چالش های عملیاتی تولید از ذخایر باقی مانده میدان نفتی

چالش های عملیاتی تولید از ذخایر باقی مانده میدان نفتی

به گزارش بازار نفت و گاز، BP به دنبال خریدار برای میدان معلق Foinaven در دریای شمال بریتانیا است. این تصمیم ناشی از این امید است که تمرکز مجدد بریتانیا بر تولید داخلی خریدارانی را که علاقه مند به تولید از ذخایر باقیمانده میدان نفتی هستند جذب کند.

خریدار برای میدان 100 درصدی Foinaven

بریتیش پترولیوم بر اساس گزارش‌ها در جستجوی خریدار برای میدان 100 درصدی Foinaven خود در دریای شمال بریتانیا است که در آوریل 2021 به حالت تعلیق درآمد.

رویترز به نقل از منابع صنعتی گزارش داد، این تصمیم مبتنی بر این امید است که تمرکز مجدد بریتانیا بر تولید داخلی خریدارانی را که علاقه مند به تولید از ذخایر باقی مانده میدان نفتی هستند، جلب کند.

بریتیش پترولیوم تولید در میدان Foinaven را متوقف کرد تا کشتی تولید، ذخیره و تخلیه شناور Petrojarl Foinaven (FPSO) را به دلایل ایمنی بازنشسته کند. این میدان در سواحل شتلند واقع شده است و اولین توسعه آب های عمیق در آب های بریتانیا بود.

چالش های عملیاتی

این شرکت نفت و گاز سن FPSO و چالش های عملیاتی را عامل تصمیم سال گذشته خود دانسته بود. Petrojarl Foinaven FPSO تقریباً 25 سال کار کرده بود که عمر طراحی آن نیز می باشد.

سه منبع ناشناس به این خبرگزاری گفتند که با حداقل سرمایه گذاری، ذخایر باقیمانده نزدیک به 200 میلیون بشکه نفت میدان Foinaven می تواند در مدت زمان نسبتاً کوتاهی مورد بهره برداری قرار گیرد.

میدان Foinaven و میدان Foinaven شرق منطقه Foinaven در دریای شمال را تشکیل می دهند. این دو میدان به ترتیب از سال 1997 و 2001 تولید می کنند.

گفته می شود در زمان تعلیق آنها 390 میلیون بشکه نفت استخراج شده است.

این نشریه گفت که فروش میدان Foinaven بخشی از خروج تدریجی BP و سایر تولیدکنندگان بزرگ از حوزه فرسودگی در زمان های اخیر با دارایی های فروخته شده به بازیگران کوچکتر متخصص در گسترش مزارع دیررس است.

منابع صنعتی به خبرگزاری گفتند که مشخص نیست BP چقدر می تواند از فروش این میدان به دست بیاورد. انتظار می‌رود این بررسی هزینه‌های پاکسازی یا از کار انداختن را که باید مورد مذاکره قرار گیرد، در نظر بگیرد.

به گفته این منابع، پس از افزایش اخیر قیمت نفت و گاز و تلاش های اروپا برای کاهش وابستگی به انرژی روسیه در بحبوحه جنگ روسیه با اوکراین، BP انتظار دارد این میدان خریداران را به خود جلب کند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *