کشف نفت در بلوک خشکی در راجستان هند توسط ودانتا

کشف نفت در بلوک خشکی در راجستان هند توسط ودانتا

به گزارش بازار نفت و گاز، ودانتا نفت را در بلوک خشکی در راجستان هند کشف کرد. کشف نفت خشکی از طریق حفاری چاه دورگا-1 تا عمق 2615 متری با چهار منطقه هیدروکربنی که در سازند دهروی دانگار از پالئوسن پسین تا عصر ائوسن اولیه با آن مواجه شد، انجام شد.

کشف نفت در بلوک خشکی

ودانتا از کشف نفت در OALP-I Block RJ-ONHP-2017/1 در راجستان، هند به دنبال حفاری چاه اکتشافی WM-Basal DD Fan-1 در خشکی خبر داد. چاه اکتشافی که اکنون به دورگا-1 تغییر نام داده است، دومین چاهی است که در این بلوک حفر شده است. میز چرخشی عمق اندازه گیری شده (MDRT) در عمق 2615 متر حفاری شد.

به گفته ودانتا، در حین حفاری چاه دورگا-1، چهار ناحیه هیدروکربنی در تشکیل دهروی دانگار (DD) از عصر پالئوسن پسین تا ائوسن اولیه قطع شد. شرکت نفت و گاز و فلزات مستقر در هند اعلام کرد که ارزیابی بیشتر برای تعیین تجاری بودن بالقوه کشف نفت در حال انجام است. بلوک RJ-ONHP-2017/1 توسط ودانتا در اکتبر 2018 طی دور مناقصه برنامه صدور مجوز سطح باز (OALP) -I برنده شد.

شرکت تابعه Vedanta Resources 100% سهام در بلوک هیدروکربنی خشکی دارد. RJ-ONHP-2017/1 یکی از 41 بلوک است که این شرکت از 55 بلوک پیشنهادی اداره کل هیدروکربن‌های دولت هند (GoI) در دور مناقصه OALP-I برنده شد. بلوک RJ-ONHP-2017/1 در مساحت 542 کیلومتر مربع گسترده شده است.

دورگا سومین کشف هیدروکربنی است که توسط این شرکت تحت مجموعه OALP انجام شده است. در یک گزارش پیش امکان‌سنجی که توسط ودانتا در سال 2019 ارائه شد، این شرکت برنامه‌هایی را برای حفر 29 حلقه چاه اکتشافی و ارزیابی تشریح کرده بود.

هدف این شرکت همچنین راه‌اندازی واحدهای تولید اولیه/واحدهای تولید سریع (QPU) برای فرآوری سیال چاه‌های تولیدی و تولید تا 12000 بشکه نفت در روز (BOPD) نفت خام و همچنین تا 1.8 میلیون فوت مکعب استاندارد در هر خواهد بود. گاز طبیعی مرتبط با روز (MMSCFD). ودانتا قصد دارد چاه‌های اکتشافی و ارزیابی را در بلوک RJ-ONHP-2017/1 برای اکتشاف مخازن تا عمق حدود 1750 تا 5000 متر حفر کند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *