ساخت کارخانه بیومتان مایع در بندر آمستردام

ساخت کارخانه بیومتان مایع در بندر آمستردام

به گزارش بازار نفت و گاز، تایتان کارخانه بیومتان مایع را در بندر آمستردام می سازد. تاسیساتی که ادعا می شود بزرگترین کارخانه مایع سازی بیومتان در جهان است، ظرفیت تولید سالانه 200000 تن LBM را خواهد داشت.

ساخت کارخانه بیومتان مایع

تامین‌کننده سوخت‌های کم و صفر کربن تایتان اعلام کرده است که کارخانه بیومتان مایع (LBM) را در موقعیت استراتژیک خود در بندر آمستردام ساخته و راه‌اندازی می‌کند و امکان تامین کشتی‌ها و کامیون‌ها را فراهم می‌کند.

تاسیساتی که ادعا می شود بزرگترین کارخانه مایع سازی بیومتان در جهان است، ظرفیت تولید سالانه 200000 تن LBM را خواهد داشت.

قرارداد با تولیدکننده بیوگاز BioValue

تایتان قراردادهایی با تولیدکننده بیوگاز BioValue برای برداشت انحصاری تمام بیوگاز تولید شده در محل و شرکت Linde Engineering برای انجام کارهای مهندسی اولیه منعقد کرده است. بر اساس این قرارداد، BioValue بخش عمده ای از بیوگاز مورد نیاز برای کل تولید LBM را تامین خواهد کرد.

نیروگاه بیوگاز جدید

این شرکت یک نیروگاه بیوگاز جدید در کنار کارخانه LBM خواهد ساخت. بقیه بیوگاز از سایر تاسیسات تولید در سراسر اروپا که به شبکه گاز موجود متصل هستند، تهیه خواهد شد. شرکت Linde Engineering توسط Titan برای ارائه کارهای مهندسی بر اساس فناوری مایع سازی این شرکت انتخاب شده است.

Titan اظهار داشت که اکثر حجم LBM تولید شده توسط کارخانه به کشتی‌های LBM مشتری راه‌اندازی شرکت عرضه می‌شود. حجم باقیمانده به ایستگاه های سوخت رسانی کامیون ها و مشتریان صنعتی عرضه خواهد شد.

LBM جایگزین سوخت های فسیلی

تایتان گفت که LBM جایگزین سوخت های فسیلی خواهد شد و حدود یک میلیون تن گازهای گلخانه ای معادل CO2 در سال را حذف می کند که برابر با انتشار حدود 25 درصد از کل خودروهای دیزلی در هلند در سال است. این پروژه مطابق با مقررات اتحادیه اروپا است که در بسته Fit-For-55 و برنامه های RePowerEU اخیراً منتشر شده است. کارخانه LBM در کنار اسکله Titan در بندر آمستردام قرار خواهد گرفت که از آنجا زمین اجاره خواهد شد. انتظار می رود این کارخانه اولین LBM خود را در سال 2025 تولید کند.

کربن‌زدایی کشتی‌رانی با تامین LBM

رونالد ون سلم، مدیر ارشد فناوری تایتان، گفت: تیتان متعهد به کربن‌زدایی کشتی‌رانی با تامین LBM و هر سوخت تجدیدپذیر دیگری مانند متان مشتق شده از هیدروژن است که به نام E-LNG نیز شناخته می‌شود.

همکاری های زنجیره ارزش استراتژیک T برای افزایش تولید سوخت جایگزین به مقیاس مورد نیاز برای حمل و نقل بسیار مهم است. ما به تلاش های مشترک با BioValue افتخار می کنیم و مشتاقانه منتظر یک همکاری طولانی مدت هستیم.

مدیر عامل شرکت BioValue، آیدس شاپ، گفت: BioValue یک تولید کننده بیوگاز پیشگام با شش سایت تولید در هلند است. با مشارکت خود در این پروژه هیجان‌انگیز LBM، می‌توانیم از نردبان دایره‌ای برای تولید سوخت‌های زیستی پیشرفته در محل بالا برویم.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *