تفسیر روزانه Platts Asian LPG

Platts Asian LPG

قیمت گاز مایع LPG افزایش می یابد اما از قیمت برنت عقب می ماند معامله گران چینی محموله پروپان را برای تحویل سری دوم سپتامبر ارائه می دهند. قیمت گاز مایع LPG آسیا در 12 اوت افزایش یافت ، اما قیمت نفت برنت در ماه اکتبر نسبت به قیمت قبل آسیا در بازار تا حد زیادی با 7.52 دلار در میلیون تن کاهش یافت. S&P Global Platts تحویل پروپان CFR H1 سپتامبر شمال آسیا را در 12 آگوست با قیمت 712 دلار در تن5/5 دلار بر میلیون تن در روز افزایش داشت.

ارزش پروپان H1 سپتامبر cp 5 دلار در میلیون تن در روز افزایش یافت و به 5/33 دلار/تن در 12 آگوست رسید. پروپان تحویل H2 سپتامبر CFR شمال آسیا 5.5 دلار در هر میلیون تن در روز افزایش یافت و به 711 دلار/ میلیون تن در 12 آگوست رسید.

در حالی که حق بیمه پروپان H2 سپتامبر تا سپتامبر CP در روز 5 دلار در تن افزایش یافت و به 32.5 دلار در تن رسید. در بازار محلی 12 آگوست، پنج مناقصه و چهار پیشنهاد مشاهده شد و هیچ معامله ای شنیده نشد.

پیشنهاد Vitol برای 23000 تن پروپان برای تحویل H2 در ماه سپتامبر، در FEI سپتامبر منهای 1 دلار در تن بود، که معادل 5/710 دلار در تن بود ، در حالی که Gunvor در FEI سپتامبر به علاوه 50 سنت/تن ، معادل 712 دلار/تن پیشنهاد داد.

بازار فیزیکی شاهد سه پیشنهاد برای پروپان تحویل H2 در ماه سپتامبر از معامله گران چینی Wanhua Chemical ، Matheson Energy و PetroChina بود که منعکس کننده سطح بالای سهام در پایانه های چینی است.

حق بیمه مبادله پروپان FEI سپتامبر طبق ارزیابی platts از میانگین نفتای ژاپن در روز 75/1 دلار در میلیون تن در روز به 46.5 دلار در هر تن در 12 آگوست افزایش یافت.

LPG شرق میانه

عرضه از خاورمیانه در ماه سپتامبر به مقدار زیاد مشاهده شد مبادله پروپان CP تا سپتامبر از 3 دلار در میلیون تن عقب نشینی کرد. منابع بازار گفتند ADNOC پذیرش محموله های LPG و مدت بارگیری در ماه سپتامبر را مطابق با ظرفیت بالابرها بدون کاهش، تأخیر یا پیشرفت اعلام کرده است و افزوده است که تحمل هیچ حجم اضافی وجود ندارد. معامله گران گفتند با توجه به اینکه پترولیوم قطر پذیرش محموله های بارگیری شده در ماه سپتامبر را بدون کاهش یا تاخیر اعلام کرده است و همچنین با فروش محموله 45000 تنی پروپان برای بارگیری در اوایل ماه سپتامبر، عرضه خاورمیانه همچنان برای برآوردن تقاضای آسیایی کافی بوده است.

با توجه به این موضوع ، ساختار مبادله پروپان CP سپتامبر-اکتبر در 12 آگوست از 3 دلار/ میلیون تن در جلسه قبلی به فصل قبلی کاهش یافت. اما عقب نشینی مبادله پروپان اکتبر/نوامبر CP در روز از 1  دلار در تن به 3 دلار در میلیون تن رسید. مبادله پروپان CP ماه سپتامبر در 12 آگوست 5/678 دلار در تن معامله شد که 50 سنت در میلیون تن در روز افزایش داشت.

در بازار فیزیکی 12 آگوست ، Vitol مجدداً یک محموله 45000 تنی را برای بارگیری 12 تا 20 سپتامبر در FOB خاورمیانه ، به میزان برابر CPS سپتامبر، ارائه کرد که معادل 5/674 دلار در هر تن بود. با این پیشنهاد، FOB مشتقات خاورمیانه در 12 اوت با قیمت 1 دلار در میلیون تن برای سپتامبر CP ، بدون تغییر در روز ، ارزیابی شد.

تفسیر روزانه Platts  از Western Mediterranean LPG

بوتان غرب مدیترانه در مقابل نفتا قوی تر است. عرضه از آمریکا ماه به ماه کاهش می یابد. به گفته منابع بازار بوتان سواحل غرب مدیترانه در میان تقاضای شدید و عرضه ضعیف در 12 آگوست بود.

از طرف دیگر، قیمت جدید بوتان در دریای مدیترانه افزایش یافته و انتظار می رود بوتان کمتری در ماه آگوست بر فراز اقیانوس اطلس سفر کند. شرکت اطلاعات کالایی Kpler در 12 اوت گفت که انتظار می رود ایالات متحده 212،000 تن گاز مایع در ماه آگوست به مدیترانه ارسال کند،nدر حالی که در ماه ژوئیه 234،000 تن بود.

انتظار می رفت بیشتر حجم از ایالات متحده تا مدیترانه پروپان باشد ولی تنها 93000 تن بوتان داشته باشد. در بازار  بوتان مدیترانه غربی ، هیچ مناقصه، پیشنهاد یا معامله ای شنیده نشد. در غیاب نشانه های رقابتی ، بازار بر اساس احساسات معامله گران ارزیابی شد.

بازار بوتان FOB مدیترانه غربی 75/692 دلار در تن معامله شد که 75/20 دلار در میلیون تن در روز افزایش یافته و به عنوان 105 درصد قوی تر از نفتا بود. داین امر بوتان سواحل مدیترانه غربی را با قیمت 10 دلار در میلیون تن برای بازار دریایی FOB در شمال غربی اروپا درنظر گرفته است. حمل و نقل هوایی از لاورا به محمدیه در روز ثابت بود و بر اساس اطلاعات بازار در طول روز 46 دلار در میلیون تن برآورد شد.

در بازار Coaster پروپان مدیترانه غربی، هیچ مناقصه، پیشنهاد یا معامله ای شنیده نشد. در غیاب نشانه های رقابتی ، بازار بر اساس احساسات معامله گران ارزیابی شد.FOB بازار پروپان مدیترانه غربی 75/720 دلار در تن معادل 5/5 دلار در میلیونتن در روز برآورد شد. در مراکش ، حمل و نقل بار بسیار بزرگ CIF برابر با 25/669 دلار در هر تن برای تحویل 45-60 روز آینده محاسبه شد که 20 دلار در میلیون تن در روز افزایش یافته بود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *