جدیدترین اخبار محصولات پالایشی اروپا و آمریکا 2022

جدیدترین اخبار محصولات پالایشی اروپا 2022

جدیدترین اخبار محصولات پالایشی اروپا و آمریکا 2022 به تحلیل بازار نفت و گاز ایران 

در جدیدترین اخبار با کاهش قیمت بنزین  و همچنین واردات بنزین آمریکا از سوی آسیا به دلیل گرانی بنزین آمریکا این روزها مطرح است. برای اطلاعات بیشتر با ما در این مقاله همراه شوید .

کاهش قیمت بنزن و ثبات نسبی متانول در اروپا

باشروع معاملات روز ۲۴ژوئن،قیمت بنزن در پنجره معاملات اروپا کاهش نسبتا زیاد داشت. معاملات در این روز برای خرید در ماه جولای بود وبا کاهش۶۸.۲۵ دلاری در طول روز توام بودوبه ۱۸۴۹ دلار در هر تن رسید.در این روز قیمت استایرن به ۱۹۱۰ دلاررسید ولی معاملاتی در این قیمت گزارش نشده است.فاصله قیمت استایرن وبنزن در این روز به ۹۵.۵۰ دلار در هر تن رسید.

در اروپا ر روز ۲۴ ژوئن  پس از باز شدن پنجره معاملات ماه جولای،قیمت بنزن شدیداً کاهش یافت .این کاهش که در حد ۶۸.۲۵ دلار نسبت به روز قبل و ۸۶دلار نسبت به هفته قبل بود ،قیمت بنزن در اروپا  را به هرتن ۱۸۴۹دلار رساند.

در هفته منتهی به ۲۴ ژوئن علیرغم سردی معاملات متانول در اروپاو با توجه به کمبود معاملات آنی ،قیمت متانول در سطوح قبلی خود باقی ماند. در روز ۲۴ ژوئن ارزیابی قیمت متانول از سویی پلتس به ۳۶۸.۷۵یورودر هر تن رسید که نسبت به روز قبل یعنی ۲۳ژوئن که قیمت ۳۶۸.۵۰یورودر هر تن بود افزایش داشت. در حالی که معاملات آنی هفته قبل در اروپا به ۲۷ هزار تن می رسید در هفته منتهی به ۲۴ ژوئن میزان معاملات کاهش یافت و به ۱۴۰۰۰ تن رسید.شرکت Methanex آمریکا قیمت متانول در قراردادهای اروپایی خود برای سه ماهه سوم سال را هر تن ۵۵۵ دلار اعلام نمود که این  قیمت ۱۵ دلار نسبت به قیمت متانول در سه ماهه دوم سال کمتر است.

قیمت متانول از اول آوریل تا ۲۳ ژوئن در هر تن برای معاملات فوری ۳۶۴.۱۵یورو بوده است.

واردات بنزن آمریکا از کره جنوبی 

باتوجه به به اینکه قیمت بنزن در آمریکا بالاترین قیمت بنزن در جهان است واردات به سمت آمریکا ازسوی آسیا شروع شده است.  قرارداد فروش ۲۹هزار تن بنزن  از کره جنوبی به آمریکا در تاریخ ۱۰ تا ۲۰ ژوئن نهایی شده است. اگرچه در روزهای یکم تا دهم ماه ژوئن وارداتی به بنادر آمریکا صورت نگرفته است ولی گران شدن قیمت بنزین در آمریکا در طی این مدت موضوع آربیتراژ رابرای تولید کنندگان وفروشندگان کره ای  جذاب نموده است.

قراردادهایی که در ماه ژوئن منعقد گردیده پس از ۶تا۸هفته  در ماه آگوست وارد بنادر آمریکا خواهد شد. با توجه به زمان طولانی حمل از کره جنوبی به آمریکا برخی از کارشناسان پیش بینی کردند که میزان بنزن موجود در بازار آمریکا تا آن زمان کاهش یابد ولی با توجه به واردات بنزن از اروپا که نهایتاً دو تا سه هفته طول می کشداین کاهش عرضه در بازار آمریکا نامحتمل است زیرا واردات از اروپا جبران کمبود در بازار آمریکا را می کند.

بر اساس جدیدترین اخبار محصولات پالایشی, قیمت های بنزن در آمریکای لاتین در روز ۲۴ژوئن برابر با ۳تیرماه، با ۲۸دلار کاهش در هر تن نسبت به ۱۷ژوئن، به ۱۶۲۴دلار در هر تن بر اساس ترم تحویل فوب برزیل رسید که ۱۶.۵سنت  نسبت به ارزیابی  قیمت های ژوئن و۱۷.۵ سنت نسبت به ارزیابی  قیمت های جولای کاهش نشان می دهد.قیمت های ماه ژوئن خلیج آمریکا هرتن ۶۳۲.۵سنت در هر گالن وقیمت های ماه جولای هر تن ۶۴۵.۵سنت در هر گالن براساس ترم فوب خلیج آمریکا ارزیابی شده است.

بررسی بازار فراورده های پتروشیمی اروپا و آمریکا

 

محصولات پالایشی 

محصولات پالایشی

بیشتر بخوانید:بازار محصولات پتروشیمی اروپا و آمریکا

ثبات در بازار چین و کاهش تقاضا در هند

طبق جدیدترین اخبار محصولات پالایشی  در روز ۲۴ ژوئن قیمت های تولوئن در آسیا دوگانه بود وفروشندگان چینی بیشترین سطح از معاملات را در اختیار داشتند در حالی که تقاضا در هندوستان پایین بود. قیمت تولوئن در آسیا با ۱۰ دلار کاهش نسبت به روز قبل و بر اساس ترم تحویل فوب کره جنوبی  به ۱۲۰۰ دلار در هر تن رسید. تولوئن در چین با قیمت ۱۱۲۰ دلار در هر تن با ترم تحویل CFRچین با ثبات بود.

قیمت زایلین ترکیبی نیز با ۱۸ دلار افزایش در هر تن نسبت به هفته گذشته به ۱۲۴۹ دلار بر اساس ترم تحویل بر روی عرشه کشتی در کره جنوبی رسید. در چین نیز قیمت تو لو ئن با ترم تحویل CFR چین به ۱۲۶۰دلار در هرتن رسید.

قیمت زایلین های ترکیبی ایزومر نیز به ۱۲۴۹ دلار در هر تن بر اساس ترم تحویل فوب کره جنوبی وبه ۱۱۹۹دلار در هر تن براساس ترم تحویل CFRتایوان و۱۰۸۳ دلار براساس ترم تحویل CFRچین رسید.

 

 

 

9 - بازار نفت و گاز پتروشیمی

 

 

 

 

 

 

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *