سرمایه گذاری در پروژه پالایشگاه خاک های کمیاب

سرمایه گذاری در پروژه پالایشگاه خاک های کمیاب

به گزارش بازار نفت و گاز، سرمایه گذاری در پالایشگاه نئودیمیم، دیسپروزیم، پرازئودیمیم و تربیوم. Iluka Resources FID فاز 3 پالایشگاه خاک های کمیاب Eneabba را دریافت می کند. ظرفیت کل اکسید خاکی کمیاب (TREO) پالایشگاه یکپارچه برنامه ریزی شده در استرالیای غربی 17500 تن در سال خواهد بود.

پروژه پالایشگاه خاک های کمیاب

Iluka Resources تصمیم نهایی سرمایه گذاری (FID) را در پروژه فاز 3 پالایشگاه خاک های کمیاب Eneabba در غرب استرالیا با هزینه سرمایه 1 تا 1.2 میلیارد دلار استرالیا (750 تا 900 میلیون دلار) گرفته است.

FID تکمیل مطالعه امکان سنجی پروژه را دنبال می کند، که گفته می شود اقتصاد قوی و پتانسیل قابل توجهی برای رشد را نشان داده است. Iluka Resources گفت که این تصمیم همچنین به دلیل توافق بر سر یک توافق اشتراک ریسک با دولت استرالیا اتخاذ شده است.

توافقنامه سرمایه گذاری

این توافقنامه شامل یک وام بدون رجوع تحت تسهیلات 2 میلیارد دلاری استرالیا (1.5 میلیارد دلار) دولت برای مواد معدنی حیاتی است که توسط Export Finance استرالیا (EFA) اداره می شود. طبق منابع Iluka، فاز 1 پالایشگاه خاک های کمیاب Eneabba شامل نصب یک کارخانه غربالگری است، در حالی که فاز 2 شاهد ساخت یک متمرکز کننده خواهد بود. راه اندازی کارخانه متمرکز برای نیمه اول سال جاری برنامه ریزی شده است.

فاز 3 با هدف راه اندازی یک پالایشگاه کاملاً یکپارچه برای تولید اکسیدهای خاکی کمیاب جدا شده است. Iluka Resources گفت که پالایشگاه Eneabba قادر خواهد بود مواد اولیه خاکی کمیاب را که از مجموعه خود و از انواع تامین کنندگان بالقوه شخص ثالث کنسانتره تهیه می شود، پردازش کند.

زمان شروع به کار

ظرفیت کل اکسید خاکی کمیاب (TREO) 17500 تن در سال خواهد بود. انتظار می‌رود فاز 3 پالایشگاه خاک‌های کمیاب Eneabba در نیمه دوم سال جاری شروع به کار کند و اولین تولید را در سال 2025 به دست آورد.

این پالایشگاه نئودیمیم، دیسپروزیم، پرازئودیمیم و تربیوم را تولید خواهد کرد که ورودی‌های حیاتی در صنایع و فن‌آوری‌های مختلف از جمله وسایل نقلیه الکتریکی، الکترونیک پیشرفته، انرژی پایدار، کاربردهای پزشکی و دفاعی هستند. تام اولری، مدیر عامل Iluka Resources گفت: «فاز 3 فرصتی بدون ریسک برای ایلوکا نیست. مشارکتی که با دولت استرالیا به توافق رسیده‌ایم خطر را به گونه‌ای کاهش می‌دهد که مشارکت قابل توجه هر دو طرف را به رسمیت بشناسد.

همچنین یک پلت فرم قوی برای موفقیت Eneabba به عنوان یک منبع پایدار، ایمن و رقابتی جهانی از اکسیدهای خاکی کمیاب جدا شده فراهم می کند. این با رویکرد منضبط ایلوکا برای تخصیص سرمایه و مسیر توسعه ای که ما مدتی است بر اساس همسویی اهداف تجاری و سیاستی دنبال می کنیم، مطابقت دارد. Iluka Resources گفت که تصمیمات عمده ای برای تاییدیه های زیست محیطی از سوی دولت های ایالتی و فدرال برای پروژه پالایشگاه گرفته شده است. در حال حاضر، این شرکت در حال تلاش برای دریافت تاییدیه های بیشتر و رعایت سایر الزامات نظارتی است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *