پروژه انتقال انرژی 2 گیگاواتی زیر دریا

پروژه انتقال انرژی 2 گیگاواتی زیر دریا

به گزارش بازار نفت و گاز، Ofgem پروژه انتقال انرژی 2 گیگاواتی زیر دریا را تایید می کند. این پروژه یکی از دو مسیر زیردریایی است که پروژه ایسترن لینک را تشکیل می دهد و ظرفیت ترکیبی آن تا 4 گیگاوات است.

پروژه انتقال انرژی 2 گیگاواتی زیر دریا

دفتر بازارهای گاز و برق بریتانیا (Ofgem) مجوز موقت برای ساخت یک خط برق زیردریایی که اسکاتلند را به شمال شرقی انگلیس متصل می کند، اعطا کرده است. رگولاتور مجوز را به کنسرسیومی که توسط شرکت برق اسپانیایی Iberdrola، از طریق شرکت تابعه آن ScottishPower Energy Networks و National Grid Electricity Transmission (NGET) راه اندازی شده بود، اعطا کرده است.

خط برقی که بین Torness در اسکاتلند و Hawthorn Pit در انگلستان می‌گذرد، یکی از دو کابل زیردریایی است که پروژه Eastern Link را تشکیل می‌دهد، با ظرفیت ترکیبی تا 4GW.

OFGEM اخیراً کابل مشابه دیگری را تأیید کرده است که پیترهد را در اسکاتلند و سلبی در انگلیس را به هم متصل می کند که توسط سرمایه گذاری مشترک بین SSEN Transmission و NGET توسعه یافته است. گفته می شود که لینک شرقی با هزینه تخمینی 3.4 میلیارد پوند بزرگترین پروژه سرمایه گذاری انتقال برق در بریتانیا است.

بزرگراه زیردریایی برق

ایبردرولا گفت که این دو کابل یک بزرگراه زیردریایی را تشکیل می دهند که برق کافی را برای پاسخگویی به تقاضای نزدیک به چهار میلیون خانه در بریتانیا تامین می کند. به گفته Ofgem، زیرساخت انتقال جدید ظرفیت شبکه اتصال بین اسکاتلند و انگلیس را بهبود می بخشد.

همچنین، این پروژه تامین انرژی تجدیدپذیر تولید شده در اسکاتلند را به انرژی برترین مناطق این کشور تسهیل می کند. رگولاتور گفت که تصمیم آن همچنین سرمایه گذاری در منابع انرژی تجدیدپذیر را که برای کربن زدایی و استقلال انرژی کشور ضروری است، افزایش می دهد. به گزارش رویترز، پیش بینی می شود کار ساخت و ساز اولیه در اوایل سال 2025 آغاز شود و انتظار می رود در سال 2027 عملیاتی شود.

به گفته Iberdrola، سواحل شرقی اسکاتلند در حال حاضر میزبان مزارع بادی عملیاتی فراساحلی با ظرفیت ترکیبی 1 گیگاوات و بیش از 4.4 گیگاوات در خط لوله است. انتظار می رود این سرمایه گذاری چند میلیارد پوندی باعث ایجاد صدها شغل سبز در ساخت و ساز و بهره برداری از پروژه شود. در اکتبر سال گذشته، Ofgem اسکاتلندی پاور را برای تامین 130000 مشتری داخلی تونیک انرژی منصوب کرد. این به دنبال یک فرآیند رقابتی است که توسط تنظیم کننده بریتانیا اجرا می شود تا بهترین معامله ممکن را برای مشتریان به دست آورد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *