خرید E&P Lundin Energy به مبلغ 14 میلیارد دلار

خرید E&P Lundin Energy به مبلغ 14 میلیارد دلار

به گزارش بازار نفت و گاز، شرکت Aker BP کسب و کار E&P Lundin Energy را به مبلغ 14 میلیارد دلار خریداری می کند. انتظار می‌رود که ترکیب شرکت‌های Aker BP و Lundin Energy E&P در سال 2022 بیش از 400 هزار بشکه معادل نفت در روز تولید کند. Aker BP موافقت کرده است که فعالیت‌های مرتبط با نفت و گاز Lundin Energy مستقر در سوئد را در یک معامله نقدی و سهام به ارزش حدود 125 میلیارد NOK (13.95 میلیارد دلار) خریداری کند.

خرید E&P Lundin Energy

انتظار می رود این معامله یک شرکت بزرگ اکتشاف و تولید (E&P) در فهرست عمومی ایجاد کند که صرفاً بر روی فلات قاره نروژ (NCS) متمرکز خواهد بود. قیمت خرید 2.22 میلیارد دلار نقدی و بیش از 271.9 میلیون سهم AkerBP است. ارزش این معامله هر سهم Lundin Energy در حدود 279.3 کرون (30.53 دلار) است.

به گفته لاندین انرژی، این معامله شامل مجموعه تاسیسات انرژی تجدیدپذیر خشکی در شمال اروپا نمی شود. این دارایی ها پس از ساخت کامل 600 گیگاوات ساعت در سال تولید خواهند کرد. شخص حقوقی لاندین انرژی نیز از این معامله مستثنی شده است.

ایان لاندین، رئیس هیئت مدیره Lundin Energy، گفت: برای سهامداران Lundin Energy، این امر باعث می شود تا در نظر گرفتن نقدینگی قابل توجهی و فرصتی برای سهامدار شدن در شرکت اروپایی E&P پیشرو باشند. خانواده لاندین از این معامله حمایت کامل می کنند و تعهدات غیرقابل برگشت ما را به رای مثبت به این معامله داده اند. اعضای مستقل هیئت مدیره نیز توصیه کرده اند که کلیه سهامداران به این معامله رای مثبت دهند.

ترکیب شرکت Lundin Energy

پیش‌بینی می‌شود که ترکیبی از شرکت Aker BP و تجارت E&P شرکت Lundin Energy در سال 2022 بیش از 400 هزار بشکه معادل نفت در روز تولید کند. پیش‌بینی می‌شود این میزان تا سال 2028 به بیش از 500 مگابایت در روز برسد.

دارایی های شرکت ترکیبی شامل 31.6 درصد از سهام میدان یوهان سوردروپ است که 755 میلیون بشکه نفت (Mbopd) ناخالص در فلات تولید می کند.

Aker BP انتظار دارد که پایه منابع شرکت ترکیبی 2.7 میلیارد بشکه معادل نفت با پتانسیل رشد قابل توجه باشد.

کارل جانی هرسویک، مدیر عامل شرکت Aker BP گفت: “ما اکنون در حال ایجاد شرکت E&P در آینده هستیم که کمترین میزان انتشار CO2، کمترین هزینه، جریان نقدی رایگان بالا و جذاب ترین خط لوله رشد در صنعت را با سود سهام بالا ارائه خواهد کرد. ظرفیت همراه با رتبه اعتباری درجه سرمایه گذاری قوی.

ما سازمان لاندین را به خوبی می شناسیم و متقاعد شده ایم که با هم یک Aker BP بهتر خواهیم ساخت.

پس از تکمیل ادغام، سهام Aker BP برای Aker 21.2٪، BP 15.9٪، Nemesia 14.4٪ خواهد بود، در حالی که سایر سهامداران Aker BP و Lundin Energy مجموعاً 48.6٪ سهام خواهند داشت. انتظار می رود در اواخر سه ماهه دوم یا اوایل سه ماهه سوم 2022 بسته شود، این معامله منوط به تایید سهامداران AkerBP و Lundin Energy و مجوزهای لازم دولتی است.

Aker Capital و BP Exploration Operating که کنترل 64.99 درصد از سهام و آرای AkerBP را در اختیار دارند نیز از این معامله حمایت می کنند. اخیرا Aker BP و شرکای آن توسعه پروژه نفت و گاز Hanz در دریای شمال نروژ را با سرمایه گذاری حدود 370 میلیون دلار تایید کردند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *