تحلیل محصولات پتروشیمی اروپا

تحلیل محصولات پتروشیمی اروپا

تحلیل محصولات پتروشیمی اروپا که پلتس قیمت تولوئن را با ۸ دلار افزایش در هر تن در روز ۲۶ آگوست نسبت به روز قبل برروی ۹۹۶.۵۰ دلار در هر تن براساس فوب کره جنوبی ارزیابی نمود. این ارزیابی براساس ارزیابی نیمه دوم سپتامبر و ارزیابی نیمه اول اکتبر صورت‌ گرفته است.

فروش غیر معمول خوراک به جای فراورده

در بازار بنزن اروپا در هفته منتهی به ۲۶ آگوست، به دنبال تعداد معاملات زیاد انجام شده در روز قبل، میزان ‌نقدینگی ‌برای خرید بنزن پایین بود. در این روز قیمت بنزن با ۷۷۵ دلار در هر تن براساس ترم تحویل CIFبنادر سه گانه اروپایی در ارزیابی قیمت، با ثبات باقی ماند و نسبت به روز قبل تغییر نکرد. این ارزیابی ۱۷۱.۲۵ دلار کمتر از ارزیابی هفته منتهی به ۱۹ آگوست بود که علت آن کاهش تقاضا بوده است.

قیمت های استایرن در اروپا نیز در طول هفته منتهی به ۲۶ آگوست تحت فشار بود و ۸۸.۷۵ دلار در طول هفته کاهش یافت. سود حاصل از تولید استایرن کاهش یافته به گونه ای که تولید کنندگان این محصول، خوراک ورودی واحد تولیدی خود را به فروش می رسانند و محصول نهایی استایرن را خریداری می کنند. براساس ارزیابی پلتس، سود حاصل از تولید خوراک و تبدیل آن به فرآورده با ۸۲.۵۰ دلار افزایش در هر تن در طول هفته به ۲۴۳.۲۵ دلار در هر تن رسید.

ارزیابی پلتس از قیمت بنزن و دامنه پیشنهادات قیمت برای ماه‌های آینده به شرح زیر خواهد بود:

آگوست : ۷۷۵ دلار وپیشنهادات قیمت در دامنه ۷۵۰ تا ۷۹۰ دلار خواهد بود.
سپتامبر : ارزیابی برروی قیمت ۷۷۵ دلار باثبات باقی خواهد ماند و پیشنهادات قیمت بین ۷۶۰ تا ۸۲۰ دلار در هر تن خواهد بود.
اکتبر نوامبر و دسامبر و ژانویه سال بعد قیمت ارزیابی ۷۷۵ دلار در هر تن و قیمت پیشنهادات ودامنه قیمت بین ۷۶۰ تا ۸۲۰ دلار خواهد بود.

قیمت های بنزن در خلیج آمریکا در هفته منتهی به ۲۶ آگوست علی رغم کاهش زیاد در طول هفته نهایتا مجددا افزایش یافت. پلتس قیمت بنزن ماه آگوست را ۲۰ سنت بیشتر از روز قبل و ۵۰ سنت کمتر از هفته قبل و برروی ۳۴۰ سنت در هرگالن براساس ترم فوب خلیج آمریکا در روز ۲۶ آگوست ارزیابی نمود. قیمت نفت خام در شروع هفته مذکور کاهش یافت ولی در روز ۲۶ آگوست به دلیل نگرانی ها از تامین نفت خام در آینده افزایش یافت.

بنزن کماکان در بازار خرید فوری به مقدار کمی عرضه می شود که دلیل آن تا خیر در رسیدن کشتی ها از آسیاست. یکی از منابع مطلع در بازار اعلام نمود که محموله ای به وزن ۱۰۰ هزار تن که قرار بود در ابتدای آگوست و یا نهایتا نیمه اول ماه آگوست به بنادر آمریکا برسد نهایتا در پایان ماه آگوست به مقصد رسیده است. یک محموله به وزن ۸۲ هزار تن که از کره جنوبی حمل شده بود در پایان ماه به آمریکا واصل خواهد شد.

پلتس، قیمت بنزن در آسیا را در روز ۲۶ آگوست، با ۴.۳۴ دلار کاهش در هر تن برروی ۸۸۷.۳۳ دلار در هر تن و براساس ترم فوب کره جنوبی ارزیابی کرد. این ارزیابی براساس متوسط قیمت ها در نیمه دوم سپتامبر و نیمه اول و نیمه دوم اکتبر به دست آمده است. در پایان معاملات روز ۲۶ آگوست هیچ معامله ای صورت نگرفت و هیچ پیشنهاد قیمتی رد و بدل نشد.

انتظار تعادل در بازار تولوئن در ماه سپتامبر

در تحلیل محصولات پتروشیمی اروپا، نسبت ارزش تولوئن به بنزین در هفته منتهی به ۲۶ آگوست افزایش یافت زیرا عرضه این محصول در بازار کمتر شده است. البته فعالیت های تجاری و خرید و فروش تولوئن در اروپا در این هفته محدود بوده است. تقاضا از سوی توزیع‌کنندگان خوب بوده است ولی از سوی تولید کنندگان مواد شیمیایی به دلیل کاهش قیمت تولیدات آنها و در‌گیر بودن آنها در پروژه های تعمیراتی چندان زیاد نبوده است.

تقاضای کم برای تولوئن با کاهش میزان تولیدات حاصل از تولوئن تا حدی جبران شده است. تولید کنندگان تولوئن به دلیل عدم صرفه اقتصادی و بالا رفتن هزینه های تولید بخصوص گاز طبیعی، میزان تولید خود را کاهش داده اند. به نظر می رسد در هفته های آینده میزان عرضه تولوئن کاهش یابد و از نیمه ماه سپتامبر بازار تولوئن به تعادل برسد.

پلتس قیمت تولوئن در آمریکای لاتین را در هفته منتهی به ۲۶ آگوست با ۲۸ دلار کاهش بر روی ۸۱۵ دلار در هر تن بر اساس ترم فوب برزیل ارزیابی نمود. علت این کاهش قیمت در ارزیابی، کاهش قیمت تولوئن در خلیج آمریکا به میزان ۱۲ سنت در هر گالن برای خرید های آنی و ۹ سنت برای خرید های دراز مدت در آینده بوده است. قیمت خرید آنی در خلیج آمریکا برای ماه جاری ۳۶۴ سنت در هرگالن و برای ماه بعد ۳۶۷ سنت در هر گالن ارزیابی شده است .

در آسیا، پلتس قیمت تولوئن را با ۸ دلار افزایش در هر تن در روز ۲۶ آگوست نسبت به روز قبل برروی ۹۹۶.۵۰ دلار در هر تن براساس فوب کره جنوبی ارزیابی نمود. این ارزیابی براساس ارزیابی نیمه دوم سپتامبر و ارزیابی نیمه اول اکتبر صورت‌ گرفته است.

در زمان ارزیابی پلتس، معامله ای انجام نشده است. همچنین ارزیابی پلتس در این‌ روز از قیمت ایزومر زایلین ترکیبی با کاهش ۲۱.۵۰ دلار در هرتن به ۹۸۱.۵۰ دلار براساس ترم فوب کره جنوبی و ۹۷۶.۵۰ دلار براساس ترم CFR تایوان و۹۷۲.۵۰ دلار در هرتن براساس ترم CFR چین رسید. در اروپا پلتس قیمت های تولوئن نیمه اول سپتامبر را نسبت به بنزین یوروبوب و براساس ترم تحویل CIF بنادر سه‌گانه اروپایی با ۳۲۰ دلار برتری ارزشی همانند ماه آگوست ارزیابی کرد.

برای مطالعه پارازایلن چیست + بررسی بازار پارازایلن کلیک کنید.

بازار آرام زایلین ها در اروپا

بازار زایلین ها در اروپا در هفته منتهی به ۲۶ آگوست، با توجه به تعطیلات تابستانی بازار آرامی بود و طبق گفته فعالان بازار ومعامله گران، شرایط کلی محصول بدون تغییر باقی ماند. زایلین ترکیبی به میزان زیادی عرضه شد. یکی از فعالان بازار گفت افزایش قیمت گاز بر میزان تولید واحد‌های تولید کننده این محصول تاثیری نخواهد داشت و این تولید کنندگان انتظار کاهش عرضه این محصول را در کوتاه مدت ندارند. تقاضا برای زایلین ترکیبی بیشتر از سوی ترکیب کنندگان و توزیع کنندگان بنزین بوده است. درروزهای پایانی ماه آگوست، تقاضا برای بنزین و نفتا با توجه به پایان فصل مسافرت ها و رانندگی کاهش یافته است .

بازار آرام زایلین ها در اروپا

ارزیابی قیمت پلتس برای خریدهای فوری و همچنین متوسط قیمت هفتگی در هفته منتهی به ۲۶ آگوست برای ماه‌های آگوست ، سپتامبر و اکتبر براساس ترم فوب یا CIF بنادر سه گانه اروپایی .

برای مطالعه پارازایلین آسیایی رو به کاهش شدید کلیک کنید.

افزایش جزیی قیمت استایرن اروپا

بر اساس تحلیل محصولات پتروشیمی اروپا، پلتس در روز ۲۶ آگوست قیمت استایرن را برای بار گیری در ۵ تا۳۰ روز آینده ۱۰۱۸ دلار براساس ترم فوب بنادر سه گانه اروپا ارزیابی نمود که کمتر از یک دلار نسبت به روز قبل افزایش داشت. قیمت استایرن برای ماه سپتامبر در اروپا ۱۰۱۹ دلار از سوی پلتس ارزیابی شد و پیشنهادات مالی بین ۹۴۰ تا ۱۰۸۰ نوسان خواهد داشت. قیمت استایرن ماه اکتبر ۱۰۴۹ دلار و دامنه قیمت بین ۹۴۰ تا ۱۰۸۰ دلار در هر تن خواهد بود.

متانول و کاهش سطح آب رودخانه راین

تمایل به خرید فوری متانول درروز ۲۶ آگوست تا حد‌زیادی بستگی‌ به‌ قیمت های این محصول در معاملات ماه‌های سپتامبر و اکتبر داشت. یک معامله خرید متانول به وزن ۱۰۰۰ تن برای ماه اکتبر با قیمت ۳۶۲ یورو در هر تن و دو معامله برای ماه سپتامبر به قیمت ۳۶۳ یورو در هرتن انجام شد. قیمت متانول برای روزهای باقیمانده آگوست در ابتدای معاملات ۳۶۳ یورو بود ولی تحت تاثیر قیمت ماه‌های اکتبر و سپتامبر قرار گرفت.

قیمت فروش آنی متانول برای تحویل در بازه زمانی ۵ تا۳۰ روزه طبق ارزیابی پلتس با ۴.۲۵ یورو افزایش به ۳۶۲.۷۵ دلار در هر تن در روز ۲۶ آگوست‌ رسید. در هفته منتهی به ۲۶ آگوست، معامله گران متانول وضعیت‌ رودخانه‌ راین و قابلیت کشتیرانی این رودخانه در فصل خشکسالی را با دقت دنبال می کردند که افزایش سطح آب در روز ۲۶ آگوست تا سه برابر بیشتر از روز ۱۹ آگوست افزایش یافته‌ و به ۹۹ سانت رسیده بود و در صورت افزایش بیشتر سطح آب، امکان تردد بارج ها بیشتر خواهد شد و معاملات نیز افزایش خواهد داشت.

قیمت متانول آمریکا برای فروش آنی در روز ۲۶ آگوست کاهش یافت زیرا در طول این روز پیشنهادات مالی برای ماه سپتامبر در طول روز کاهش یافت. در این روز هیچ معامله ای برای روزهای باقیمانده ماه آگوست صورت نگرفت.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *