توسعه پروژه سوخت های تجدیدپذیر مارتینز Martinez

توسعه پروژه سوخت های تجدیدپذیر مارتینز

به گزارش بازار نفت و گاز، Marathon، Neste برای توسعه پروژه سوخت‌های تجدیدپذیر مارتینز. انتظار می رود سوخت های تجدیدپذیر مارتینز تا پایان سال 2023 توانایی تولید 730 میلیون گالن در سال را داشته باشند.

توسعه پروژه سوخت های تجدیدپذیر

Marathon Petroleum مستقر در ایالات متحده با پالایشگاه نفت فنلاند Neste برای توسعه پروژه سوخت های تجدیدپذیر Martinez خود در کالیفرنیا، ایالات متحده شریک شده است.

این دو شرکت قراردادهای قطعی برای تشکیل یک سرمایه گذاری مشترک 50-50 (JV) امضا کرده اند.

JV پالایشگاه Marathon’s Martinez را که در سال 2020 فعالیت خود را متوقف کرده بود، به تولید سوخت های تجدیدپذیر تبدیل می کند تا مجوزهای زیست محیطی در انتظار آنها باشد.

انتظار می رود که Neste در مجموع یک میلیارد دلار کمک کند که شامل نیمی از کل هزینه های توسعه پروژه برآورد شده، از طریق تکمیل پروژه است.

JV مشمول شرایط بسته شدن مرسوم و تأییدیه های نظارتی، از جمله مجوزهای لازم بر اساس تأیید یک گزارش نهایی اثرات زیست محیطی است.

مشارکت استراتژیک پروژه

مایکل جی هنیگان، رئیس و مدیر اجرایی Marathon Petroleum: «ما از شراکت با Neste هیجان‌زده هستیم، زیرا این مشارکت استراتژیک پروژه قوی مارتینز ما را با استفاده از نقاط قوت و تخصص ما تقویت می‌کند.

این پروژه از زیرساخت‌های پردازش موجود، لجستیک ورودی و خروجی متنوع استفاده می‌کند و در موقعیت بهینه برای حمایت از اهداف LCFS کالیفرنیا و در عین حال تقویت ردپای MPC در سوخت‌های تجدیدپذیر قرار دارد.

“همکاری ما با Neste نشان دهنده گام دیگری در تعهد ما به تکامل انرژی و تمرکز ما بر کاهش شدت کربن در عملیات و محصولاتی است که تولید می کنیم.”

تحت JV، MPC از تجربه خود در تبدیل تاسیسات دیزل تجدیدپذیر، اجرای پروژه های سرمایه ای بزرگ و تخصص عملیاتی در بازار کالیفرنیا استفاده خواهد کرد.

به طور همزمان، Neste دانش خود را در زمینه تامین مواد اولیه پایدار و تولید سوخت‌های مایع تجدیدپذیر برای JV مشارکت خواهد داد.

پیش بینی می شود که تاسیسات مارتینز در نیمه پایانی سال جاری ظرفیت تولید 260 میلیون گالن گازوئیل تجدیدپذیر در سال داشته باشد.

انتظار می رود این پروژه تا سال 2023 توانایی تولید 730 میلیون گالن در سال را داشته باشد و قابلیت های پیش تصفیه در آن سال به صورت آنلاین ارائه شود.

Marathon به مدیریت اجرای پروژه و بهره برداری از تأسیسات پس از اتمام ساخت ادامه خواهد داد.

هر دو شرکت Marathon و Neste به صورت جداگانه مواد اولیه را برای این تاسیسات تامین می کنند و سوخت ها را به طور جداگانه با مارک های خود به فروش خواهند رساند.

در ژانویه امسال، رویترز گزارش داد که شرکت Marathon Petroleum در نظر دارد پالایشگاه فیلیپس 66 را به یک کارخانه سوخت تجدیدپذیر تبدیل کند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *