کشده شدن 60 نفر بر اثر انفجار در معدن غیررسمی طلا در بورکینافاسو

انفجار در معدن غیررسمی طلا در بورکینافاسو

به گزارش بازار نفت و گاز، نزدیک به 60 نفر بر اثر انفجار در معدن غیررسمی طلا در بورکینافاسو کشته شدند. ده‌ها نفر در پی انفجار در یک سایت موقت طلاکوبی در گومگومبیرو زخمی شدند.

کشده شدن 60 نفر

تلویزیون دولتی به نقل از مقامات محلی گزارش داد انفجار روز دوشنبه در یک معدن غیررسمی طلا در جنوب غربی بورکینافاسو نزدیک به 60 کشته بر جای گذاشت. ده‌ها نفر در پی انفجار در یک مکان موقت طلاکوبی واقع در گومگومبیرو زخمی شدند. به گزارش فرانس 24 به نقل از مقامات محلی و کارکنان بیمارستان، این انفجار پس از انفجار یک انبار دینامیت روی داد.

این نشریه به نقل از یک منبع بیمارستانی اعلام کرد: حداقل پنج مصدوم بر اثر جراحات جان باختند و مجموع مجروحان این حادثه به 55 نفر رسید. به دلیل وخیم بودن وضعیت برخی از مجروحان، ممکن است تعداد کشته ها افزایش یابد.

به گفته این نشریه، تصاویری از درختان قطع شده و خانه های حلبی ویران شده در محل انفجار وجود دارد، در حالی که اجساد روی زمین و در حصیر پیچیده شده بودند. این منبع بیمارستانی گفت که زنان و کودکان نیز در میان حدود 60 زخمی این انفجار هستند که حال چند تن از آنها وخیم است. هیچ وضوح واقعی در مورد نوع استخراج طلا در محل انفجار وجود ندارد.

شبکه تلویزیونی خبری فرانسه نوشت: بورکینافاسو دارای برخی معادن بزرگ طلا است که توسط شرکت های جهانی اداره می شوند، با این حال، این کشور همچنین صدها معدن کوچکتر و غیررسمی دارد که بدون توجه یا تحت هیچ مقرراتی کار می کنند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *