پیش بینی قیمت نفت از سال 2020 تا سال 2050

, ,
پیش بینی قیمت نفت از سال 2020 تا سال 2050

پیش بینی قیمت نفت برای سی سال آینده یکی از مسائلی است که باید در بازار نفت به آن توجه ویژه ای کرد. از این رو در این مقاله به پیش بینی قیمت آن در سی سال آینده خواهیم پرداخت. پیش بینی بهای نفت از سال 2020 به بعد بررسی شده و به تحلیل قیمت آن تا سال 2050 خواهیم پرداخت.

پیش بینی شده است که در سال 2021 افزایش قیمتی معادل 6 دلار در هر بشکه خواهد بود. در صورتی که در دسامبر 2015، این انتشار فقط 2 دلار در هر بشکه بود. این درست بعد از حذف کنگره و با ممنوعیت 40 ساله صادرات نفت ایالات متحده بود.

قیمت های فعلی نفت

متوسط قیمت نفت برای هر بشکه نفت 65 دلار در سال 2020 و 80 دلار در هر بشکه در سال 2021 خواهد بود.

قیمت نفت تحت تأثیر موارد زیر است:

  • افزایش تولید روغن شیل ایالات متحده
  • بالاترین میزان تولید نفت خام توسط ایالات متحده
  • عدم تمایل اوپک برای افزایش قیمت
  • تقویت دلار آمریکا
  • کاهش تقاضای جهانی، پیش بینی می شود تا سال 2025 نفت خام می تواند به 200 دلار در روز برسد.
قیمت های فعلی نفت

قیمت های فعلی نفت

چهار دلیل موثر بر قیمتهای امروز نفت

قیمت نفت قبلا دارای نوسان فصلی قابل پیش بینی بود. بر اساس پیش بینی ها بهای نفت در بهار به اوج خود می رسد، زیرا معامله گران نفت تقاضای زیاد برای رانندگی در تعطیلات تابستانی را پیش بینی می کردند. هنگامی که تقاضا به اوج خود رسید، قیمت ها در پاییز و زمستان کاهش یافت.

به دلیل نوسانات غیر منتظره در عوامل مؤثر بر قیمت نفت، قیمت نفت بی ثبات شده است.

صنعت نفت با چهار عامل اساسی تغییر یافته است:

دلیل موثر بر قیمت نفت 1 - بازار نفت و گاز پتروشیمی

پیش بینی قیمت نفت تا 2050

پیش بینی شده است، تا سال 2025 ، میانگین قیمت هر بشکه نفت خام برنت به 130 دلار در روز برسد. تا سال 2030، تقاضای جهانی قیمت نفت را به 150 دلار در روز خواهد رساند.

تا سال 2040، قیمت ها 200 دلار در هر بشکه خواهد بود که باز هم به قیمت دلار 2018 اعلام شده است. تا آن زمان، منابع ارزان نفت فرسوده شده و این باعث می شود كه استخراج نفت گران تر شود.

چشم انداز سالانه انرژی EIA، تا سال 2050، قیمت نفت 107.94 دلار در روز خواهد بود. EIA تخمین قیمت خود را از سال 2017 پایین آورده است و این نشان دهنده ثبات بازار نفت شیل است.

EIA فرض می کند که تقاضا برای نفت کم می شود، زیرا شرکت ها بیشتر به گاز طبیعی و انرژی تجدید پذیر متکی هستند. همچنین فرض می کند اقتصاد بطور متوسط سالانه حدود 2٪ رشد می کند، در حالی که مصرف انرژی 0.4٪ افزایش می یابد. EIA پیش بینی هایی را برای سایر سناریو های احتمالی نیز در نظر گرفته است.

چه چیزی مانع از رالی صعودی قیمت نفت است؟

منبع: thebalance.com

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *