پروژه نفتی 2.6 میلیارد دلاری در آلاسکا

پروژه نفتی 2.6 میلیارد دلاری در آلاسکا

به گزارش بازار نفت، سانتوس استرالیا پروژه نفتی 2.6 میلیارد دلاری در آلاسکا را از FID می گیرد. انتظار می رود فاز 1 پیکا 80000 بشکه نفت ناخالص در روز تولید کند و تولید آن در سال 2026 آغاز شود.

پروژه 2.6 میلیارد دلاری نفت در آلاسکا

شرکت نفت و گاز استرالیایی سانتوس تصمیم گرفته است تا پروژه 2.6 میلیارد دلاری نفت در آلاسکا را در تلاش برای تنوع بخشیدن به سبد تولید خود ادامه دهد.

به عنوان اپراتور سرمایه گذاری مشترک Pikka Unit (JV)، این شرکت تصمیم نهایی سرمایه گذاری (FID) را برای پیشبرد فاز اول توسعه Pikka اعلام کرد.

فاز 1 پروژه نفتی آلاسکا

انتظار می رود فاز 1 پیکا 80000 بشکه نفت ناخالص در روز تولید کند که اولین تولید آن برای سال 2026 در نظر گرفته شده است. همچنین انتظار می رود که بیش از 500 شغل ایجاد کند و 2600 شغل در طول دوره ساخت و ساز ایجاد کند.

سانتوس 51 درصد از سهام Pikka JV را در اختیار دارد، در حالی که بقیه سهام متعلق به Repsol است.

زیرساخت های پروژه نفت آلاسکا

به گفته این شرکت استرالیایی، این پروژه در یک استان تولیدکننده نفت با زیرساخت های قابل توجه موجود واقع شده است و دارای “بنیادهای قوی” است.

هدف این شرکت ارائه یک پروژه خالص صفر (حوزه 1 و 2، سهم سهام) است و تفاهم نامه هایی را با شرکت های بومی آلاسکا برای ارائه پروژه های جبران کربن امضا کرده است.

نوسانات فزاینده بازارهای نفت

کوین گالاگر، مدیر عامل و مدیرعامل سانتوس گفت: بازارهای جهانی نفت و گاز شاهد نوسانات فزاینده ای هستند و کشورها به دنبال تنوع بخشیدن به منابع عرضه خود از روسیه هستند که طبق گزارش آژانس بین المللی انرژی، در حال حاضر 18 درصد از گاز جهان و 12 گاز جهان را تولید می کند.

پروژه‌ نفت کم کربن در آلاسکا

پروژه‌های نفت کم کربن مانند فاز اول پیکا به تقاضای جدید برای عرضه OECD پاسخ می‌دهند و برای امنیت انرژی جهانی و ایالات متحده حیاتی هستند که از زمان حمله روسیه به اوکراین برجسته شده است.

سانتوس برای دستیابی به انتشارات صفر خالص در محدوده 1 و 2 تا سال 2040 برنامه هایی برای کاهش انتشار دارد و مطابق با این تعهد، Pikka یک پروژه خالص صفر خواهد بود. این پروژه تنوع بیشتری را به مجموعه ما اضافه خواهد کرد و ریسک تمرکز جغرافیایی را کاهش می دهد.

در اوایل سال جاری، سانتوس به کشف نفت مهمی در چاه اکتشافی Pavo-1 در استرالیای غربی دست یافت.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *