قیمت پی وی سی

قیمت پی وی سی به گزارش بازار نفت و گاز ایران در هفته  منتهی  به ۱۰ آگوست

قیمت هر تن پی وی سی براساس ترم تحویل آزاد در شمال غرب اروپا۱۷۳۰دلار ارزیابی  شد که ۲۰ دلار نسبت  به  هفته  قبل  کاهش  داشت و قیمت های  بین ۱۶۵۰تا۱۸۵۰نیز  شنیده  شد و تمایل  به خرید نیز  کاهش  داشت.

 

پرشدن ذخایر پی وی سی و کاهش  تولید

تولید  کنند گان  پی وی سی اعلام  نمودند  که آنها  میزان  تولید خود  را کاهش  داده اند  تا  بتوانند  بخشی  از هزینه ها ی  تولید کلرین خود را با توجه به  کاهش  تقاضای  جهانی  پی‌ وی‌ سی جبران کنند .

آنها همچنین  گفته اند  کاهش  تولید  می تواند  باعث  متعادل  شدن  ذخایر و کاهش  عرضه وافرایش قیمت گردد وبه این ترتیب آنها انتظار دارند در ماه سپتامبر تقاضاها بیشتر شده وخریداران به بازار برگردند.

پلتس ،  قیمت  پی  وی  سی برای قراردادهای  آنی در ترکیه را درروز ۱۰آگوست۱۰۴۰ دلار در هر تن ارزیابی کرد که نسبت به هفته قبل ۶۰دلار کاهش  داشت . این  ارزیابی کمتراز قیمتهای مصر یعنی  ۱۰۵۰دلار در هر  تن و کمتر از ارزیابی قیمت  پی وی سی اروپا  یعنی۱۰۸۰تا ۱۱۰۰دلار در هر تن بود که  به دلیل  کاهش  تقاضا در ترکیه بود  .قیمت هر تن پی وی سی براساس ترم تحویل آزاد در شمال غرب اروپا۱۷۳۰دلار ارزیابی  شد که ۲۰ دلار نسبت  به  هفته  قبل  کاهش  داشت و قیمت های  بین ۱۶۵۰تا۱۸۵۰نیز  شنیده  شد و تمایل  به خرید نیز  کاهش  داشت.

قیمت های  پی وی سی  بر اساس  ترم  تحویل  آزاد  در آلمان  بر اساس  قراردادهای  انجام  شده  در ماه آگوست ۱۸۷۰ یورو در هر تن ارزیابی  شد که ۲۰ یورو  نسبت  به  قیمت  هفته قبل و ۴۰ یورو نسبت به پایان جولای کاهش داشت و هم اکنون قیمت ها به ۱۸۵۰ دلار برای بارهای با ابعاد متوسط و بر اساس ترم تحویلDDP   نزدیک  می شود . منابع  مطلع  از سوی  تولید کنندگان و معامله گران اعلام  نمودند  که قیمت  های  پی  وی سی همراستا  با قیمت مونومر در ماه  آگوست  بین  ۳۵تا ۵۰  دلار کاهش  دارند  که نشان از کاهش  تقاضا در این  ماه دارد. قیمت  پی وی سی  روسیه با ۶۰ دلار کاهش هم راستا با کاهش قیمت در  ترکیه نسبت  به  قیمت کل هفته به ۱۰۰۰ دلار رسید. قیمت  پی وی  سی با  ترم تحویل  فوب  شمال  غرب  اروپا  با    ۶۰دلار کاهش  به ۱۳۸۰ دلار در هر تن رسید که این کاهش نیز متاثر از بازار ترکیه  بود .

قیمت های فروش آنی پی وی سی  آمریکا  در هفته منتهی به ۱۰آگوست بدون تغییر،  بر روی ۷۹۰ تا    ۸۰۰دلار بر اساس ترم  تحویل در کنار کشتی هوستون  امریکا ارزیابی شد . ارزیابی  قیمت ها بین  ۷۷۰ تا۷۸۰ دلار  در هر تن بود و ۲۰دلار نیز برای  خدمات جانبی  همچون  حمل و نقل  و انبارداری  مواد بسته بندی شده  می توان  اضافه نمود.

PVC

بازارهای آسیا در انتظار افزایش تقاضا پی وی سی

در آسیا  ارزیابی قیمت  پی وی سی برای ترم ها ی  خرید CFR چین وCFR جنوب  شرق آسیا در هفته منتهی  به ۱۰آگوست  با ۱۰دلار افزایش  به ترتیب  به ۹۱۰دلار و۹۶۰دلار رسید ند . ارزیابی  قیمت پی وی سی  CFR هندوستان  بدون تغییر بر روی ۱۰۵۰دلار در هر تن باقی ماند. یکی از فعالان بازار گفته است تقاضا کاهش یافته و کاهش قیمت در همه جا  دیده  می شود همه انبارها  پر است وخریداران رغبتی به خرید ندارند.

یکی از منابع بازار گفته است که در هندوستان  عرضه های  ماه سپتامبر قیمتی بیشتر از آنچه  انتظار می‌رفت  خواهند داشت و تقاضای  کمی نیز برای رزین پی وی سی در آن سطح وجود خواهد داشت . یکی از فعالان بازار گفته است ما انتظار داشتیم که قیمتهای ماه سپتامبر به دلیل  تقاضای پایین  در چین و هندوستان باز هم کاهش یابد. یک خریدار پی وی سی گفته است که ترجیح می دهد میزان زیادی واردات پی وی سی نداشته باشد مگر اینکه تقاضای  محصولات  پایین  دست نیز  افزایش یابد. تقاضا برای pvc از بخش های کشاورزی و ساختمان معمولاً در این فصل از سال کاهش می یابد  زیرا ماه آگوست  ماه  باران های موسمی است. عرضه پی وی سی از آمریکا به هندوستان نیز به تمایلات خرید بستگی دارد. در ماه‌های اکتبر و نوامبر محموله های پی وی سی با قیمت ارزان از آمریکا به هندوستان صادر خواهد شد.

تقاضای پایین و انتظارات برای دریافت محمولات ارزانتر در ماه اکتبر ،  تمایل به خرید در هندوستان را باز هم  کاهش داد. منابع مطلع در بازار اعلام نمودند که صادرات پی وی سی از چین در ماههای  آینده با  توجه به  کاهش  تقاضا  کاهش خواهد یافت . به علاوه رقابت واردات از چین  با آمریکا  باعث  تشدید فشار بر بازار خواهد شد. با توجه به مسائلی که در هندوستان در حال مطرح شدن است و مربوط به به صدور عوارض بر روی کالاهای آمریکایی و چینی می شود از هم اکنون این موضوع  بر روی قیمت های چین اثر  گذاشته  و  قیمت پی وی سی در چین ۱۰ دلار در روز ۸ آگوست افزایش یافته و به بالاترین حد خود در یک ماه گذشته رسیده است.

برای مطالعه مقاله بررسی بازار جهانی پی وی سی کلیک کنید.

 

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *