خرید باقیمانده سهام شرکت معدنی کانادایی

خرید باقیمانده سهام شرکت معدنی کانادایی

به گزارش بازار نفت و گاز، ریوتینتو پیشنهاد می کند که فیروزه هیل را به طور کامل با معامله 2.7 میلیارد دلاری خریداری کند. به گفته این معدن، معامله پیشنهادی ساختار مالکیت معدن Oyu Tolgoi در مغولستان را که 66 درصد آن متعلق به Turquoise Hill است، ساده می کند.

خرید باقیمانده سهام

ریوتینتو پیشنهاد داده است که با خرید 49 درصد باقیمانده سهام شرکت معدنی Turquoise Hill در کانادا در معامله ای به ارزش 2.7 میلیارد دلار، مالکیت کامل شرکت معدنی کانادایی را در اختیار بگیرد.

این شرکت بزرگ معدنی، در حال حاضر، 50.8 درصد از سهام فیروزه هیل عمومی را در اختیار دارد، که به نوبه خود، 66 درصد از سهام معدن مس-طلا اویو تولگوی در مغولستان را دارد. 34 درصد باقی مانده در معدن مغولستان در اختیار شرکت دولتی Erdenes Oyu Tolgoi است.

شرایط قرارداد پیشنهادی

ریوتینتو گفت، طبق شرایط قرارداد پیشنهادی، سهامداران اقلیت فیروز هیل 34 دلار کانادا (26.66 دلار) به صورت نقد دریافت خواهند کرد. این پیشنهاد در پی توافق اخیر ریو تینتو و فیروزه هیل با دولت مغولستان برای ادامه پروژه زیرزمینی اویو تولگوی به ارزش 6.93 میلیارد دلار است.

معامله پیشنهادی

به گفته ریوتینتو، معامله پیشنهادی ساختار مالکیت معدن Oyu Tolgoi را ساده می کند. ریوتینتو گفت: علاوه بر این، سبد مس خود را تقویت کرده و تعهد بلندمدت خود به مغولستان را تقویت خواهد کرد.

علاوه بر این، معامله پیشنهادی به سهامداران اقلیت فیروز هیل این امکان را می دهد که ارزش قانع کننده، فوری و مشخصی را برای سهام خود بدست آورند. یاکوب استاشولم، مدیر اجرایی ریوتینتو، گفت: «ریوتینتو قویاً به موفقیت بلندمدت Oyu Tolgoi و مغولستان، و ارائه برای همه سهامداران در بلندمدت اعتقاد دارد.

به همین دلیل است که ما می خواهیم علاقه خود را به Oyu Tolgoi افزایش دهیم، ساختار مالکیت را ساده کنیم و سبد مس ریوتینتو را بیشتر تقویت کنیم. ما معتقدیم که شرایط پیشنهاد برای سهامداران فیروزه هیل قانع کننده است.

استاشولم افزود که مالکیت کامل فیروزه هیل به ریوتینتو این امکان را می‌دهد تا مستقیماً با دولت مغولستان همکاری کند تا پروژه Oyu Tolgoi را با ساختار مالکیت و حکومتی ساده‌تر و کارآمدتر پیش ببرد.

انتظار می‌رود معامله پیشنهادی از طریق یک طرح کانادایی انجام شود و مشروط به شرایط بسته شدن مرسوم مانند تأیید اکثریت سهامداران جزئی Turquoise Hill خواهد بود.

هفته گذشته، حکومت نظامی گینه به ریوتینتو دستور داده است که پروژه سنگ آهن سیماندو را به طور کامل در این کشور به حالت تعلیق درآورد. مامدی دومبویا، رئیس جمهور موقت گینه گفت که مشخص نیست معدن سیماندو چگونه منافع کشور را حفظ خواهد کرد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *