مجوز اکتشاف برای پروژه طلای جیبال در عربستان

مجوز اکتشاف برای پروژه طلای جیبال در عربستان

به گزارش بازار نفت و گاز، KEFI دو مجوز اکتشاف برای پروژه طلای جیبال قتمان در عربستان سعودی را تضمین می کند. G&M، سرمایه‌گذاری مشترک KEFI با ARTAR، دو مجوز اکتشاف به نام‌های Jibal Qutman شمالی و Jibal Qutman جنوب شرقی را که در مجموع مساحت 174 کیلومتر مربع را پوشش می‌دهند، برای یک دوره اولیه پنج ساله تضمین کرده است.

مجوز اکتشاف برای پروژه طلا

شرکت KEFI Gold and Copper مستقر در قبرس، دو مجوز از سه مجوز اکتشاف ضروری را که پروژه طلای جیبال کوتمان واقع در عربستان سعودی را پوشش می دهد، دریافت کرده است. این شرکت مجوزها را از طریق سرمایه گذاری مشترک 30 درصدی خود با عبدالرحمن سعد الرشید و پسران (ARTAR) به نام طلا و مواد معدنی (G&M) تضمین کرد.

دو مجوز اکتشاف، با نام‌های جیبال قوتمان شمالی و جیبال قوتمان جنوب شرقی، برای یک دوره اولیه پنج ساله صادر شد و در مجموع 174 کیلومتر مربع مساحت دارد.

مجوز اکتشاف جیبال کوتمن

اعطای سومین و نهایی مجوز اکتشاف جیبال کوتمن، که 99 کیلومتر مربع دیگر را پوشش می دهد و در حال حاضر در دست تمدید است، طی چند هفته آینده انتظار می رود.

پس از صدور، انتظار می رود که سه مجوز پیوسته، که در مجموع به عنوان JQ EL تعریف می شوند، مساحتی بیش از 270 کیلومتر مربع را پوشش دهند.

تسهیل توسعه سریع پروژه طلا

هری آناگنوستاراس آدامز، رئیس اجرایی KEFI گفت: فرایندهای نظارتی در عربستان سعودی به تسهیل توسعه سریع پروژه طلای جیبال کوتمن برای شروع ساخت آن در اواسط سال 2023 و اولین طلا در پایان سال 2024 ادامه می‌دهد.

تیم ما در G&M با پیش بینی اینکه سومین درخواست از سه درخواست مجوز جیبال کوتمن ما ظرف چند هفته صادر خواهد شد، بسیج شده است.

پروژه طلای روباز 2 میلیون تنی

جیبال قوتمان به عنوان یک پروژه طلای روباز 2 میلیون تنی در سال، شبیه تولو کاپی در اتیوپی است. سود تخمینی KEFI در EBITDA ترکیبی پروژه طلای تولو کاپی 52 میلیون پوند در سال (60 میلیون دلار در سال) از سال 2025 است.

مجوزهای Jibal Qutman در منطقه گسلی بسیار بالقوه Nabitah-Tathlith واقع شده اند و اکتشافات بیشتری را فراتر از منبع طلای JORC با 733000 اونس ارائه می دهند.

توسعه پروژه بر تولید اولیه

بر اساس مطالعه امکان سنجی قطعی (DFS)، توسعه پروژه بر تولید اولیه حدود 500000 اونس طلا در طی 10 سال تمرکز دارد. مطالعه اولیه امکان سنجی اولیه برای این پروژه تولید حدود 200000 اونس طلا را با الگوبرداری از قیمت طلا 1200 دلار در هر اونس هدف قرار داد.

KEFI در حال برنامه ریزی برای آغاز کار توسعه میدانی برای DFS در اکتبر سال جاری پس از اعطای سومین مجوز اکتشاف است.

کارهای توسعه میدانی شامل حفاری تاییدی، مطالعات پایه زیست محیطی، و حفاری ژئوتکنیکی و متالورژیکی است. علاوه بر این، این شرکت قصد دارد در اوایل سال 2023 درخواست مجوز استخراج معدن (MLA) بعدی را برای پروژه ارسال کند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *