توسعه و رشد هاب گازی Otway استرالیا

توسعه و رشد هاب گازی Otway استرالیا

به گزارش بازار نفت و گاز، کوپر انرژی از برنامه های رشد برای هاب گازی Otway استرالیا رونمایی کرد. این شرکت استرالیایی قصد دارد عرضه گاز جدید را از طریق نیروگاه گاز آتنا در یک سری مراحل توسعه و تحویل دهد که اولین آن پروژه فاز 3 Otway است که شامل توسعه میدان گازی Annie است.

رشد برای هاب گازی

کوپر انرژی از برنامه های رشد خود برای هاب گازی Otway در استرالیا رونمایی کرده است، که این شرکت ادعا می کند که می تواند به طور بالقوه نزدیک به 580 میلیارد فوت مکعب (BCF) گاز رقابتی جدید تولید کند.

این شرکت استرالیایی گفت که زیرساخت های پردازش گاز Otway با ظرفیت موجود و دسترسی مستقیم به مشتریان گاز در جنوب شرق استرالیا ایمن شده است. کوپر انرژی گفت که این پس از تکمیل ارتقاء نیروگاه گاز آتنا و قطع نیروگاه گاز آیونا به نیروگاه اول در دسامبر 2021 امکان پذیر شده است.

توسعه هاب گازی

این کشور قصد دارد در یک سری مراحل توسعه، عرضه جدید گاز را از طریق نیروگاه گاز آتنا توسعه و تحویل دهد. اولین آنها پروژه توسعه فاز 3 Otway (OP3D) خواهد بود که پیش بینی می شود در سه ماهه اول سال مالی 23 وارد طراحی دقیق مهندسی جلویی (FEED) شود.

با توجه به تایید سرمایه گذاری مشترک، کوپر انرژی تصمیم نهایی سرمایه گذاری (FID) در پروژه OP3D در سه ماهه سوم سال مالی 23 را هدف قرار داده است. این شرکت انتظار دارد اولین گاز را قبل از زمستان 2025 بکشد.

این شرکت گفت که ارزیابی پتانسیل میادین گازی Annie و Henry و چشم انداز اکتشاف همسایه را انجام داده است.

توسعه میدان گازی

به گفته کوپر انرژی، پروژه OP3D حول محور توسعه میدان گازی Annie، همراه با حفاری اکتشافی چرخه کوتاه مدت کم خطر است. به گفته این شرکت، انتظار می رود این امر مدیریت سرمایه را ساده کرده و بازده اقتصادی را به حداکثر برساند.

این شرکت همچنین در حال بررسی توسعه بیشتر میدان گازی هنری برای گنجاندن در فاز آینده است.

انتظار می رود میدان Annie نرخ تولید فعلی را از طریق کارخانه گاز آتنا تا بیش از دو برابر افزایش دهد و تقریباً پنج سال عمر پایه را به دارایی های تولیدی موجود افزایش دهد.

کوپر انرژی اظهار داشت: انتظار می‌رود که توسعه Annie شامل انعطاف‌پذیری برای بازگرداندن احتمالات موفقیت‌آمیز کم ریسک و قابلیت تحویل بالا باشد. ارزیابی کوپر انرژی از برآورد منابع احتمالی Annie 2C به 63.5 PJ2 (مبنای 100٪) ارتقا یافته است.

این شرکت دارای 50 درصد سهام عملیاتی در کارخانه گاز آتنا و میادین کازینو هنری نتربی (CHN) است. شرکای آن عبارتند از Mitsui E&P Australia (25%) و Peedamullah Petroleum (25%).

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *