چالش های آلمان در زمینه کربن زدایی و تنوع بخشیدن به تامین انرژی

چالش های آلمان در زمینه کربن زدایی و تنوع بخشیدن به تامین انرژی

به گزارش بازار نفت و گاز، مسیر سریع هیدروژن: OGE و RWE مفهوم زیرساخت ملی “H2ercules” را ارائه می دهند. پایانه های تولید، ذخیره و واردات هیدروژن در شمال آلمان با مصرف کنندگان در غرب و جنوب ارتباط برقرار می کند.

کربن زدایی و تامین انرژی

آلمان در زمینه کربن زدایی و تنوع بخشیدن به تامین انرژی خود با چالش های بزرگی مواجه است. راه حل های سریعی که امنیت عرضه را تضمین می کند و همچنین از مسیر بی طرفی آب و هوا حمایت می کند مورد نیاز است. در این زمینه، تقویت اقتصاد هیدروژن در سریع ترین زمان ممکن ضروری است.

به منظور سرعت بخشیدن به روند ساخت یک صنعت و زیرساخت هیدروژن آلمان، OGE و RWE به طور مشترک مفهوم زیرساخت ملی به نام “H2ercules” را توسعه دادند. این زیرساخت برای اتصال دستگاه های الکترولیز و همچنین تأسیسات ذخیره سازی و واردات در شمال کشور با مصرف کنندگان صنعتی در غرب و جنوب آلمان تنظیم شده است. مسیرهای وارداتی اضافی از جنوب و شرق که در حال حاضر در حال توسعه هستند، قرار است تا سال 2030 به هم متصل شوند. بنابراین H2ercules قرار است به ستون فقرات زیرساخت هیدروژنی تبدیل شود که سواحل دریای شمال را به جنوب آلمان متصل می کند. اولین شرکت های بزرگ، مانند thyssenkrupp، علاقه خود را برای اتصال به چنین شبکه ای نشان داده اند.

برآورد می شود که برای اجرای این پروژه حدود 3.5 میلیارد یورو سرمایه گذاری لازم باشد. با این حال، از آنجایی که اکثر H2ercules می توانند از خطوط لوله گاز طبیعی موجود تبدیل شده استفاده کنند، این پیشنهاد می تواند به طور قابل توجهی سریعتر و مقرون به صرفه تر از زیرساخت هایی که از ابتدا ساخته شده اند، اجرا شود.

تنوع بخشیدن به عرضه انرژی

دکتر یورگ برگمان، رئیس هیئت مدیره OGE می افزاید. این مفهوم باید به عنوان پیشنهادی در نظر گرفته شود که می تواند به منظور حل وظایف هرکول کربن زدایی و تنوع بخشیدن به عرضه انرژی اجرا شود. این وظایف تنها در صورتی قابل تسلط هستند که شرکت ها در سطوح مختلف ارزش افزوده با حمایت سیاست گذاران برای ایجاد سریع شرایط عملیاتی مناسب همکاری کنند. RWE به عنوان یک شرکت تولید برق پیشرو و OGE به عنوان یک شرکت پیشرو در حمل و نقل انرژی به شکل گازی آن، تخصص و اراده لازم را برای شکل دادن به آینده انرژی ترکیب می کنند. ما در حال غلبه بر مشکل مرغ و تخم مرغ از طریق این جهش بسیار بزرگ هستیم و بنابراین می‌توانیم به دیگر بازیگران هیدروژنی پایه محکمی برای پروژه‌های خود ارائه دهیم.»

تولید هیدروژن سبز

نقش ها در پروژه H2ercules به وضوح اختصاص داده شده است. RWE می خواهد الکترولیزهای جدیدی با ظرفیت ترکیبی تا 1 گیگاوات تا سال 2030 برای تولید هیدروژن سبز بسازد. علاوه بر این، RWE در حال برنامه ریزی برای واردات حجم زیادی از هیدروژن است. RWE همچنین قصد دارد نیروگاه های گازی آماده H2 با ظرفیت حداقل 2 گیگاوات نزدیک به مسیر برنامه ریزی شده H2ercules بسازد و برای سیستم های ذخیره سازی گاز خود در نزدیکی مرز هلند نیز به خط لوله هیدروژن متصل شود.

هر دو برای ایجاد ظرفیت های پشتیبان سبز انعطاف پذیر مهم هستند. OGE اطمینان حاصل می کند که هیدروژن سبز می تواند با تبدیل خطوط لوله گاز طبیعی موجود برای انتقال هیدروژن و ساخت خطوط لوله جدید به مشتریان برسد. به این ترتیب، یک شبکه خط لوله به طول تقریبی 1500 کیلومتر می تواند ایجاد شود که با برنامه ریزی شبکه هیدروژن در سراسر آلمان مطابقت دارد. فرآیند هماهنگی برای طرح توسعه شبکه گاز (NEP Gas) هماهنگی با فعالیت های هیدروژنی سایر بازیگران بازار را تضمین می کند.

ایجاد بازار هیدروژن اروپایی

H2ercules فرصت‌های جدیدی را برای اتصال آلمان به مسیرهای اصلی واردات – ابتدا از طریق خطوط لوله در بلژیک و هلند، و در مرحله بعد از طریق نروژ و همچنین اروپای جنوبی و شرقی، به‌علاوه از طریق پایانه‌های واردات مولکول‌های سبز در شمال آلمان در آینده. به این ترتیب این پروژه به ایجاد بازار هیدروژن اروپایی کمک خواهد کرد.

این پروژه برای سایر شرکا برای مشارکت در زنجیره ارزش هیدروژن باز است. با این رویکرد یکپارچه و مسیر اجرایی که به سمت رشد است، H2ercules قادر خواهد بود تا سال 2030 دو سوم نیاز هیدروژنی مراکز صنعتی آلمان را در مسیر توصیه شده پوشش دهد – گامی بزرگ به سوی اقتصاد هیدروژنی در مقیاس بزرگ. علاوه بر مصرف کنندگان صنعتی، شرکت های کوچکتر نیز ممکن است از این پروژه بهره مند شوند.

اجرای موفقیت آمیز این سرمایه گذاری مستلزم وجود شرایط لازم است که موضوع بحث های آتی بین RWE و OGE با سیاست گذاران است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *