فروش دارایی های گازی اکسون موبیل

فروش دارایی های گازی اکسون موبیل

به گزارش بازار نفت و گاز، ExxonMobil دارایی های گاز بارنت شیل در تگزاس را به BKV به قیمت 750 میلیون دلار می فروشد. این قرارداد شامل گاز طبیعی بالادست و زیرساخت‌های میان‌دستی مرتبط در منطقه از شرکت‌های تابعه ExxonMobil XTO Energy و Barnett Gathering است.

فروش دارایی های گازی

اکسون موبیل با فروش دارایی های گازی خود در منطقه بارنت شیل در شمال تگزاس به شرکت های تابعه BKV مستقر در کلرادو به قیمت 750 میلیون دلار موافقت کرده است.

این شرکت همچنین واجد شرایط دریافت پرداخت های اضافی از BKV خواهد بود که مشروط به قیمت گاز طبیعی آینده خواهد بود.

این قرارداد شامل زیرساخت‌های گاز طبیعی بالادست و زیرساخت‌های میان‌دستی مرتبط در شیل بارنت از شرکت‌های تابعه اکسون موبیل XTO Energy و Barnett Gathering است.

از طریق اکتساب، BKV نزدیک به 160000 هکتار خالص را که عمدتاً در شهرستان‌های تارانت، پارکر و جانسون واقع شده‌اند، و موقعیت‌های کوچکتر بیشتری در شهرستان‌های خاص به دست خواهد آورد.

دارایی های گازی

BKV گفت که دارایی‌های بالادستی که باید خریداری شوند شامل چاه‌های کم افت هستند که برای ایجاد جریان نقدی ثابت ایده‌آل هستند و میانگین سود کاری بالای حدود 93 درصد در بیش از 2100 چاه با موقعیت‌های بهره‌برداری.

این قرارداد همچنین شامل حدود 1270 کیلومتر خط لوله جمع آوری، فشرده سازی و زیرساخت های میانی جریان است.

کریس کالنین، مدیرعامل BKV گفت: «امروزه، BKV یک اپراتور گاز طبیعی پیشرو در ایالات متحده است که رویکردی یکپارچه در زنجیره ارزش دارد که به ما اجازه می‌دهد تا گازی را که مسئولانه منابع خود را در سر چاه تأمین می‌کنیم، تأیید کنیم.

ما از هم افزایی گسترده ای که این معامله ارائه می دهد و همچنین دسترسی بیشتر به بازارهای برتر ساحل خلیج فارس هیجان زده هستیم. ما مشتاقانه منتظر هستیم که بر اساس نقاط قوت XTO Energy و تیم آن برای پیشبرد رشد آینده ایجاد کنیم.

معامله دارایی های گازی

اکسون موبیل گفت که این معامله از استراتژی شرکتی خود برای اولویت بندی سرمایه گذاری بر روی دارایی های دارای مزیت که کمترین هزینه عرضه را دارند، حمایت می کند.

لیام مالون بالادستی ExxonMobil گفت: «ما بر ارائه رقابتی‌ترین بازده به سهامداران خود از طریق ایجاد فرصت‌ها با کمترین هزینه عرضه و تقویت بیشتر موقعیت پیشرو در صنعت خود در بالادست متمرکز شده‌ایم.

شرکت‌های تابعه ما نزدیک به دو دهه است که در شیل بارنت به طور ایمن و مسئولانه فعالیت می‌کنند، و ما از برنامه‌های BKV برای توسعه این منبع در راستای مسیر اعلام‌شده‌اش برای به صفر رساندن انتشار گازهای گلخانه‌ای تا سال 2025 تشویق می‌شویم.

اکسون موبیل اعلام کرد که دارایی های گازی بارنت شیل که توسط XTO Energy و Barnett Gathering اداره می شد را از برنامه توسعه خود در سال 2020 حذف کرد.

به عنوان بخشی از معامله با BKV، همه کارکنان زیرمجموعه اکسون موبیل در بارنت شیل پیشنهادهای استخدام کامل با اولی دریافت خواهند کرد.

این معامله که تابع شرایط و ضوابط معمول بسته شدن است، پیش بینی می شود در سه ماهه دوم سال 2022 بسته شود.

اوایل این ماه، اکسون موبیل قراردادی به ارزش حدود 1 میلیارد دلار برای فروش شعبه بالادستی رومانیایی خود به رومگز امضا کرد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *