ساخت کارخانه جدید تولید مواد پتروشیمی

ساخت کارخانه جدید تولید مواد پتروشیمی

به گزارش بازار نفت و گاز، اینئوس و سینوپک سه قرارداد پتروشیمی به ارزش 7 میلیارد دلار امضا کردند. INEOS با به دست آوردن 50 درصد از سهام SECCO، ایجاد یک سرمایه گذاری مشترک 50:50 با SINOPEC برای تولید ABS با استفاده از فناوری خود و ساخت کارخانه جدید HDPE در تیانجین، چین، موافقت کرده است.

قراردادها دارایی ها

گروه شیمیایی و انرژی اینئوس مستقر در بریتانیا مجموعه ای از قراردادها را با شرکت نفت و گاز چین سینوپک به منظور ایجاد ردپای بزرگ در چین امضا کرده است.

این قراردادها دارایی هایی با ظرفیت مجموع هفت میلیون تن در سال و ارزشی نزدیک به 7 میلیارد دلار را نشان می دهد.

بر اساس شرایط اولین قرارداد، INEOS 50 درصد از شرکت پتروشیمی SECCO شانگهای (SECCO)، یکی از شرکت های تابعه SINOPEC را خریداری می کند.

تولید مواد پروشیمی

SECCO اتیلن، پروپیلن، پلی اتیلن، پلی پروپیلن، استایرن، پلی استایرن، اکریلونیتریل، بوتادین، بنزن و تولوئن را با ظرفیت 4.2 میلیون تن تولید می کند.

طبق توافق دوم، INEOS و SINOPEC یک سرمایه گذاری مشترک 50:50 (JV) برای تولید آکریلونیتریل بوتادین استایرن (ABS) با استفاده از فناوری منحصر به فرد ABS ایجاد خواهند کرد.

شراکت JV تأسیسات Ningbo 600kpa را که در حال حاضر در دست ساخت است، با برنامه هایی برای توسعه بیشتر ظرفیت آن تا 600ktpa توسعه خواهد داد.

ساخت کارخانه جدید

بر اساس قرارداد سوم، INEOS و SINOPEC همچنین یک JV 50:50 برای ساخت یک کارخانه جدید پلی اتیلن با چگالی بالا (HDPE) با ظرفیت 500 kpa در تیانجین چین ایجاد خواهند کرد.

علاوه بر کارخانه تیانجین، JV همچنین قصد دارد در آینده دو کارخانه اضافی HDPE با ظرفیت 500 kpa برای تولید لوله INEOS تحت لیسانس بسازد.

تولید و فناوری پتروشیمی

سر جیم رتکلیف، رئیس و مدیرعامل اینئوس گفت: این توافق‌ها به طور قابل توجهی تولید و فناوری پتروشیمی اینئوس را در چین تغییر می‌دهند.

ما خوشحالیم که این سرمایه گذاری های بزرگ را با SINOPEC در زمینه هایی انجام می دهیم که بهترین فرصت های رشد را برای هر دو شرکت فراهم می کند. هر دو طرف پتانسیل همکاری نزدیک‌تر در تعدادی از زمینه‌های دیگر را با توجه به آینده ما تشخیص می‌دهند.

INEOS گفت که چین یک منطقه کلیدی برای رشد آن است و این سه توافقنامه به طور قابل توجهی تولید و فناوری پتروشیمی این کشور را در این کشور تقویت خواهد کرد.

انتظار می رود هر سه معامله تا قبل از پایان سال با رعایت مصوبات نظارتی و سایر شرایط انجام شود.

INEOS قصد دارد تراکنش را از طریق ترکیبی از منابع نقدی داخلی و تامین مالی خارجی تامین مالی کند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *