خرید پروژه لیتیوم Rincon در آرژانتین برای تامین مواد باتری

خرید پروژه لیتیوم Rincon

به گزارش بازار نفت و گاز، Rio Tinto پروژه لیتیوم Rincon در آرژانتین را به مبلغ 825 میلیون دلار خریداری می کند. انتظار می رود ریوتینتو کارهای مورد نیاز برای ارزیابی استراتژی توسعه و زمان بندی پروژه را انجام دهد. شرکت معدنی انگلیسی-استرالیایی Rio Tinto قراردادی با Rincon Mining برای خرید پروژه لیتیوم Rincon به مبلغ 825 میلیون دلار امضا کرده است.

خرید پروژه لیتیوم Rincon در آرژانتین

Rincon که در مثلث لیتیوم در استان سالتا آرژانتین واقع شده است، یک پروژه بزرگ آب نمک لیتیومی توسعه نیافته است. گفته می شود که پروژه لیتیوم Rincon یک منبع با عمر طولانی و مقیاس پذیر است که قادر به تولید کربنات لیتیوم درجه باتری است. این خرید بخشی از تلاش‌های ریوتینتو برای ایجاد تجارت مواد باتری است. در ژوئیه سال جاری، این شرکت اعلام کرد که 2.4 میلیارد دلار برای توسعه پروژه لیتیوم بورات های جادار در صربستان برای خدمت به بازار خودروهای الکتریکی اروپا سرمایه گذاری می کند.

سخن مدیر اجرایی ریوتینتو

یاکوب استاشولم، مدیر اجرایی ریوتینتو، گفت: «این خرید به شدت با استراتژی ما برای اولویت دادن به سرمایه رشد در کالاهایی که از کربن‌زدایی حمایت می‌کنند و ادامه بازدهی جذاب برای سهامداران همسو است. پروژه Rincon پتانسیل ارائه یک منبع جدید قابل توجه از کربنات لیتیوم با درجه باتری را دارد تا از فرصتی که به دلیل تقاضای فزاینده ناشی از گذار جهانی انرژی ارائه می شود، استفاده کند.

انتظار می‌رود این دارایی با عمر طولانی و کم‌هزینه باشد که با ترکیب دارایی‌های لیتیوم ما در ایالات متحده، اروپا و آمریکای جنوبی، به تقویت مجموعه مواد باتری ما ادامه خواهد داد. پروژه لیتیوم متعلق به Rincon Mining است، شرکتی که متعلق به صندوق های مدیریت شده توسط گروه سهام خصوصی Sentient Equity Partners است. پس از اتمام معامله، پروژه مشروط به تکمیل مطالعات برای تایید منبع خواهد بود.

انتظار می‌رود ریوتینتو کارهای مورد نیاز برای ارزیابی استراتژی توسعه و زمان‌بندی، و به‌روزرسانی مجوزهای ارزیابی اثرات زیست‌محیطی موجود برای توسعه و تولید را انجام دهد. پروژه Rincon برای استفاده از فناوری استخراج مستقیم لیتیوم پیشنهاد شده است که گفته می شود پتانسیل افزایش بازیافت لیتیوم را در مقایسه با حوضچه های تبخیر خورشیدی دارد. انتظار می رود این معامله در نیمه اول سال 2022 بسته شود، مشروط به تایید هیئت بررسی سرمایه گذاری خارجی استرالیا (FIRB).

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *