توسعه جهانی تولید آمونیاک سبز

توسعه جهانی آمونیاک سبز

توسعه جهانی تولید آمونیاک سبز به تحلیل بازار نفت و گاز:

به گزارش بازار نفت و گاز، گروه Orica و H2U در پروژه آمونیاک سبز گلادستون با هم همکاری می کنند. این پروژه از انتقال پایدار به انرژی های تجدید پذیر در کوئینزلند مرکزی حمایت می کند و این فرصت را برای این منطقه فراهم می کند تا از صنعت در حال توسعه جهانی آمونیاک سبز سرمایه گذاری کند، که پیش بینی می شود تا سال 2031 از 50 میلیارد دلار فراتر رود.

فاز اول پروژه توسعه جهانی آمونیاک سبز

Orica و H2U Group (“H2U”) امروز یک توافقنامه مشارکت استراتژیک را برای آغاز فاز اول پروژه پیشنهادی H2-Hub Gladstone در کوئینزلند اعلام کردند.
با پتانسیل ایجاد بیش از 550 شغل در طول ساخت و ساز، بیش از 140 شغل عملیاتی محلی در حال انجام و تقریبا 1900 شغل غیر مستقیم، و جذب سرمایه گذاری 4.7 میلیارد دلاری در طول ساخت و ساز مرحله ای، این پروژه از انتقال پایدار به انرژی های تجدید پذیر در کوئینزلند مرکزی حمایت می کند و این پروژه را فراهم می کند. منطقه ای با فرصت سرمایه گذاری بر صنعت در حال توسعه جهانی آمونیاک سبز که پیش بینی می شود تا سال 2031 از 50 میلیارد دلار فراتر رود.

با امضای یاداشت تفاهم نامه در مورد مطالعه طرح جامع، هر دو طرف فرصت‌ هایی را برای یک توافق‌ نامه انحصاری برداشت و عرضه آمونیاک سبز داخلی بررسی خواهند کرد. توافق بالقوه باعث می شود که آمونیاک سبز مستقیما از کارخانه تولید آمونیاک سبز یاروون پیشنهادی H2U به کارخانه تولیدی Yarwun Orica عرضه شود.

صادرات آمونیاک سبز

Orica و H2U همچنین در اکتشاف یک پایانه بلقوه صادرات آمونیاک سبز در بندر گلادستون، با استفاده از ظرفیت ذخیره سازی آمونیاک موجود Orica در اسکله Fisherman’s Landing و زیر ساخت های اتصال مرتبط در منطقه توسعه ایالت گلادستون برای تسهیل صادرات در مقیاس بزرگ همکاری خواهند کرد.

H2-Hub™ Gladstone، یک مرکز تولید هیدروژن سبز و آمونیاک در مقیاس صنعتی چند میلیاردی، دارای ظرفیت برنامه ریزی شده تا 3 گیگاوات الکترولیز و حداکثر 5000 تن در روز تولید آمونیاک سبز است. انتظار می رود که تاسیسات پیشنهادی 100 درصد از انرژی های تجدید پذیر از منابع خورشیدی و بادی جدید در منطقه کوئینزلند در بازار ملی برق استفاده کند. تسهیلات پیشنهادی می‌تواند با ادغام دارایی‌ های تولید تجدید پذیر جدید در کوئینزلند مرکزی، به بهبود قابلیت اطمینان تامین برق تجدیدپذیر کمک کند.

تولید و عرضه مستقیم آمونیاک سبز

این پروژه که به لحاظ استراتژیک در منطقه گلادستون واقع شده است، از اکوسیستم های صنعتی و بندری از قبل موجود برای تولید و عرضه مستقیم آمونیاک سبز به مشتریان داخلی استفاده می کند و از قابلیت های صادرات آمونیاک سبز به اقتصادهای کلیدی آسیای شمالی و اروپا پشتیبانی می کند.

این مشارکت Orica و H2U را گرد هم می‌آورد، دو سازمان پیشرو که هر کدام متعهد به استفاده از مجموعه‌ها و دارایی‌ های موجود و آینده، زمین قابل دسترس، زیر ساخت‌ها و امکانات توزیع ذخیره‌ سازی و تیم‌ هایی با قابلیت‌ های عملیاتی و تجاری گسترده‌ تر برای ایجاد آینده‌ای پایدارتر برای منطقه گلدستون هستند و توانایی تولید داخلی استرالیا را تقویت کند.

توسعه تولید آمونیاک سبز

رئیس Orica – استرالیا اقیانوس آرام آلمان مورالس، گفت: ما بیش از 30 سال است که در Yarwun فعالیت می کنیم و متعهد هستیم که تاسیسات Yarwun و منطقه گلادستون خود را در اقتصاد کربن کمتر رقابتی باقی بمانند و در عین حال محصولات پایدار تری برای مشتریان ایجاد کنیم.

آتیلیو پیگنری، بنیانگذار و مدیر اجرایی H2U گفت: “ما از استقبال از Orica به عنوان یک شریک استراتژیک و توسعه در پروژه H2-Hub™ Gladstone خوشحالیم. تضمین مشارکت یکی از بازیگران پیشرو در صنعت آمونیاک داخلی یک رای اعتماد بزرگ در این پروژه تغییر دهنده بازی است.

ما مشتاقانه منتظر همکاری با Orica، بندر گلادستون، و دولت کوئینزلند هستیم تا گلادستون را به عنوان یک مرکز پیشرو در سطح جهانی در بازار نوظهور صادرات هیدروژن سبز و آمونیاک سبز، و ایجاد مشاغل بلند مدت جدید و رشد اقتصادی برای Central. کوئینزلند هستیم.”

استیون مایلز، سرپرست موقت کوئینزلند، گفت: «تعهداتی مانند این به سوق دادن کوئینزلند به سمت تبدیل شدن به یک نیروگاه انرژی پاک و برجسته کردن مزایای سرمایه‌ گذاری در مناطق کوئینزلند و ایجاد فرصت‌های شغلی در آینده کمک می‌کند.

«دولت کوئینزلند خرید زمین Yarwun شرکت H2U را در منطقه توسعه ایالتی تسهیل کرده است، که دارای اکوسیستم برای ارائه پروژه‌ای در این مقیاس است.»

مطالعه طرح جامع تقریبا به مدت شش ماه ادامه خواهد داشت و فعالیت‌های تأیید مهندسی و توسعه در پایان سال 2022 آغاز می‌شود.

تصمیم سرمایه‌گذاری مالی برای فاز فعال‌ سازی توسعه تا 30 ژوئن 2023 برنامه‌ریزی شده است. با برنامه‌ریزی H2-Hub™ Gladstone برای شروع فعالیت عملیاتی در سال 2025، و مرحله توسعه دوم بین سال‌های 2027-2030 انجام شود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *