ساخت نیروگاه هسته‌ای 8 میلیارد دلاری Atucha III در آرژانتین

نیروگاه هسته‌ای 8 میلیارد دلاری Atucha III

به گزارش بازار نفت و گاز، چین قراردادی را برای ساخت نیروگاه هسته‌ای 8 میلیارد دلاری Atucha III در آرژانتین امضا کرد. این راکتور در مجتمع هسته ای آتوچا در شهر لیما در استان بوئنوس آیرس ساخته خواهد شد.

ساخت نیروگاه هسته ای

شرکت ملی هسته ای چین (CNNC) قراردادی را برای ساخت نیروگاه هسته ای 8 میلیارد دلاری Atucha III در آرژانتین امضا کرده است. این راکتور در مجتمع هسته ای آتوچا در شهر لیما در استان بوئنوس آیرس ساخته خواهد شد.

CNNC قراردادی را با نیروگاه هسته ای آرژانتین (NA-SA) برای قرارداد مهندسی، خرید و ساخت (EPC) نیروگاه هسته ای امضا کرده است. دولت آرژانتین در بیانیه‌ای اعلام کرد که این پروژه شامل مهندسی، ساخت، خرید، راه‌اندازی و تحویل یک راکتور نوع HPR-1000 است. دولت اعلام کرد: «آتوچا 3 دارای توان ناخالص 1200 مگاوات و عمر مفید اولیه 60 سال خواهد بود و امکان گسترش ظرفیت های هسته ای ملی را فراهم می کند».

آغاز ساخت نیروگاه هسته ای

انتظار می‌رود که ساخت نیروگاه هسته‌ای تا پایان سال جاری آغاز شود. پیش بینی می شود این پروژه بیش از 7000 شغل ایجاد کند. جزئیات مالی نیروگاه Atucha III توسط طرفین فاش نشده است.

آدریانا سرکیس، رئیس کمیسیون ملی انرژی اتمی آرژانتین (CNEA) گفت: امضای این قرارداد بین NA-SA و CNNC به ما فرصت بزرگی می‌دهد تا بتوانیم در چند سال آینده روی یک نیروگاه جدید با انرژی پاک حساب کنیم. به ما اجازه می دهد تا ماتریس انرژی را افزایش دهیم و انتشار دی اکسید کربن را کاهش دهیم. از سوی دیگر، برای کمیسیون ملی انرژی اتمی، این فرصتی را برای انجام انتقال فناوری یک سوخت پیشرفته در حوزه هسته‌ای نشان می‌دهد.

رویترز گزارش داد که نیروگاه Atucha III از فناوری Hualong One چین استفاده می کند که نسل سوم فناوری نیروگاه هسته ای راکتور آب تحت فشار است که توسط چین توسعه یافته است. پروژه نیروگاه هسته ای بخشی از برنامه اقدام هسته ای آرژانتین است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *