خدمات طراحی و مهندسی نوسازی راکتور هسته ای رومانی

خدمات طراحی و مهندسی نوسازی راکتور هسته ای رومانی

به گزارش بازار نفت و گاز، SNC-Lavalin پروژه نوسازی هسته ای رومانی را با برنده قرارداد 64 میلیون دلاری به پیش می برد. راکتور واحد 1 CANDU به تنهایی 10 درصد برق رومانی را تامین می کند و جریان برق بدون آلایندگی، ایمن انرژی و بدون وقفه را فراهم می کند.

نوسازی راکتور هسته ای رومانی

Candu Energy Inc.، یکی از اعضای گروه SNC-Lavalin (TSX: SNC)، توسط Nuclearelectrica S.A. (SNN)، اپراتور ایستگاه تولید هسته ای سرناودا در رومانی، برای انجام خدمات طراحی و مهندسی برای واحد 1 CANDU انتخاب شده است. راکتور در تاسیسات، به عنوان اولین گام برای یک پروژه افزایش عمر در آینده برای حمایت از امنیت انرژی و اهداف خالص صفر کشور. به عنوان بخشی از قرارداد 2.5 ساله، به ارزش تقریبی 64 میلیون دلار، SNC-Lavalin خدمات مهندسی و تدارکات اولیه را برای کار لوله گذاری مجدد به منظور جایگزینی اجزای اصلی هسته راکتور: کانال های سوخت، لوله های فشار و فیدرها، برای واحد سرناودا 1 ارائه خواهد کرد. راکتور CAND واحد 1 به تنهایی 10 درصد برق رومانی را تامین می کند و جریان برق بدون آلایندگی، ایمن انرژی و بدون وقفه را فراهم می کند.

چالش انتقال تولید برق

اروپا با مهم ترین بحران انرژی قرن حاضر دست و پنجه نرم می کند. ایان ال. ادواردز، رئیس و مدیر اجرایی SNC-Lavalin اظهار داشت: این کشور با چالش انتقال تولید برق به منابعی مواجه است که خالص صفر هستند و در عین حال برای اطمینان از تداوم تامین انرژی خود تلاش می کند. این پروژه نه تنها به فلسفه خالص صفر SNC-Lavalin و هدف ما کمک می کند: مهندسی آینده ای بهتر برای سیاره ما و مردم آن، بلکه به نوسازی راکتور سرناودا نیز کمک می کند که امنیت انرژی رومانی را تامین می کند و به کاهش کمک کرده است. بیش از 10 میلیون تن در سال انتشار گازهای گلخانه ای خود را افزایش می دهد.

کارشناسان مهندسی طراحی راکتور

به عنوان بخشی از این مأموریت، SNC-Lavalin پرسنل متخصصی را از تجارت هسته ای خود به سایت Cernavoda برای انجام این کار مستقر خواهد کرد. این شامل کارشناسان مهندسی طراحی، تجزیه و تحلیل مهندسی راکتور، و صلاحیت تدارکات می شود. تیم پروژه چند رشته‌ای همکاری نزدیکی خواهد داشت تا تخصص خود را در فیدرها، طراحی کانال سوخت و تجزیه و تحلیل استرس گرد هم بیاورد تا از تحویل پروژه مقرون به صرفه و به صرفه اطمینان حاصل شود. تخصص هسته‌ای کامل چرخه حیات SNC-Lavalin و بهترین شیوه‌های آن که از کار مشابه در نیروگاه‌های هسته‌ای در نیوبرانزویک (پوینت لپرئو)، انتاریو (دارلینگتون و بروس پاور)، کره جنوبی (ولسونگ) و آرژانتین (امبالس) توسعه یافته است، نیز به کار گرفته خواهد شد. به حداکثر رساندن نتایج برای لوله‌کشی سرناودا.

ظرفیت های انرژی هسته ای تجدید شده

Cosmin Ghiță، مدیر عامل Nuclearelectrica S.A، گفت: رومانی به ظرفیت های انرژی هسته ای تجدید شده برای تولید انرژی پاک، پایدار و مقرون به صرفه، به عنوان راه حلی برای دستیابی به امنیت انرژی و حمایت از مصرف کنندگان، نیاز دارد. ما مأموریت بلندمدت تولید انرژی پاک داریم. (33٪ از کل انرژی کربن زدایی شده در رومانی) با استانداردهای عالی ایمنی، و بازسازی واحد 1، 30 سال دیگر انرژی پاک را در اختیار رومانی قرار می دهد. ما مفتخریم که این قرارداد را با SNC-Lavalin در این پروژه حیاتی استراتژیک امضا می کنیم.

خدمات بهینه سازی عملکرد راکتور

انرژی هسته‌ای یکی از پایه‌های کسب‌وکار SNC-Lavalin است و این پیروزی بر اساس قرارداد چارچوب بلندمدت این شرکت با SNN در 10 سال گذشته است. این قرارداد باعث شده است که SNC-Lavalin خدمات متعددی از جمله بازرسی و تعویض فیدر و همچنین بازرسی کانال سوخت و ارتقای ایمنی راکتورهای Cernavoda CANDU ارائه دهد. SNC-Lavalin همچنین در می 2022 اعلام کرد که برای انجام کار بهینه سازی عملکرد در راکتور CANDU واحد 1 قرارداد بسته شده است.

خدمت به نسل های آینده

جو سنت جولیان، رئیس بخش هسته ای SNC- گفت: ما از ادامه روابط چهل و چند ساله خود با SNN و رومانی خرسندیم، زیرا آنها راکتورهای CANDU خود را برای خدمت به نسل های آینده به همان اندازه که به نسل های گذشته خدمت کرده اند، آماده می کنند. لاوالین. به عنوان مباشر و سازنده تجهیزات اصلی فناوری CANDU، هیچ کس بهتر از ما این راکتور یا نحوه اجرای یک لوله گذاری مجدد موفقیت آمیز آن را نمی شناسد. ما مفتخریم که فناوری CANDU ما به کمک به شکوفایی رومانی و مردم آن ادامه خواهد داد. تا 30 سال آینده اقتصادش می تواند در همه شرایط آب و هوایی و در همه محیط های ژئوپلیتیکی به آن وابسته باشد، برق بدون آلایندگی و بار پایه ارائه کند.

آماده‌سازی راکتورهای هسته ای

آماده‌سازی راکتورهای CANDU سرناودا برای ادامه خدمت به نسل‌های آینده رومانی با قدرت پایدار و کربن‌زدایی شده، با طرح مهندسی خالص صفر SNC-Lavalin هماهنگ است. این تعهد ما برای پیشبرد پروژه هایی است که به مشتریان کمک می کند دارایی های خود را کربن زدایی کنند، ریسک آب و هوا را مدیریت کنند و انعطاف پذیری آب و هوا را ایجاد کنند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *