کانی سازی اورانیوم با عیار بالا

کانی سازی اورانیوم با عیار بالا

به گزارش بازار نفت و گاز، دنیسون کانی سازی اورانیوم را در دریاچه مک کلین جنوبی اعلام کرد. نتایج کلی حاصل از برنامه حفاری الماس Orano Canada که در سال جاری تکمیل شد، شامل 23 حفره حفاری به مجموع 5682 متر، ردپای منطقه معدنی جدید را به طول نزدیک به 180 متر افزایش داده است.

نتایج حفاری اکتشافی

معادن دنیسون اعلام کرد که نتایج حفاری اکتشافی اخیر به طور قابل توجهی کانی سازی اورانیوم با عیار بالا در ملک مک کلین جنوبی کشف شده در سال گذشته را افزایش می دهد.

McClean Lake یک پروژه سرمایه گذاری مشترک (MLJV) بین شرکت استخراج اورانیوم کانادایی با 22.5 درصد سهام و Orano Canada با 77.5 درصد باقی مانده است که اپراتور آن نیز می باشد. Orano Canada برنامه حفاری الماس را در سال جاری تکمیل کرده است که شامل 23 سوراخ مته به مجموع 5682 متر است.

گسترش بالقوه کانی‌سازی با عیار بالا

این برنامه برای آزمایش گسترش بالقوه کانی‌سازی با عیار بالا بین غلاف‌های 8W و 8E در امتداد هادی McClean South در نظر گرفته شده بود. بر اساس آخرین نتایج سنجش، ده حفره حفاری کانی سازی قابل توجه اورانیوم را نشان داد، از جمله MCS-58 که 2.96 درصد U3O8 را در طول 15.5 متر، شامل 24.49 درصد U3O8 بیش از 1.5 متر برگرداند. سوراخ مته MCS-58 در حدود 54 متری جنوب شرقی سوراخ مته MCS-34 قرار دارد که فاصله معدنی 8.67٪ U3O8 را در 13.5 متر برمی گرداند.

نتایج کلی حفاری امسال

دنیسون گفت که نتایج کلی حفاری امسال ردپای منطقه معدنی جدید را به طول ضربه نزدیک به 180 متر افزایش داده است. اندی یاکولیک، مدیر اکتشاف دنیسون گفت: «ما از موفقیت اکتشافی تولید شده توسط Orano Canada به عنوان اپراتور MLJV، از جمله گسترش قابل توجه ردپای کانی سازی اورانیوم با عیار بالا که در سال 2021 بین غلاف McClean South 8W و 8E کشف شد، خرسندیم.

نتایج حاصل از 14 چاله معدنی

بر اساس نتایج حاصل از 14 چاله معدنی حفر شده در این منطقه طی سال های 2021 و 2022، سومین غلاف معدنی شده با طول تقریبی 180 متر اکنون در منطقه مک کلین جنوبی تفسیر شده است.

با توجه به چارچوب ساختاری پیچیده ای که کانی سازی این غلاف “جدید” را کنترل می کند، و این واقعیت که کانی سازی در سراسر حصارها باز می ماند، حفاری اکتشافی اضافی ضروری است. ملک McClean Lake در لبه شرقی حوضه Athabasca در شمال ساسکاچوان، در حدود 750 کیلومتری شمال ساسکاتون واقع شده است.

تاسیسات فرآوری اورانیوم

علاوه بر MLJV، دنیسون همچنین دارای سهام اقلیت در آسیاب اورانیوم McClean Lake است که یکی از بزرگترین تاسیسات فرآوری اورانیوم در جهان است. این کارخانه دارای ظرفیت تولید سالانه مجاز 24 میلیون پوند U3O8 است و در حال حاضر تحت مجوز 10 ساله که در سال 2027 منقضی می شود، کار می کند.

این کارخانه قرارداد دارد تا سنگ معدن معدن سیگار لیک را تحت یک قرارداد آسیاب عوارض تا سقف 18 میلیون پوند U3O8 در سال پردازش کند. دیوید کیتس، رئیس و مدیر عامل شرکت Denison گفت: “ظهور یک غلاف معدنی “جدید” در منطقه McClean Lake South برای MLJV کاملاً دلگرم کننده است. ترسیم کانی سازی اورانیوم جدید و معنی دار در دارایی دریاچه مک کلین این پتانسیل را دارد که به منبع مهمی از خوراک آسیاب آینده و در نهایت ارزش قابل توجهی برای MLJV و صاحبان آن تبدیل شود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *