تولید از فاز 2 میدان نفت سنگین برزیل

تولید از فاز 2 میدان نفت سنگین برزیل

به گزارش بازار نفت و گاز، Equinor تولید را از پروژه 3 میلیارد دلاری Peregrino فاز 2 در برزیل آغاز می کند. تولید از فاز 2 توسعه میدان نفت سنگین Peregrino در آب های برزیل از طریق سکوی جدید سر چاه Peregrino C و دکل حفاری انجام می شود که در عمق 120 متری آب نصب شده است.

تولید از فاز 2 میدان نفت سنگین برزیل

شرکت نفت و گاز نروژی Equinor به تولید اولین نفت از پروژه فاز 2 Peregrino در حوضه دریایی Campos در برزیل دست یافته است. تولید از فاز 2 توسعه میدان نفت سنگین Peregrino از طریق یک سکوی سر چاه جدید و دکل حفاری به نام Peregrino C انجام می شود. سکوی جدید در عمق 120 متری آب نصب شده است.

طرح توسعه پروژه نفت سنگین برزیل

طرح توسعه این پروژه در سال 2015 توسط Statoil (اکنون Equinor) ارائه شد. این پروژه قرار بود در سال 2020 شروع به تولید کند اما تحت تأثیر کووید-19 قرار گرفت. Equinor گفت که Peregrino فاز 2 هنوز با برآورد هزینه اولیه 3 میلیارد دلار اجرا شده است.

معاون اجرایی پروژه‌های Equinor، حفاری و تدارکات، Geir Tungesvik، گفت: “کووید-19 فاز 2 Peregrino را به یک پروژه چالش برانگیز تبدیل کرده است، و من می‌خواهم از همه کسانی که درگیر پروژه با نتایج عالی HSE هستند تشکر کنم.”

افزایش ارزش میدان فراساحلی برزیل

پروژه فاز 2 با هدف افزایش طول عمر و ارزش میدان فراساحلی برزیل و تحویل 250 تا 300 میلیون بشکه بیشتر است. این از طریق تولید از منطقه جنوب غربی پرگرینو و پس از حفاری 15 تولیدکننده نفت و شش انژکتور آب خواهد بود. فاز 2 Peregrino از طریق اتصال به ذخیره سازی و تخلیه تولید شناور Peregrino موجود (FPSO) تولید می کند. این پروژه همچنین شامل یک خط لوله جدید برای واردات گاز به سکوی Peregrino C برای تولید برق بود.

راه‌اندازی فاز 2 Peregrino

آل کوک، معاون اجرایی بین‌المللی اکتشاف و تولید Equinor گفت: راه‌اندازی فاز 2 Peregrino نقطه عطفی مهم در استراتژی رشد Equinor در برزیل است. این پروژه نشان می‌دهد که چگونه می‌توانیم همزمان با سرمایه‌گذاری در فناوری برای کاهش انتشار کربن، منابع ارزشمند جدید را وارد تولید کنیم. من مفتخرم که فاز 2 پرگرینو تولید میدانی را به 110000 بشکه در روز در فلات افزایش می دهد و در عین حال شدت انتشار گازهای گلخانه ای ما را به نصف کاهش می دهد.

میدان Peregrino در سال 2011 راه اندازی شد. در ژوئیه 2022، تولید در میدان Campos Basin پس از وقفه بیش از دو سال مجدداً آغاز شد تا تعمیر و نگهداری غیر برنامه ریزی شده تجهیزات زیر دریا انجام شود. اکوینور اپراتور میدان با 60 درصد سهام است و سینوشم شریک است که 40 درصد باقی مانده را در اختیار دارد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *