تحلیل محصولات پالایشی اروپایی 6 آذر

محصولات پالایشی اروپایی

در محصولات پالایشی اروپایی قیمت بنزین شمال غرب اروپا در جلسه معاملاتی اواسط هفته با افزایش نشانه‌هایی از افزایش تقاضای صادراتی و کاهش سهام منطقه افزایش یافت. بر اساس اطلاعات مشاوره جهانی، بنزین مستقل در مرکز معاملات و ترکیب ARA با 4 درصد کاهش به 837000 تن رسید. سهام نسبت به سال گذشته 36 درصد کاهش‌یافته است اما 12 درصد بالاتر از هفته مشابه سال 2019 است.

اختلاط محموله‌های بنزین تازه به دلیل کمبود بارهای موجود برای جابجایی اجزای ترکیبی در اطراف منطقه ARA محدود می‌شود. عرضه سریع بار نه‌تنها به دلیل تعداد روزافزون استفاده در راین، بلکه توسط فعالان بازار که تلاش می‌کنند دسترسی به بارها را با عقد قراردادهای طولانی‌تر زمان‌بندی تضمین کنند، محدود می‌شود که این امر تعداد موجود در بازار لحظه‌ای را بیشتر کاهش می‌دهد. به گفته‌ی ایالات‌متحده گوسالین منطقه را به‌قصد آفریقای غربی و همچنین برزیل و آفریقای جنوبی ترک کرد.

نفت‌کش دریایی از فنلاند، ایتالیا، روسیه، اسپانیا و بریتانیا وارد منطقه شد. بارگیری باید به‌زودی شاهد افزایش تقاضا برای صادرات باشد، زیرا کاهش شدید ارزش بنزین در اروپا مسیرهای شرق و غرب را بر روی کاغذ بازکرده است. ماه دوم nymex rbob premium به مبادله eurobob ماه اول تا این هفته به‌طور میانگین 57 میلیارد حق بیمه را به خود اختصاص داده است که هزینه‌های RVO از میانگین تخفیف /bl3.39 بین 1 تا 19 نوامبر را شامل می‌شود. حق بیمه مبادله بنزین 92 رون سنگاپور در ماه دوم با بنزین یوروبوب اکسی در این هفته به‌طور میانگین 38 میلیارد از 43 میلیارد تخفیف برای بقیه نوامبر تخفیف داشته است.

تغییرات بارهای بنزینی در اروپا

بارهای یوروبوب در روز چهارشنبه، در بحبوحه کاهش نقدینگی، تقریباً در برابر سوآپ اساسی ثابت بودند. درمجموع 5600 تن بنزین یوروبوب اکسی با میانگین وزنی حجمی (VWA) 742.25 تن در مقایسه با 745.50 تن در 4000 تن در روز معاملاتی قبلی، دست‌به‌دست شد و 3700 تن یوروباب غیراکسی VWA با 743.75 تن از 746.50 تن در 4000 تن در جلسه قبل معامله شد.

مجموع انرژی و shell، بارهای اکسی را به ما با نفت و وارو به‌طور متوسط ​​4.25 تن نسبت به سوآپ اساسی یوروباب در دسامبر، از 4 بر تن حق بیمه در روز معاملاتی قبل فروخت و اکسون موبیل و مابانافت بنزین غیراکسی را از انرژی تاتال باقیمت تقریبی 6 تن نسبت به سوآپ بدون تغییر در روز خریداری کردند. هیچ بنزینی در معاملات بعدازظهر باقیمت 95 رون بهترین پیشنهاد در 744 تن و ارائه‌شده در 747 تن در تاریخ 3-7 دسامبر تغییر نمی‌کند.

بارهای درجه تمام‌شده با در نظر گرفتن معاملات فیزیکی و ساختار بازار در آن زمان، با در نظر گرفتن معاملات فیزیکی و ساختار بازار در آن زمان، بارهای درجه تمام‌شده باقیمت 8.75 بر تن ارزیابی شدند تا بارهای یوروبوب اکسی را تحریک کنند.

کاهش قیمت نفتا در اروپا

در محصولات پالایشی قیمت نفتای شمال غرب اروپا کمتر از قرارداد آتی اصلی نفت‌خام در روز پنجشنبه کاهش یافت، زیرا چشم‌انداز تقاضا برای بلندرهای بنزین بهبود یافت. افزایش تقاضا از مخلوط‌ کن‌ های بنزین اروپایی از حاشیه‌های پالایش نفتا در معاملات روز پنجشنبه حمایت کرد و آن‌ها را به بالاتر از سطح ثبت‌شده در ابتدای هفته که چشم‌انداز تقاضای بنزین در اثر افزایش نرخ‌های کووید در اروپا کاهش یافت، بازگرداند.

قیمت محموله نفتای شمال غربی اروپا در روز پنجشنبه 742.25 تن ارزیابی شد، حدود /bl 1.25 بالاتر از سطح قرارداد ماهانه اول برنت lce که در اوایل هفته به 30 میلیارد رسیده بود. تقاضا از بخش پروشیمیایی همچنان بالا است، در میان هزینه‌های نسبتاً بالا برای همه مواد اولیه جایگزین، بنابراین نوسانات در بازار بنزین در هفته‌های اخیر تأثیر بارزتری نسبت به نفتا داشته است.

باز کردن مسیرهای آربیتراژ بنزین به خارج از اروپا تقاضای صادراتی را تحریک کرده و به‌نوبه خود تقاضا برای نفتا را به‌عنوان یک جزء ترکیبی افزایش داده است.حجم نفتای موجود در بازار اروپا نیز به دنبال رزرو بیش از یک‌میلیون تن برای خروج از اروپا به مقصد آسیا-اقیانوسیه از اواسط نوامبر کاهش‌یافته است.

vitol رزرو خود را برای Cape bacton برای بارگیری 30000 تن از روتردام در 1-2 دسامبر برای تحویل در سایر نقاط شمال غربی اروپا تعیین کرد و رپسول torm tevere را برای بارگیری 30000 تن از شمال اسپانیا طی 2 تا 3 دسامبر، همچنین برای تحویل به شمال غربی اروپا رزرو کرد.

کاهش قیمت نفتا در اروپا

کاهش قیمت نفتا در اروپا

کاهش قیمت سوخت جت محصولات پالایشی اروپا

به گزارش بازار نفت و گاز قیمت محموله سوخت جت در شمال غرب اروپا در روز پنجشنبه 5.75 تن کاهش یافت. در راستای کاهش معاملات آتی بنزین LCE در ماه اول، درحالی‌که سهام جت که به‌طور مستقل در ARA نگهداری می‌شد به پایین‌ترین سطح 18 ماهه رسید.

داده‌های مشاوره اینسایتا گلوبال نشان می‌دهد که ذخایر کلی در آمستردام-روتردام-آنتورپ (ARA) حدود 250000 تن در هفته کاهش‌یافته است و ذخایر تمام محصولات نفتی موردبررسی کاهش‌یافته است. جریان ترافیک محموله‌ها به دلیل سطح پایین آب در رودخانه راین مختل شده است، به این معنی که بارهایی که در شرایط عادی 2400 تن محموله را در آبراه‌های داخلی حمل می‌کنند، در حال حاضر تنها قادر به حمل حداکثر 800 تن در هر زمان هستند.

جریان سوخت جت از ARA به سمت رودخانه راین در طول هفته منتهی به 24 نوامبر افزایش یافت که احتمالاً با تلاش‌ها برای افزایش موجودی در فرودگاه‌های داخلی پیش از فصل تقاضای تعطیلات کریسمس حمایت می‌شود. bنفت‌کش‌ها از سنگاپور وارد منطقه ARA شدند و عازم آفریقای غربی شدند. به نظر می‌رسد واردات سوخت جت اروپا در مقایسه با ماه‌های ابتدایی سال در سطوح بالایی باقی‌مانده است. به گزارش vortexa، حدود 1.6 میلیون تن سوخت جت در سواحل اروپا تخلیه‌شده است و قرار است در این ماه وارد شود.

در اکتبر اروپا 1.7 میلیون تن وارد کرد، درحالی‌که در اوایل سال در ماه مارس، واردات به 880000 تن کاهش یافت. در سال 2019، قبل از این‌که همه‌گیری صنعت تقاضای سفر هوایی را محدود کند، واردات نوامبر درمجموع به 1.8 میلیون تن رسید.

کاهش قیمت سوخت جت محصولات پالایشی اروپا

کاهش قیمت سوخت جت محصولات پالایشی اروپا

کاهش قیمت گازوئیل در محصولات پالایشی

قیمت گازوئیل اروپا در روز پنجشنبه کاهش یافت، اما کاهش شدید سهام در ARA نشان‌دهنده تقاضای قوی برای صادرات از طریق دریا به خارج از منطقه است. معاملات آتی ماه اول گازوئیل lce با 5.75 تن کاهش درروز به 688.50 تن بسته شد. بر اساس اطلاعات مشاوره جهانی، ذخایر مستقل گازوئیل و سایر گازوئیل در ARA در هفته

منتهی به 24 نوامبر با 7.5 درصد کاهش به 1.79 میلیون تن رسید.کل موجودی محصولات مستقل در آنجا به کمترین میزان خود از سال 2014 رسیده است. جریان بار دیزلی خارج از ARA هنوز به دلیل سطح بسیار پایین آب در رودخانه راین به‌شدت محدود است. در تنگنای Kaub، رودخانه هنوز کمتر از 1 متر عمق دارد.

بارهایی که معمولاً 2400 تن گازوئیل را حمل می‌کنند فقط می‌توانند 800 تن را حمل کنند. هزینه باربری کراس بندرگاه در ARA حدود چهار برابر بیشتر از منطقه‌ای است که در تابستان اخیر اشغال کرده بودند اما معامله گران از صادرات دریایی برای کاهش سطح سهام و اجتناب از هزینه‌های مرتبط با بازار آتی عقب‌مانده استفاده می‌کنند. در هفته گذشته، محموله‌هایی از ARA به مقصد انگلستان، فرانسه، آلمان، آفریقای غربی و برزیل حرکت کردند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *