قیمت LPG آسیا از پایین‌ترین سطح در یک هفته گذشته بهبود می‌یابد

,
قیمت LPG آسیا از پایین‌ترین سطح

به گزارش بازار نفت و گاز قیمت گاز مایع LPG آسیا پس از سقوط به پایین‌ترین سطح خود در هفته گذشته، در 8 اکتبر بازگشت و نسبت به بسته شدن قبلی آسیا در ماه دسامبر ICE ICE 27.36 دلار در میلیون تن افزایش یافت. S&P Global Platts CPR تحویل نیمه اول نوامبر پروپان در آسیای شمالی را با افزایش 18.5 دلار/میلیون تن در روز در نهایت 874.5 دلار/میلیون تن در 8 اکتبر ارزیابی کرد. پلتس CFR بوتان تحویل نوامبر CFR شمال آسیا را 40 دلار در میلیون تن زیر قیمت پروپان 8 اکتبر، در مقابل 37 دلار در میلیون تن در جلسه قبلی ارزیابی کرد. پروپان نیمه دوم نوامبر CFR شمال آسیا در روز 8 اکتبر 189 دلار در میلیون تن در روز 879 دلار در میلیون تن برآورد شد.

به گفته منابع، معامله‌گر ژاپنی Astomos پیشنهاد Glencore را برای بار 23000 تن پروپان برای تحویل H2 در ماه نوامبر، در FEI نوامبر را منهای 13 دلار در میلیون تن معادل 879 دلار در میلیون تن رزرو کرد. پیشنهاد SwissChemGas برای تحویل 46000 تن پروپان H1 نوامبر، CFR Ningbo، در FEI نوامبر منهای 17 دلار در میلیون تن،معادل $ 875/mt را ارائه داد. منابع گفتند، درحالی‌که Vilma 23 هزار تن برای تحویل در ماه نوامبر FEI اکتبر منهای 2 دلار در میلیون تن معادل 875 دلار در هر تن عرضه کرد. آستوموس بارپروپان نیمه دوم تحویل نوامبر را به گلنکور فروخت.

افزایش خرید و فروش LPG در شرق میانه

مبادله پروپان قرارداد عربستان در ماه نوامبر در 8 اکتبر برابر با 850 دلار در تن بود که 25 دلار در میلیون تن در روز افزایش یافته بود. مبادله پروپان CP نوامبر 50 دلار/میلیون تن بیشتر از مدت‌زمان اکتبر پروپان CP سعودی بود. با بهبود احساسات بازار، ساختار مبادله پروپان CP نوامبر- دسامبر کانتانگو 5 دلار در تن بود و 1 دلار در میلیون تن کاهش یافت. عقب‌ماندگی مبادله پروپان دسامبر و ژانویه در روز 4 اکتبر به 3 دلار در میلیون تن رسید. مبادله پروپان FEI نوامبر با ارزیابی نفتای میانگین Platts ژاپن 15 دلار در میلیون تن در روز کاهش یافت و به 132.75 دلار/میلیون تن در 8 اکتبر رسید.

شرکت دولتی پرتامینای اندونزی،از طریق مناقصه، 11 محموله تقسیم شده 44000 تن به‌صورت مساوی، هرکدام را برای تحویل ماهانه در ماه‌های ژانویه تا دسامبر 2022، به‌جز ماه فوریه، با حق بیمه 20 دلار میلیون دلار در میلیون تن به CP های سعودی خریداری کرد که فروشندگان BGN و Vitol هستند، اما منابع تجاری می‌گویند، اگرچه نمی‌توان فوراً آن را تأیید کرد. منابع تجاری گفتند، در یک مناقصه قبلی برای عرضه 2022، پرتامینا سه تا چهار محموله تقسیم‌شده ماهانه از معامله گران ازجمله BGN، Vitol و P66 خریداری کرد.

افزایش قیمت گاز مایع LPG

بازار ساحلی ثابت بوتان در غرب مدیترانه

به گفته منابع در 8 اکتبر، بازار سواحل بوتان غرب مدیترانه در آن روز نسبتاً ثابت بود،درحالی‌که عرضه و واردات محدود از ایالات‌متحده از این مجموعه پشتیبانی می‌کند. بر اساس گزارش شرکت اطلاعات کالایی Kpler، ایالات‌متحده قرار بود در ماه اکتبر حداقل 289،000 تن گاز مایع به اروپا ارسال کند، درحالی‌که مجموع آن برای سپتامبر 427،000 تن بود. علاوه بر این، پیش‌بینی می‌شد که در ماه نوامبر 168000 تن از این مسیر را طی کند. از مجموع برآورد اکتبر، 124،000 تن باید به شمال غربی اروپا برسد، درحالی‌که 165،000 تن برای تخلیه در مدیترانه تعیین شده است.

بازار بوتان مخلوط FOB مدیترانه غربی با ارزش 876 دلار در میلیون تن در روز،14 دلار در میلیون تن در روز ارزیابی شد. حمل‌ونقل هوایی از لاورا به محمدیه در آن روز ثابت بود و بر اساس اطلاعات بازار در طول روز 42 دلار در میلیون تن تعیین شد. غیاب نشانه‌های رقابتی، بازار بر اساس احساسات معامله گران ارزیابی شد. در مراکش، حمل‌ونقل بار بسیار بزرگ CIF با قیمت 799 دلار در هر تن برای تحویل 45 تا 60 روز آینده محاسبه شد که در روز معادل 10.25 دلار در هر تن بود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *