سرمایه گذاری 80 میلیارد دلاری در انرژی سبز در گجرات هند

سرمایه گذاری 80 میلیارد دلاری در انرژی سبز در گجرات هند

به گزارش بازار نفت گاز، اتکا به سرمایه گذاری 80 میلیارد دلاری در انرژی سبز و پروژه های دیگر در گجرات هند در حال انجام است. بخش عمده ای از سرمایه گذاری به مبلغ 5 تریلیون INR (67.3 میلیارد دلار) توسط شرکت هندی برای راه اندازی یک نیروگاه انرژی تجدیدپذیر 100 گیگاواتی و همچنین برای توسعه اکوسیستم هیدروژن سبز هزینه می شود.

سرمایه گذاری 80 میلیارد دلاری

صنایع Reliance یادداشت تفاهم (MoU) با دولت گجرات برای سرمایه گذاری 5.955 تریلیون INR (80 میلیارد دلار) در انرژی سبز و سایر پروژه ها در ایالت غربی هند امضا کرده است.

این شرکت هندی گفت که به عنوان بخشی از فعالیت ترویج سرمایه گذاری برای نشست سران گجرات 2022، این سرمایه گذاری یک میلیون فرصت شغلی مستقیم/غیر مستقیم در گجرات ایجاد می کند.

بخش عمده ای از این سرمایه گذاری به مبلغ 5 تریلیون INR (67.3 میلیارد دلار) در یک بازه زمانی 10 تا 15 ساله برای راه اندازی یک نیروگاه انرژی تجدیدپذیر با ظرفیت 100 گیگاوات و همچنین برای توسعه اکوسیستم هیدروژن سبز پیشنهاد شده است. Reliance Industries گفت که انتظار می رود این سرمایه گذاری به صفر کردن خالص گجرات و بدون کربن کمک کند.

ساخت اکوسیستم فناوری

این گروه هندی قصد دارد یک اکوسیستم برای شرکت‌های کوچک و متوسط ​​(SMEs) بسازد تا به کارآفرینان کمک کند تا فناوری‌ها و نوآوری‌های جدیدی را که شامل استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر و هیدروژن سبز می‌شود، بپذیرند.

Reliance Industries گفت که با مشورت دولت گجرات، روند جستجوی زمین برای پروژه انرژی تجدیدپذیر خود را در کوچ، باناسکانتا و دولرا آغاز کرده است.

این شرکت هندی گفت که در حال تعقیب 4.5 هزار هکتار زمین واقع در کوچ است.

صنایع Reliance همچنین 600 میلیارد INR (8.08 میلیارد دلار) برای به دست آوردن قابلیت‌هایی در تولید انرژی‌های جدید و تولید یکپارچه انرژی‌های تجدیدپذیر سرمایه‌گذاری خواهد کرد. این سرمایه‌گذاری برای ساخت ماژول‌های فتوولتائیک خورشیدی (PV)، دستگاه‌های الکترولیز، باتری‌های ذخیره انرژی و سلول‌های سوختی استفاده خواهد شد.

سال گذشته، شرکت هندی برنامه‌های خود را برای تبدیل شدن به یک سازمان خالص کربن صفر تا سال 2035 فاش کرد. در این فرآیند، این گروه سرمایه‌گذاری سه ساله 750 میلیارد INR (10.1 میلیارد دلار) در طرح‌های انرژی پاک را اعلام کرد. متعاقباً، Reliance Industries تجارت انرژی جدید خود را تأسیس کرد.

در گجرات، این گروه قبلاً در حال توسعه مجتمع گیگا انرژی سبز Dhirubhai Ambani بوده است که یک مرکز تولید انرژی تجدیدپذیر یکپارچه خواهد بود. علاوه بر این، Reliance Industries قصد دارد چهار کارخانه گیگا در هند بسازد که برای تولید و ادغام کامل تمام اجزای اصلی اکوسیستم انرژی پاک استفاده خواهد شد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *