بازار محصولات پتروشیمی اروپا و آمریکا

بازار محصولات پتروشیمی اروپا و آمریکا

بازار محصولات پتروشیمی اروپا و آمریکا در روز ۱۰ ژوئن به گزارش بازار نفت و گاز ایران

قیمت بنزن در آمریکای جنوبی در روز ۱۰ ژوئن برابر با ۱۹ خرداد به نسبت روز سوم ژوئن و پس از گذشت یک هفته ۲۱۹ دلار افزایش یافت و به ۱۷۱۶ دلار در هر تن براساس ترم تحویل فوب برزیل رسید

مصرف بنزین وتقاضا برای افزایش دهنده های اکتان

در فرآورده های نفتی اروپا  هرگاه تقاضا برای بنزین زیاد باشد به طور طبیعی تقاضا برای افزایش دهنده های اکتان نیز یاد می شود زیرا برای اینکه بنزین را بتوان باقیمت های مناسب وبا کیفیت بالابه بازار عرضه نمود  لازم است از افزایش دهنده های اکتان و نفتا استفاده شود

زیرا نفتا  زوج مکمل بنزین است و در مخازن ترکیبی به همراه نفتا از افزایش دهنده های اکتان نیز استفاده  می‌شود تا بنزین درجه آرام سوزی لازم را به دست آورد.

در روز ۱۰ژوئن برابر با ۱۹خرداد،بازار بنزن اروپا نسبت به هفته قبل،  افزایش قیمت داشت که دلیل آن تقاضای زیاد برای سایر فراورده های آروماتیک همچون تولوئن بود.

مصرف زیاد بنزین در این ایام در آمریکا،تقاضا برای مواد شیمیایی افزایش دهنده عدداکتان را بالا برده است واز نفتا نیز برای ترکیب با بنزین برای پاسخ به تقاضای بازار در این شرایط که تقاضا بالاست استفاده زیادی می شود.

قیمت هر تن بنزن در روز ۱۰ژوئن ،براساس ترم تحویل CIFبنادر سه گانه اروپایی ، با ۱.۷۵ دلار کاهش در هرتن نسبت به روز قبل  و۲۷۷دلار افزایش در هر تن نسبت به هفته قبل به۱۷۸۸.۷۵ دلاررسید.برای معاملات ماه جولای  ،در مذاکرات خرید قیمت های بالاتری مطرح شده است.

بنزن آسیا در تاریخ ۱۰ژوئن با ۳۳.دلاررشد در هر تن به ۱۴۵۲ دلار در هر تن براساس ترم فوب کره جنوبی رسید.شاخص قیمت بنزن آسیا براساس متوسط قیمت نیمه اول جولای،نیمه دوم جولای،ونیمه‌اول آگوست محاسبه شده است.

بنزن اروپا نیز با ۱.۲۵دلارکاهش درروز ۱۰ژوئن به ۱۷۸۸.۷۵ دلار در هر تن براساس ترم تحویلCIFبنادر سه گانه اروپایی رسید.

ارزیابی قیمت برای ماه ژوئن در اروپا ۱۸۰۰دلار در هر تن بوده است که البته این ارزیابی در معاملات واقعی منجر به فروش نشد وقیمتهای پایین تری تا کنون در قراردادهای فروش قید شده است.

تجزیه و تحلیل فرآورده های نفتی اروپا

افزایش قیمت بنزن هم‌زمان با افزایش قیمت نفت خام

بیشتر بخوانید:آخرین و جدیدترین خبرهای پتروشیمی

 

افزایش قیمت بنزن در بازار محصولات پتروشیمی اروپا و آمریکا

بررسي واکنش بازار محصولات پتروشيمي اروپا و امریکا قیمت بنزن در آمریکای جنوبی در روز ۱۰ ژوئن برابر با ۱۹ خرداد به نسبت روز سوم ژوئن و پس از گذشت یک هفته ۲۱۹ دلار افزایش یافت و به ۱۷۱۶ دلار در هر تن براساس ترم تحویل فوب برزیل رسید.

این افزایش ناشی از افزایش ۷۷.۵سنتی قیمت بنزین در خلیج آمریکا برای تحویل در ماه ژوین وافزایش ۷۱.۵سنتی قیمت بنزن برای تحویل در ماه جولای در خلیج آمریکا بوده است.

قیمت بنزن برای تحویل در ماه ژوین براساس تحویل در خلیج آمریکا ۶۶۲.۵دلار در هر تن وبرای تحویل در ماه جولای براساس ارزیابی های پلتس ۶۴۹.۵ دلار در هر تن بوده است.

برای مشاهده آخرین قیمت پایه محصولات پتروشیمی کلیک کنید 

بازار خوب زایلین ها در ماه ژوئن در امریکا

بازار محصولات پتروشیمی اروپا و آمریکا در روز ۱۰ژوئن قیمت زایلین ترکیبی ده و نیم سنت کاهش در هر گالن نسبت به روز قبل داشت ولی نسبت به هفته قبل  افزایش ۱۱۱.۵ سنتی داشت و به ۷۰۳.۵۰سنت در هر گالن رسید.

در روز ۹ژوئن دومعامله زایلین ترکیبی انجام شد یکی به میزان ۷۵۰۰۰بشکه از قرار هر گالن ۶۸۵ سنت ویکی به میزان ۳۰,۰۰۰بشکه از قرار هر گالن ۶۹۲ سنت که محموله ها به خلیج آمریکا تحویل می شود.

منابع مطلع در بازار اعلام نمودند که با توجه به تقاضای زیاد برای بنزین و حلال ها، بازار زایلین ترکیبی نیزدر این هفته بازارخوبی بوده است.برای ماه آینده نیز قرار است محموله های زایلین تر کیبی وتولوئن بوسیله بارج به بازار حلال ها برسد.

شنیده شده است که که واردکنندگان زایلین ترکیبی به دنبال این هستند که این محصول را به همراه پارازایلین از آسیا وارد کنند وبه نظر می رسد این دومحصول در ساخت بسیاری از کالاها در امریکاکاربرد دارند وتقاضابرای آنها در این هفته زیاد بوده است.

در آسیا زایلین ترکیبی با ۵۲دلار کاهش در هر تن درروز ۱۰ژوئن به ۱۴۴۴دلار براساس ترم فوب کره جنوبی رسید

همچنین در تایوان قیمت این محصول با کاهش ۵۲دلاری در هر تن به ۱۳۹۴دلار براساس ترم CFRتایوان رسید.

بازار محصولات پتروشیمی اروپا و آمریکا قیمت زایلین ترکیبی در چین نیز با کاهش ۴۰دلار در هر تن به۱۲۱۰دلار براساس ترم CFRچین رسید.

قیمت تولوئن درآسیا با ۲۰دلار افزایش درروز ۱۰ژوئن به ۱۳۰۰دلار براساس ترم تحویل فوب کره جنوبی رسید.تولوئن با رشد ۸۵ دلاری در هر تن به ۱۲۸۵ دلار در هر تن درچین براساس ترم CFR چین رسید.

در اروپا نیز با توجه به افزایش مبلغ حق بیمه در حد ۲۳.۲۵ دلار در هر تن برای تولوئن وهمچنین افزایش قیمت بنزین،قیمت های تولوئن متناسب با بنزین افزایش یافت.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *