمت هستند. تحلیل خرید روغن پایه نشان می دهد فراوانی زیاد باعث شده است که تقاضا به تدریج رو به کاهش رود.

همکارانی که مایل به خرید نشریات پلتس و ارگوس ایسیس هستند لطفا به ایمیل iroilmarket2@gmail.com پیام ارسال کنید.

تحلیل خرید روغن پایه

قیمت های روغن پایه در آسیا و اقیانوسیه با توجه به عرضه بیش از حد و تقاضای ضعیف کماکان در حال کاهش قیمت هستند. فراوانی زیاد باعث شده است که تقاضا به تدریج رو به کاهش رود. خریداران برای خرید های خود شرایطی می گذارند.

قیمت  ها به دلیل عرضه های کمتر در ماه‌های گذشته کمی بالارفته بود. تولید کنندگان محلی روغن پایه قیمت های خود را در ماه‌های اخیر افزایش دادند زیرا خریداران برای تکمیل موجودی و ذخایر خود به هر قیمتی حاضر به خرید می شدند.

بازار روغن پایه عرضه بیش ازحد

افزایش عرضه روغن پایه در آسیا  اقیانوسیه مسیر کاهشی قیمت را تشدید نمود . قیمت ها در حدی کاهش یافته اند که می توان فرایند آربیتراژ را درصورت مناسب بودن هزینه حمل به مقاصد ی همچون هندوستان آغاز نمود. کاهش شدید قیمت ها بعضی از فروشندگان را وادار نمود که عرضه های بیشتری برای کاهش ذخایر لبریز شده خود انجام دهند و حاضر شوند با قیمت های پایین تر محصول خود را به بازار عرضه کنند.

این حرکت فروشندگان باعث افزایش فراوانی روغن پایه در بازار شد و به دلیل کاهش تقاضا، به  مسیر کاهشی قیمت کمک کرد. در چنین شرایطی خریداران نیز خرید را انجام نمی دادند زیرا نگران آن بودند که قیمت‌ها از این بیشتر  کاهش یابد.

خود همین کناره‌گیری خریداران نیز مجدداً فشار جدیدی بر بازار وارد نمود و تقاضا را به حداقل رساند. بنابراین با توجه به کاهش شدید قیمت روغن پایه ، تولید کنندگان آن به فکر انجام صادرات و آربیتراژ روغن پایه افتادند. تنها مانع موجود بر سر انجام آربیتراژ در حال حاضر فقط هزینه های بالای حمل است.

 

باران های موسمی و کاهش تقاضا روغن پایه در هندوستان

با توجه به کاهش غیر معمول تقاضا از بازار های  چین، میزان عرضه های اخیر روغن های گروه دوم تایوان در بازارهای آسیا اقیانوسیه در هفته منتهی به ۲۹جولای افزایش یافته است. یکی از پالایش گران اصلی تایوان، روغن های سبک و سنگین گروه دوم خود را برای بارگیری در ماه آگوست به بازار عرضه نموده است و همزمان  فروشندگان دیگری  عرضه های خود را با قیمتهای پایین تر در شروع ماه جدید میلادی به بازار عرضه نموده اند.

قیمت های پایین روغن پایه گروه دوم باعث شده است که خریداران ای در هندوستان به فکر وارد کردن آن به کشور خود باشند. البته تقاضا در هندوستان با توجه به باران های موسمی هندوستان خیلی زیاد نیست. آنچه اکنون در بازار هندوستان اتفاق می افتد خرید روغن پایه جهت ذخیره سازی و پر نمودن مخازن است و نیاز فوری در بازار وجود ندارد.

بعضی از معامله گران در هندوستان با توجه به لبریز شدن ذخایر به فکر صادرات به بازار های دوردست ترنیز افتاده اند و بعضی از معاملات فروش به چنین بازار هایی  نیز در این خصوص انجام شده است.

 

کوید ۱۹ و چشم انداز ضعیف اقتصادی روغن پایه در چین

بر اساس تحلیل خرید روغن پایه، در میان روغن های پایه تقاضا برای برایت استاک بسیار کم است زیرا انجام آربیتراژ به مقصد چین که بزرگترین وارد کننده روغن های سنگین است کماکان عملی نیست. تقاضای چین برای روغن های پایه با توجه به چشم انداز ضعیف اقتصادی این کشور به دلیل شیوع مجدد بیماری کووید ۱۹ و قرنطینه چند شهر جدید وضعیت مناسبی ندارد و در حد پایینی قرار گرفته است.

تقاضا برای خرید برایت استاک در جنوب شرق آسیا ضعیف است. خریداران به میزان مورد نیاز خود کالا خریداری نموده و مطمئن هستند که هرگاه نیاز به خرید برایت استاک داشته باشند به آسانی برای آنها قابل تامین است. با اینکه در این فصل معمولاً خرید برایت استاک بیشتر از سایر ماه های سال است ولی این عامل باعث نگردیده که تقاضا افزایش یابد و یا بازار با کاهش عرضه مواجه شود.

یکی از پالایش گران جنوب شرق آسیا سه هزار تن برایت استاک رابرای بارگیری در ماه آگوست به بازار عرضه نموده است. این در شرایطی است که خریداران این نوع روغن  تمایل چندانی به خرید آن ندارند. حجم زیادی از روغن های سبک گروه یک و گروه دوم نیز در بازار جنوب شرق آسیا از سوی چین در هفته گذشته عرضه شده است که مشتری چندانی ندارد.

برای مطالعه تحلیل قیمت روغن پایه در بازار کلیک کنید.

 

چشم انداز ضعیف اقتصادی روغن پایه در چین

عرضه کنندگان محلی روغن پایه گروه دوم در آسیا اقیانوسیه با توجه به اینکه انجام آربیتراژ به مقصد آمریکا و اروپا به دلیل کاهش تقاضا در این مناطق مشکل تر شده است سعی می کنند عرضه های خود را به سوی مناطق دیگر هدایت کنند. در هفته های اخیر تقاضا های خوبی از سوی بازارهای اروپا و آمریکا برای خرید روغن های تولیدی آسیا اقیانوسیه وجود داشت ولی اخیراً تقاضا از سوی این مناطق به حداقل رسیده است.

به همین دلیل و با توجه به نبودن مشتری برای روغن های پایه  تولیدی، تولید کنندگان قیمت های خود را کاهش داده تا خریداران برای خرید های آنی اقدام نموده و نسبت به صادرات آن اقدام کنند. یک تولید کننده روغن پایه در کره جنوبی روغن های بسیار سبک ،سبک، و  سنگین خود را با تخفیف به بازار هندوستان عرضه نموده است. مذاکرات برای خرید این روغن ها از کره جنوبی در جریان است و خریداران تقاضای قیمت های پایین تری را می کنند.

قیمت روغن پایه بر مبنای ترم تحویل EX Tank در سنگاپور

روغن های گروه اول از نوع سنگین هرتن ۱۳۷۰دلار و برایت استاک در حدود ۱۴۷۰دلار بر مبنای EX Tank در هفته منتهی به ۲۹حولای قیمت داشتند.

خربداران برروی محصولات ساخت تایلند برای تامین کالای خود حساب بازکرده اند.قیمت های گروه دوم نیز باثبات بود وبرای روغن های سبک ۱۳۳۰تا۱۳۷۰دلار وبرای روغن های سنگین۱۳۵۰تا ۱۴۰۰دلار در هر تن با ترم تحویل EX Tank سنگاپور بود.عرضه های  روغن های سبک  گروه دوم از سوی کره جنوبی در ظروف پلاستیکی بزرگ با قیمت ۱۳۵۰دلار در هر تن براساس ترم تحویل جنوب شرق آسیا وبا قیمت ۱۳۷۰ دلار در هرتن برای روغن های سنگین با شرایط تحویل مشابه به بازار عرضه شد وخریدارانی از ویتنام متقاضی خرید کالا بودند.

قیمت روغن پایه شمال شرق آسیادر هفته منتهی به ۲۹جولای ضعیف باقی ماند.

قیمت هابا توجه به اینکه عرضه روغن های پایه در این منطقه افزایش یافته است تحت فشار قرار داشت. چندین توزیع کننده چینی در واکنش به کاهش روز افزون تقاضا قیمت های خودرا کاهش دادندوحتی با وجود کاهش سودحاصل از پالایش به روند کاهش قیمت ادامه دادند.با توجه به اوضاع نامساعد تقاضا برای خرید روغن ،توزیع کنندگان روغن پایه از جستجو برای خرید روغن منصرف شدند.هنوز خیلی زود است که خریداران وتوزیع کنندگان به فکر آماده شدن برای افزایش قیمت احتمالی در سه ماهه سوم سال باشند وبخواهند تقاضای بیشتری روانه بازار کنند.

شیب نزولی قیمت روغن در هند

قیمت های روغن پایه در هندوستان با توجه به تقاضای کمتر در این فصل وعرضه فراوان روغن در سطح جهانی وپایبن تر آمدن قیمت سوخت کاهش یافت.

قیمت گازوییل نیز کاهش یافته وتولید کنندگان که قبلاً به خاطر صرفه تولید گازوییل ،تولید روغن را کاهش می دادند دیگر رغبت چندانی به این کار نشان نمی دهند و به این ترتیب عرضه روغن بیشتر از گذشته شده است.همه این عوامل باعث شده است که قیمت روغن درهندوستان در  یک شیب تند نزولی قیمت نسبت به شمال شرق آسیا قرار بگیرد.فروشندگان‌روغن در آسیا اقیانوسیه با توجه به شیب نزولی قیمت در دو هندوستان ،فروش های آنی بیشتری به هنددارندزیرا احتمال کاهش بیشتر قیمت وجود دارد.

تحلیل خرید روغن پایه آنی

تعداد معاملات آنی وعرضه های روغن پایه به صورت آنی از منابع زیادی در آسیا اقیانوسیه به بازار هندوستان بیشتر شده است.این عرضه ها، روغن های پایه سبک وسنگین را در بر می گیرد.افزایش عرضه با کاهش تقاضای داخلی وهمچنین کاهش صادرات هند و  کاهش قیمت نفت خام وگازوییل در هفته های اخیر هم زمان شده است.قیمت ها در حال حاضر به سطوحی رسیده که خریداران برای خرید خود بعنوان هدف در نظر گرفته بودند بنابر این به نظر می رسد با توجه به کاهش بیش از حد قیمت ها ورسیدن قیمت ها به کف قیمتی،از این پس میزان تقاضا در منطقه افزایش یابد.

برای مطالعه تحلیل آنالیز روغن پایه جهانی کلیک کنید.

 

کاهش قیمت روغن های گروه دوم در کره ‌جنوبی و تایوان

قیمت ها برای عرضه روغن های پایه کره جنوبی وتایوان کاهش یافته است زیرا محموله های زیادی از این دو کشور وارد بازار آسیا اقیانوسیه شده است.یک شرکت کره ای روغن های گروه دوم خود را که شامل روغن های بسیار سبک ،سبک وسنگین بوده است به بازار عرضه نموده است.یک شرکت پالایشی در تایوان نیز روغن های سبک وسنگین گروه دوم را به بازار عرضه نموده است.مذاکرات خرید برای عرضه های کره وتایوان هم اکنون در جریان است.فرصت های خرید خوبی برای انجام معاملات برای خریداران فراهم گشته است.

عرضه زیاد روغن های گروه دوم در بازار خاور میانه

در تحلیل خرید روغن پایه ، وضعیت روغن پایه در هفته منتهی به ۲۹جولای در خاور میانه نیز با عرضه فراوان روبه رو بود وقیمت ها در این منطقه نیز کاهشی بود.از مناطق دیگر نیز به صورت آربیتراژ محصولاتی وارد بازار خاور میانه شد.فراوانی‌روغن در بازار خاورمیانه برای بسیاری از گروههای روغن مشهود بودوقیمت ها رقابتی بودند.عرضه گروه یک به میزان کافی وعرضه گروه دوم بیش از نیاز بازار بود.

عرضه زیاد روغن های گروه دوم در بازار خاور میانه

قیمت های روغن پایه در آسیا و اقیانوسیه در کلیه مناطق کاهشی و یا بدون تغییر بود. این کاهش از ۱۰ دلار تا ۸۰ دلار بود و بیشترین کاهش قیمت مربوط به روغنهای برایت استاک و روغن های گروه دوم بود.
قیمت برایت استاک خاور میانه ۶۰دلار کاهش یافت.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

تولید کنندگان ترک روغن پایه و کاهش ارزش لیر

روغن پایه گروه یک با توجه به تورم در ترکیه و کاهش ارزش پول ملی ترکیه در قبال ارزهای دیگر با کاهش قیمت همراه شد.

تقاضای مخلوط کنندگان روغن برای مقادیر زیاد روغن روبه کاهش است زیرا ذخایر آنها لبریز شده و فضایی برای انباشت بیشتر روغن ندارند.یک تولید کننده در حوزه مدیترانه عرضه  روغن پایه گروه اول را به بازار ترکیه داشته است ولی به دلیل بالا بودن قیمت ، جذابیتی برای خریداران نداشته است.تنها پالایشگاه تولید کننده روغن های گروه اول در ترکیه ،قیمت کل محصولات گروه اول را به طور متوسط تا ۲۱۵دلار در هر تن کاهش داده است که این کاهش از ماه فوریه تاکنون بی سابقه بوده است و دلیل آن نیز کمبود تقاضا بوده است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *