خبر از کاهش صادرات بنزین در شمال غربی اروپا 

,
خبر از کاهش صادرات بنزین در شمال غربی اروپا 

در میان نرم شدن تقاضای صادراتی، صادرات بنزین از شمال غربی اروپا به ایالات متحده قرار بود در هفته کاهش یابد اما تقاضای محلی همچنان قوی بود. به گفته منابع، اروپا قوی است. بر اساس اطلاعات منتشر شده در اکتبر عرضه های بنیادی تنگاتنگ نیز بنزین را برانگیخت و موجودی کمتر در آمستردام ـ روتردام و آنتورپ است. ذخایر بنزین در ARA نشان داد در 7 روز تا 7 اکتبر 3.8 درصد کاهش یافته و به 785،000 تن رسیده است.

هزینه بالای اجزای مخلوط کننده بنزین زمستانی ممکن است با محدودیت عرضه بوتان از منطقه ساحل خلیج آمریکا به شمال غربی ادامه یابد. با نگاهی به آربیتراژ فرا اقیانوس اطلس، حاشیه هایی وجود دارد که می توان زمین های از دست رفته را در میان عرضه محدود در ایالات متحده و شمال غربی اروپا بازیابی کند. بنزین RBOB آمریکا با 39  سنت 16.61 دلار در بشکه افزایش یافت، در حالی که در شمال غربی بنزین اروپایی با 70 سنت 8.30 دلار در بشکه افزایش یافت. مبادله باربری FOB AR Eurobob ماه گذشته،  قیمت نفت خام با افزایش 2 درصدی در 755.50 دلار در تن اعلام شد.

منطق روزانه و محرومیت های بارگیری بنزین FOB

ارزیابی منطقی بنزین Prem بدون سرب 10ppmS FOB AR: قایق های بنزینی 10ppm FOB AR بدون سرب با قیمت 22.25 میلیون دلار در تن به ازای هر مترمربع برآورد شد. قایق های بنزینی Eurobob با کاهش 23.25 دلار در تن، به دلیل یک پیشنهاد رقابتی برجسته برآورد شد. منحنی ساختار مبادله ماه نوامبر با عقب ماندگی 93 سنت از 790.50 دلار در تن در ماه اکتبر 765.50 دلار در تن اعمال شد.

ارزیابی بنیاد و پایه بارگیری بنزین Eurobob FOB AR: بارگیری های زمستانی بنزین Eurobob مورد ارزیابی قرار گرفت.

منطق روزانه و محرومیت های بارگیری بنزین NWE Med

ارزیابی بنیاد و پایه بارگیر بنزین 10ppmS CIF NWE: بازار محموله های بنزینی CIF NWE بدون تغییر با قیمت 30.00 دلار در هر مترمربع برآورد شد. بنزین یوروبوب با استفاده از اطلاعات شنیده شده از بازار و در غیاب نشانه های رقابتی در بازار ارزیابی شد. منحنی ساختار مبادله ماه نوامبر با عقب ماندگی 93 سنت از 795.25 دلار در تن در ماه اکتبر 770.25 دلار در تن اعمال شد.

ارزیابی منطقی بنزین Prem بدون سرب 10ppmS FOB Med: بازار محموله بنزین FOB مدیترانه 6.50 دلار در میلیون تن برآورد شد. حق بیمه مبادله اکتبر مدیترانه از 6.25 میلیون تن در صورت عدم وجود بازار رقابتی ارزیابی شد.

ارزیابی منطقی بنزین Prem بدون سرب 10ppmS CIF Med: ارزیابی محموله بنزین CIF مدیترانه ای به عنوان پیش فروش خالص حمل و نقل انجام شد.  محموله بنزین FOB Med با هزینه حمل 30 هزار تن بار از بنادر مدیترانه ای به مقاصد مدیترانه ای است.

 تحلیل و بررسی بازار روزانه نفتا اروپا

بازار نفتای اروپا شاهد تقویت کاغذ بود. در پشت مجتمع نفت خام ، در حالی که تقاضا برای ترکیب افزایش می یافت. به عنوان حاشیه ترکیب شاهد بهبود در طول هفته تا 8 اکتبر و حق بیمه بوتان به نفتا، علاقه بیشتری به مخلوط نفتا دیده شد. علیرغم این که بوتان معمولا ترجیح داده می شودنفتا برای استفاده به عنوان مخلوط در زمستان، ماه هایی که عموما ارزان تراست، مشخصات فشار بیشتر بخار Reid را تعیین می کند. کمبود عرضه از قیمت قابل توجهی و حق بیمه بوتان بر نفتا حمایت کرده است. بوتان CIF NWE با 107 درصد معادل نفتا در 8 اکتبر، بدون تغییر ارزیابی شد.

785،000 تن تا 7 اکتبر، در حالی که سهام نفتا 6.2 درصد افزایش یافت. مبادله محموله نفتا CFR ژاپن با معادل CIF NWE  آن در  13 میلیون تن  ارزیابی شد. نفتکش مدیترانه تا ژاپن، علائم حمل و نقل در روز با مسیر ثابت بود و مبلغ یک میلیون و 755 هزار دلار برآورد شد. ماه پیش نوامبر CIF NWEمبادله نفتا با 745.25 میلیون دلار در تن ارزیابی شد. مبادله نفتای CIF اکتبر- نوامبر بدون تغییر در  7.25 میلیون تن بود و با 1.35 دلار در هر بشکه، 20 سنت افزایش یافت.

منطق روزانه و محرومیت های بارگیری نفتا CIF

ارزیابی منطقی  بارگیری نفتا CIF NWE: ارزیابی محموله نفتا CIF NWE بر اساس موارد زیر در Platts Market on Close ارزیابی شد. منحنی ساختار مبادله ماه نوامبر با عقب ماندگی 27 سنت از 795.25 دلار در تن در ماه اکتبر 745.25 دلار در تن اعمال شد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *