خرید سهام پروژه سنگ آهن Minas-Rio Anglo American’s

خرید سهام پروژه سنگ آهن Minas-Rio Anglo American's

به گزارش بازار نفت و گاز، Vale در حال بررسی برای خرید سهام پروژه سنگ آهن Minas-Rio Anglo American’s است. یک سهم در پروژه برزیل می تواند از هدف Vale برای افزایش تولید سنگ آهن به 400 میلیون تن در سال حمایت کند. بنا بر گزارش‌ها، Vale در حال فکر برای خرید سهامی در پروژه سنگ آهن 8.8 میلیارد دلاری Anglo American’s Minas-Rio واقع در ایالت Minas Gerais برزیل است.

گزارش بلومبرگ

بلومبرگ نیوز به نقل از منابع نامعلومی که اطلاعاتی در مورد این موضوع دارند گزارش داد، توافق در این زمینه از هدف Vale برای افزایش ظرفیت تولید سالانه سنگ آهن به 400 میلیون تن حمایت می کند.

در خود سال 2020، مذاکرات مقدماتی بین طرفین انجام شده بود. منابع به این نشریه گفتند، با این حال، مذاکرات هنوز آنقدر پیشرفت نکرده است که به هیئت مدیره مربوطه شرکت ها ارائه شود، بنابراین ممکن است معامله ای به نتیجه نرسد.

خرید پروژه سنگ آهن Minas-Rio

Vale قصد دارد 30 تا 40 درصد از سهام پروژه سنگ آهن Minas-Rio را به دست آورد. شرکت معدنی برزیل حتی ممکن است سهام کنترلی را دنبال کند. میناس ریو که در منطقه جنوب شرقی برزیل واقع شده است، از طریق شرکت تابعه آن، سنگ آهن برزیل، به طور کامل متعلق به آنگلو امریکن است. آنگلو امریکن معدن سنگ آهن را از MMX به قیمت 4.6 میلیارد دلار در سال 2008 خریداری کرده بود.

پروژه سنگ آهن صادراتی کاملاً یکپارچه شامل معدن، کارخانه بهره‌برداری، خط لوله 529 کیلومتری و تسهیلات صادراتی در بندر آچو است. اولین سنگ معدن روی کشتی (FOOS) از پروژه سنگ آهن Minas-Rio در اواخر سال 2014 به دست آمد. اوایل این هفته، واله قراردادی با Vulcan Minerals برای واگذاری معدن زغال سنگ Moatize و کریدور لجستیک Nacala در موزامبیک به مبلغ 270 میلیون دلار امضا کرد.

این فروش بخشی از اعلامیه‌ای است که Vale در اوایل سال جاری مبنی بر تصمیمش مبنی بر عدم مالکیت دارایی‌های زغال‌سنگ و تمرکز بر کسب‌وکارهای اصلی خود و در عین حال تبدیل شدن به یک معدن‌کار پیشرو با تولید کربن پایین است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *