قیمت اوره صادراتی امروز

قیمت اوره صادراتی

قیمت اوره صادراتی ایران در بورس جهانی بصورت روزانه بروز خواهد شد. قیمت کود اوره صادراتی در بورس ایران بر اساس بورس جهانی تعیین می شود. اوره صادراتی ایران بر اساس قیمت های جهانی به روز می شود. اوره یکی از کودهای شیمیایی است که به سایر کشورهای صادر می شود و سود بسیار خوبی برای بازرگانان دارد. کشاورزان در ایران و سایر نقاط جهان برای حاصلخیزی زمین و رشد گیاهان خود از اوره استفاده می کنند.

قیمت اوره صادراتی

در جدول زیر قیمت اوره صادراتی ایران به صورت مرتب به روز می شود.

بالاترین در 24 ماه قبل کمترین در 24 ماه قبل نوسان قیمت قیمت هفته (تن)
$911.06 $204.41 (21.88 $) 437.89 $

نرخ جهانی بورس اوره

برای اطلاع دقیق از قیمت های به روز اوره و سایر محصولات نفتی می توانید مجلات تحلیلی پلتس و آرگوس را با قیمت مناسب از سایت بازار نفت و گاز تهیه کنید.

برای ارتباط با ما می توانید از طریق واتساپ و یا ایمیل پیام ارسال کنید:

Whatsapp:

09337813003

email:

iroilmarket2@gmail.com

قیمت اوره صادراتی امروز

در جدول بالا قیمت های صادرات اوره به صورت روزانه آپدیت می شود. شما می توانید جدیدترین قیمت صادرات کود اوره کشاورزی را در جدول فوق مشاهده کنید. اگر نسبت به پیش بینی آینده بازار اوره و تحلیل های جهانی علاقه مند هستید می توانید با تهیه مجلات حوزه نفت و اوره از جدیدترین اطلاعات روز دنیا آگاهی پیدا کنید.

قیمت هر تن اوره صادراتی متغیر است. اوره در بازارهای مختلف دارای قیمت های گوناگونی است. به همین خاطر صادرات آن به کشورهای دیگر سود بسیار خوبی دارد. با توجه به قیمت اوره در کشورهای مختلف، می توان بهترین گزینه را برای صادرات انتخاب کرد. به همین خاطر بررسی دائمی قیمت های هر تن اوره در کشور مورد نظر اهمیت بالایی دارد.

قیمت اوره صادراتی امروز

اوره صادراتی ایران

یکی از محصولات پر سود برای صادرات از ایران به سایر کشورها اوره است. اوره یک محصول صادراتی در بخش کشاورزی است که تقاضای جهانی بسیار بالایی برای آن وجود دارد. در حال حاضر 5 پتروشیمی صادرکننده اوره در ایران فعالیت دارند. پتروشیمی پردیس در هر فاز یک میلیون و 75 هزار تن اوره تولید می کند. از کل تولید در سه فاز حدود 65 درصد از کل اوره صادراتی ایران و 6.2 درصد از کل اوره صادراتی ایران را تولید می کند.

اوره یکی از مهم ترین کودهای نیتروژنی در جهان است و بیشترین میزان نیتروژن را در بین تمام کودهای نیتروژن جامد دارد. بیشتر اوره تولید شده در جهان جامد و به صورت پریل، گرانول و کریستال است. با توجه به نیاز روزافزون به این محصول در بخش کشاورزی، تهیه این محصول توسط شرکت های پتروشیمی برای استفاده در فرآیند تولید مواد غذایی موضوع مهمی است.

قیمت اوره صادراتی ایران

اهمیت اوره صادراتی

اوره صادراتی به عنوان یک کود شیمیایی حاوی نیتروژن و مواد اولیه بسیاری از ترکیبات شیمیایی مهم و صنعتی، بازار رو به رشدی در کشاورزی دارد. اوره پرمصرف ترین کود شیمیایی است که به عنوان منبع نیتروژن برای محصولات کشاورزی برای افزایش عملکرد و حاصلخیزی خاک استفاده می شود. از این رو قیمت جهانی اوره صادراتی برای بسیاری از تولیدکنندگان و کشاورزان از اهمیت فراوانی برخوردار است.

با توجه به افزایش جمعیت و اهمیت مصرف خوراک، نقش اوره در فرآیند تولید غذا موضوع مهمی است. اوره همچنین در بخش های صنعتی برای ساخت رزین های اوره فرمالدئید، ملامین، سیالات اگزوز دیزل، خوراک حیوانات، چسب و رنگ، ترکیبات قالب گیری، کاغذ و منسوجات استفاده می شود.

کاربرد اوره در جهان

اوره صادراتی به عنوان ماده ای غنی از نیتروژن به عنوان کودهای شیمیایی در کشاورزی استفاده می شود. کود اوره بیشتر به منظور کشاورزی و تولید محصولات باغی در سراسر جهان استفاده می شود. 70 درصد از کل اوره تولید شده در جهان برای مصارف کشاورزی و مابقی برای خوراک دام و تولید پودر ملانین و سایر مصارف استفاده می شود. از تولید کنندگان اوره صادراتی در ایران می توان به شرکت های پتروشیمی شیراز ، کرمانشاه ، پردیس و خراسان اشاره نمود. تمامی شرکت های تولید کننده اوره صادراتی در ایران در بورس نیز فعال می باشند.

ساختار اوره کشاورزی

کود اوره ابتدا به صورت مایع غلیظ بوده و پس از تغلیظ و جداسازی آب و عبور از برج دانه بندی به صورت دانه سفید به فروش می رسد. مهمترین ماده مورد نیاز در تولید اوره آمونیاک است. آمونیاک نیز از طریق فرآیند گاز طبیعی تولید می شود. از این ماده علاوه بر استفاده در تولید اوره، می توان در تولید انواع دیگر کودهای شیمیایی، اسید نیتریک، نیترات آمونیوم، رنگ ها و مشتقات سوخت نیز استفاده کرد. خوراک اصلی واحدهای تولید آمونیاک گاز طبیعی و نیتروژن هوا می باشد. آمونیاک به دلیل ماهیت مایع و هزینه بالای حمل و نقل معمولاً فروش کمی دارد و به اوره تبدیل می شود.

اوره مصرفی و صادراتی

مجموع اوره مصرفی داخل کشور حدود 2 میلیون تن است که از دو روش حمایتی اوره و بورس کالا در اختیار مردم قرار می گیرد. مابقی اوره تولیدی برای صادرات در پتروشیمی ها قرار می گیرد که از این طریق می توانیم درآمد ارزی قابل توجهی داشته باشیم.

کشورهای مقصد اوره صادراتی ایران بیشتر ترکمنستان، هند و افغانستان هستند. اما در شرایط فعلی که ایران تحت تحریم است، شرکت های تولید کننده اوره ترجیح می دهند اوره خود را به استرالیا و برزیل صادر کنند.

مقاصد اوره صادراتی

پتروشیمی خراسان اوره صادراتی خود را در شمال کشور و افغانستان ارسال می کند. صادرات پتروشیمی کرمانشاه به عراق و پتروشیمی شیراز بخش عمده ای را در داخل تامین می کند و صادرات مطلوبی دارد. پتروشیمی رازی به دلیل داشتن سهامدار ترکیه ای بیشتر اوره صادراتی خود را در ترکیه عرضه می کند. پتروشیمی پردیس نیز محصولات اوره کشاورزی خود را به بازارهای اروپا و آمریکای جنوبی صادر می کند. به همین دلیل است که از نظر کارشناسان نیازی به ایجاد کنسرسیوم صادراتی با برند مشترک نیست.

هزینه های صادرات اوره

هزینه های صادرات اوره به طور قابل توجهی افزایش یافته است. این عامل در کنار شرایط بازارهای صادراتی، شرکت های اوره را مجبور به ارائه تخفیف های بیشتر از تولیدکنندگان اوره کرده است. این عامل در کنار عامل منطقه ای، تفاوت نرخ فروش صادراتی این شرکت ها را با قیمت سبد جهانی اوره افزایش داده است. بنابراین گشایش های بین المللی با کاهش هزینه های صادراتی از این صنعت حمایت خواهند کرد.

قیمت صادرات اوره

قیمت اوره صادراتی در بازارهای جهانی متفاوت است. بازار افغانستان از نظر قیمت با بازار هند متفاوت است، زیرا تولید کنندگان اوره و مصرف کنندگان آن در دنیا پراکنده هستند. بنابراین قیمت و شرایط فروش در هر کشور متفاوت است. بنابراین در شرایط فعلی عرضه مشترک با قیمت واحد به بازارهای مختلف جهانی کمکی به ما و سایر پتروشیمی ها نخواهد کرد. تنها جایی که شرکت‌های ایرانی گاهی به صورت مشترک اوره را عرضه می‌کنند، بازار سنتی هند است که بین مدیران بازرگانی شرکت‌ها توافق شده و از قبل برای تعیین سهم عرضه‌شان در هند توافق می‌ کنند و عرضه با توافق صورت می‌گیرد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *