تولیدکننده مستقل انرژی خورشیدی در اروپا

تولیدکننده مستقل انرژی خورشیدی در اروپا

به گزارش بازار نفت و گاز، هلیوس چهار پروژه PV خورشیدی 220 مگاواتی را در سوئد واگذار می کند. چهار پروژه خورشیدی این شرکت، با مجموع ظرفیت ترکیبی حدود 220 مگاوات بر ثانیه، به یک تولیدکننده مستقل انرژی خورشیدی (IPP) در اروپا به مبلغ نامشخصی فروخته می شود.

تولیدکننده مستقل انرژی خورشیدی

Helios Nordic Energy، یک شرکت پرتفوی از سرمایه‌گذار انرژی‌های تجدیدپذیر نروژی Magnora، با واگذاری چهار پروژه PV خورشیدی خود در سوئد به مبلغ نامشخصی موافقت کرده است.

این شرکت پروژه های خورشیدی را به یک تولید کننده مستقل انرژی خورشیدی (IPP) در اروپا می فروشد. چهار پروژه مشمول این معامله در جنوب سوئد واقع شده اند و مجموع ظرفیت آنها حدود 220 مگاوات بر ساعت است.

پروژه های خورشیدی در اروپا

هلیوس گفت که این معامله بزرگترین واگذاری خود را تا به امروز تشکیل می دهد و به دنبال فروش سه پروژه PV خورشیدی دیگر در هفت ماه گذشته به Solgrid، Commerz Real و OX2 است. اریک اسنو، مدیرعامل Magnora گفت: “Magnora از این توافق مهم بسیار خرسند است، که از نظر اعداد و ارقام بسیار بزرگتر از معاملات قبلی است.

پتانسیل تجاری انرژی خورشیدی

همچنین بر پتانسیل تجاری سبد توسعه هلیوس تاکید می کند. در هفت ماه گذشته، هلیوس چهار معامله را منعقد کرده است که شامل 10 نیروگاه خورشیدی PV در مقیاس بزرگ با ظرفیت ترکیبی 370 مگاوات بر ثانیه است.

همه به شرکت های معتبر انرژی واگذار شده است. با چشم انداز فزاینده قیمت برق سبز، انتظار می رود که بازار معاملات بیشتری را در زمان آتی انجام دهد. Helios مسئول ارائه پروژه ها با تمام مجوزها و اتصالات شبکه در محل است.

مدیریت پروژه خورشیدی

همچنین خدمات مدیریت پروژه را در حین ساخت و خدمات مدیریت فنی و بازرگانی در حین بهره برداری از نیروگاه ها ارائه می کند. پس از تکمیل راه اندازی، که در سال های 2023، 2024 و 2025 برنامه ریزی شده است، پیش بینی می شود که چهار پارک خورشیدی سالانه حدود 132000 تن انتشار CO2 را حذف کنند.

پروژه‌های خورشیدی برق

همچنین، انتظار می‌رود پروژه‌های خورشیدی برق کافی برای رفع نیازهای برق سالانه نزدیک به 44000 خانوار در سراسر سوئد تولید کنند. هلیوس گفت که ارزش اقتصادی معامله با مدل درآمد هدایت‌شده و مدل کسب‌وکار سبک دارایی مطابقت دارد.

Torstein Sanness، رئیس اجرایی Magnora گفت: “معاملات با مدل تجاری سبک دارایی Magnora مطابقت دارد. PV خورشیدی یک جزء کلیدی در ترکیب تامین انرژی اروپا در سال‌های آینده خواهد بود، زیرا هزینه یکسان‌سازی شده انرژی برای PV خورشیدی در سال‌های اخیر پس از کاهش قابل‌توجه در ظرفیت تولید در دهه گذشته بسیار رقابتی شده است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *