فروش سهام شرکت برق استرالیایی ElectraNet به قیمت 736 میلیون دلار

فروش سهام شرکت برق استرالیایی ElectraNet به قیمت 736 میلیون دلار

به گزارش بازار نفت و گاز، YTL سهام شرکت برق استرالیایی ElectraNet را به قیمت 736 میلیون دلار می فروشد. خریدار، Australian Utilities، در حال حاضر یکی از سهامداران ElectraNet با سود نزدیک به 20٪ است.

فروش سهام ElectraNet

YTL Power International مستقر در مالزی موافقت کرده است که 33.5 درصد از سهام خود را در ElectraNet، یک شرکت انتقال برق استرالیایی، به Australian Utilities، متولی Australian Utilities Trust، به قیمت 1.02 میلیارد دلار استرالیا (736.3 میلیون دلار) بفروشد.

شرکت استرالیایی هم اکنون 19.94 درصد از اپراتور انتقال برق را در اختیار دارد. 46.56 درصد باقیمانده سهام ElectraNet در اختیار شرکت State Grid چین است.

تأمین‌کنندگان سرمایه

تأمین‌کنندگان اصلی سرمایه و دارندگان واحدهای خدماتی استرالیا عبارتند از Utilities Trust of Australia، The Infrastructure Fund و Sunsuper Superannuation Fund.

ElectraNet دارایی های انتقال به ارزش 2.5 میلیارد دلار استرالیا (1.8 میلیارد دلار) در استرالیای جنوبی را در اختیار دارد و اداره می کند.

سیستم انتقال برق فشار قوی آن، که تحت اجاره به مدت 200 سال است، برق تولید شده توسط ژنراتورهای منطقه ای و منابع بین ایالتی را در فواصل طولانی به مناطق شهری و منطقه ای تامین می کند.

شبکه انتقال استرالیای جنوبی این شرکت متشکل از 97 پست فشار قوی و نزدیک به 5900 کیلومتر مدار خط انتقال است که در مساحتی بالغ بر 200000 کیلومتر مربع پخش شده است.

سود حاصل از سرمایه گذاری

مدیر عامل گروه YTL Power Dato’ Yeoh Seok Hong گفت: “این معامله به ما فرصتی داد تا به سود حاصل از یک سرمایه گذاری بالغ دست پیدا کنیم، تعادل دارایی ها را در سبد تجاری خود بهینه کنیم و انعطاف پذیری برای استقرار ذخایر نقدی خود را به سمت جدید قابل دوام افزایش دهیم. سرمایه گذاری هایی که مکمل کسب و کارهای موجود ما هستند.

“اینها به ویژه شامل سرمایه گذاری های جدید در انرژی خورشیدی و سایر انرژی های تجدید پذیر، در راستای حرکت ما به سمت راه حل های انرژی پایدارتر در حال حرکت به سمت جلو است.

“زمان واگذاری با توجه به ارزش گذاری جذاب دارایی های تاسیساتی تحت نظارت و علاقه شدید سرمایه گذاران بهینه بود.”

YTL Power در سال 2000 33.5 درصد از سهام ElectraNet را به قیمت 58.5 میلیون دلار استرالیا (42 میلیون دلار) خریداری کرده بود. این معامله در آن زمان اولین حمله این شرکت در خارج از مالزی بود.

متعاقباً، گروه مالزیایی مجموعه خدمات بین‌المللی خود را که شامل Wessex Water در بریتانیا و YTL PowerSeraya در سنگاپور می‌شود، گسترش داد.

فروش سهام ElectraNet به YTL Power کمک می کند تا پس از بسته شدن معامله، درآمدی در حدود 2.215 میلیارد رینگیت (529.3 میلیون دلار) به دست آورد که مشروط به رعایت شرایط قبلی است.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *