فاز اول کابل گذاری دریایی توسط کشتی

فاز اول کابل گذاری دریایی توسط کشتی

به گزارش بازار نفت و گاز، نقطه عطف مهمی بود که اولین نصب کابل زیر دریا در پیوند HVDC شتلند آغاز شد. این پروژه برای اولین بار شتلند را به سیستم اصلی انرژی GB متصل می کند و از امنیت تامین آینده شتلند پشتیبانی می کند و همچنین امکان اتصال تولید انرژی تجدیدپذیر را فراهم می کند.

فاز اول کابل گذاری

فاز اول کابل گذاری به عنوان بخشی از پیوند SSEN انتقال جریان مستقیم ولتاژ بالا شتلند (HVDC) این هفته در سواحل کیثنس آغاز شد و نقطه عطفی بزرگ در پروژه 660 میلیون پوندی را رقم زد.

این پروژه برای اولین بار شتلند را به سیستم اصلی انرژی GB متصل می کند و از امنیت تامین آینده شتلند پشتیبانی می کند و همچنین امکان اتصال تولید انرژی تجدیدپذیر را فراهم می کند.

موفقیت فاز اول کابل گذاری

ابتدای کابل با موفقیت از کشتی تخصصی کابل‌گذاری NKT Victoria به جایی که در Noss Head نزدیک ویک فرود آمد، کشیده شد. این کشتی در حال حاضر در حال خروج از دریا در امتداد مسیر کابل تعیین شده است و با دقت 100 کیلومتر اول کابل زیردریایی و کابل فیبر نوری را در بستر دریا نصب می کند.

این کشتی اوایل این هفته به حرکت در آمد و انتظار می‌رود تا اواسط ژوئیه 100 کیلومتر کابل‌گذاری را به پایان برساند. این نقطه عطف مهم به دنبال پاکسازی موفقیت آمیز اخیر تخته سنگ ها در طول مسیر پیشنهادی پیوند HVDC شتلند و کار در حال انجام برای ایجاد یک راهروی شفاف در آماده سازی برای نصب کابل است. هنگامی که کابل در بستر دریا قرار گرفت، با استفاده از گرند کانیون III، یک کشتی پشتیبانی ساخت و ساز چند منظوره با یک جت ترنچر تخصصی زیردریایی، ترانشه می شود، که اطمینان حاصل می کند که کابل ها در عمق صحیح دفن می شوند. قرار دادن سنگ همچنین در برخی از بخش‌ها انجام می‌شود تا اطمینان حاصل شود که کابل‌ها در جایی که امکان ترانشه کردن وجود ندارد، محافظت می‌شوند.

کشتی کابل‌گذاری NKT Victoria

کشتی کابل‌گذاری NKT Victoria کابل‌ها را در سه کمپین می‌کشد. اولین مورد از Noss Head در Caithness در طول 100 کیلومتر تا نقطه‌ای در شرق جزایر اورکنی که در حال حاضر در حال انجام است. انتظار می رود کمپین دوم در مارس 2023 آغاز شود و شامل 57 کیلومتر کابل دیگر از Weisdale Voe در شتلند به سمت جنوب می شود. کمپین سوم بعداً در سال 2023 انجام می شود که پیوند بین کمپین اول و دوم در دریای شمال را تکمیل می کند تا هر سه کمپین را با هم بپیوندد تا پیوند کامل 260 کیلومتری زیردریایی HVDC را تکمیل کند.

پیوند HVDC شتلند اولین اتصال انتقال بین شتلند و سرزمین اصلی اسکاتلند است که برای اولین بار شتلند را به شبکه انتقال GB متصل می کند. این به شتلند اجازه می دهد تا تولید برق تجدیدپذیر را به شبکه صادر کند و همچنین امنیت تامین برق شتلند را تضمین کند.

مدیر پروژه انتقال SSEN کریس فینیگان

ما خوشحالیم که کشتی تخصصی کابل‌گذاری NKT Victoria این نقطه عطف بزرگ را در آغاز اولین کمپین نصب کابل زیر دریا در پیوند HVDC شتلند آغاز کرده است.

«نصب کابل زیر دریا یکی از اجزای اصلی پروژه اتصال HVDC شتلند است، و این یک گام هیجان انگیز در پروژه برای انتقال SSEN و پیمانکاران ما است، و ما مشتاقانه منتظر تکمیل این اولین کمپین کابلی زیردریایی هستیم. هفته های آینده.»

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *