خرید 10٪ سهام اضافی LNG استرالیا اقیانوس آرام

خرید 10٪ سهام اضافی LNG استرالیا اقیانوس آرام

به گزارش بازار نفت و گاز، ConocoPhillips خرید 10٪ سهام اضافی در APLNG را تکمیل می کند. شرکت تابعه ConocoPhillips اکنون 47.5 درصد از سهام APLNG را در اختیار دارد و Origin Energy و Sinopec به ترتیب دارای 27.5 و 25 درصد سهام هستند.

خرید 10٪ سهام اضافی

ConocoPhillips (NYSE: COP) امروز از طریق شرکت تابعه استرالیایی خود اعلام کرد که خرید 10 درصد سهام اضافی در LNG استرالیا اقیانوس آرام (APLNG) از Origin Energy را به مبلغ 1.645 میلیارد دلار تکمیل کرده است. پس از تعدیل های مرسوم بسته شدن، پول نقد پرداخت شده برای بهره اضافی تقریباً 1.4 میلیارد دلار (2.0 میلیارد دلار استرالیا) است. این معامله ناشی از استفاده از حق تقدم ConocoPhillips است و از پول نقد موجود در ترازنامه شرکت تأمین می شود.

شرکت تابعه ConocoPhillips اکنون 47.5 درصد از سهام APLNG را در اختیار دارد و Origin Energy و Sinopec به ترتیب دارای 27.5 و 25 درصد سهام هستند. بر اساس سود مالکیت جدید 47.5 درصدی و میانگین قیمت برنت در تمام سال 78 دلار در هر بشکه، ConocoPhillips انتظار دارد حدود 1.8 میلیارد دلار از APLNG در سال 2022 توزیع کند که تقریباً 0.5 میلیارد دلار در سه ماهه اول پیش بینی می شود.

به دست آوردن سهام اضافی

رایان لنس گفت: “ما از به دست آوردن این سهام اضافی در APLNG خرسندیم که در طول شش سال فعالیت خود به عنوان یک تامین کننده قابل اعتماد و کارآمد گاز طبیعی برای بازار رو به رشد آسیا و اقیانوسیه و بازار گاز ساحل شرقی استرالیا خدمت کرده است.” رئیس و مدیر اجرایی ConocoPhillips. با توجه به اینکه انتقال انرژی جهانی در حال انجام است، ما انتظار داریم که LNG نقش مهمی ایفا کند، زیرا در شدت انتشار گازهای گلخانه ای کمتر از سایر جایگزین ها است. در عین حال، این خرید استراتژیک از سهام اضافی در APLNG ترکیب محصولات ما را متنوع تر می کند و در عین حال نرخ کاهش کل ما را کاهش می دهد.

تولید کل سال 2021 کونوکو فیلیپس از APLNG معادل 113 هزار بشکه نفت در روز (MBOED) و توزیع مالی تمام سال 2021 تقریباً 750 میلیون دلار بود. حساسیت های ارائه شده در 3 فوریه 2022 نشان دهنده افزایش علاقه شرکت به APLNG است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *