تولید سوخت جت زیستی در مقیاس بزرگ در چین

تولید سوخت جت زیستی در مقیاس بزرگ در چین

به گزارش بازار نفت و گاز، سینوپک گواهینامه صلاحیت پرواز را برای اولین تولید سوخت جت زیستی در مقیاس بزرگ در چین دریافت کرد. سوخت حاصل از روغن پخت و پز استفاده شده بر استراتژی بلندمدت سینوپک برای توسعه پایدار تاکید دارد.

تولید سوخت جت زیستی در مقیاس بزرگ در چین

پالایشگاه سینوپک ژنهای شرکت نفت و شیمی چین (HKG: 0386، “Sinopec”) گواهی قابلیت پرواز سوخت زیستی جت صادر شده توسط اداره هواپیمایی کشوری چین (CAAC) را در 19 سپتامبر دریافت کرد. اولین دسته از سوخت جت زیستی این ماه به کارخانه ایرباس (چین) تیانجین ارسال شود. سوخت حاصل از روغن پخت و پز استفاده شده، سپس برای پروازهای سراسر چین مورد استفاده قرار خواهد گرفت. این اولین باری است که سوخت جت زیستی تولید شده در مقیاس بزرگ به صنعت هوانوردی در چین خدمت می کند.

سوخت جت زیستی تولید شده

گواهی صلاحیت پرواز به این معنی است که سینوپک می تواند سوخت جت زیستی تولید شده در پالایشگاه سینوپک ژنهای را به اپراتورهای هواپیمایی در سراسر کشور بفروشد. این پالایشگاه در منطقه ژنهای نینگبو، استان ژجیانگ، ظرفیت پردازش سالانه 100000 تنی دارد و از فناوری تولید سوخت جت زیستی سینوپک (SRJET) برای تولید سوخت استفاده می کند. اولین دسته این کارخانه در ژوئن حدود 600 تن سوخت جت زیستی تولید کرد.

گواهی صلاحیت پرواز

مو دینگه گفت: “با گواهی صلاحیت پرواز، پالایشگاه سینوپک ژنهای اکنون می تواند سوخت جت زیستی را به کل بازار هوانوردی غیرنظامی بفروشد، ما به گسترش بازار و زنجیره تامین برای ایجاد یک زنجیره صنعتی کامل سوخت جت زیستی ادامه خواهیم داد.” مدیرعامل پالایشگاه سینوپک ژنهای

چین استانداردهای سختگیرانه ای برای صدور گواهینامه قابلیت پرواز دارد. پیش از این، کارشناسان مرکز صدور گواهینامه صلاحیت پروازی CAAC ارزیابی‌هایی را در محل پالایشگاه سینوپک ژنهای انجام دادند که تمام مراحل عملیات از جمله سیستم مدیریت کیفیت سوخت جت زیستی، مدیریت و کنترل فرآیند تولید، ذخیره‌سازی و حمل و نقل محصول و تجزیه و تحلیل نمونه را پوشش می‌داد.

این پالایشگاه قبلاً اولین گواهینامه جهانی سوخت هوانوردی پایدار RSB را که توسط Scientific Certification Systems صادر شده است، دریافت کرده است، که یک مجوز کلیدی برای سوخت جت زیستی چین برای ورود به بازار بین المللی است.

سوخت زیست جت

در مقایسه با نفت سفید سنتی هوانوردی مبتنی بر نفت، سوخت زیست جت می تواند انتشار کربن را تا 50 درصد در کل چرخه عمر کاهش دهد.

سینوپک متعهد به پیشبرد توسعه صنعت سوخت زیستی جت در چین است. این شرکت فناوری SRJET خود را در سال 2009 توسعه داد و سوخت جت زیستی را در دسامبر 2011 تولید کرد که با موفقیت در پرواز در فرودگاه شانگهای هونگ کیائو در آوریل 2013 آزمایش شد. پس از دو سال ارزیابی، کارشناسان سوخت زیست جت سینوپک را برای عملیات در هوانوردی مناسب تایید کردند. و این شرکت اولین گواهینامه صلاحیت پروازی چین را برای سوخت بیو جت در سال 2014 دریافت کرد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *