اخبار گوگرد امروز 27 اردیبهشت

اخبار گوگرد امروز

نقل بازار نفت و گاز ایران از اخبار گوگرد امروز 27 اردیبهشت

خبر گوگرد از ثبات بیشتر بازارهای شرقی

اخبار گوگرد در این هفته، ثبات بیشتری در بازارهای شرقی مشاهده شد؛ به طوری که خریداران در غرب این هفته از بازار فاصله گرفتند و ثبات را در بازارهای غرب سوئز حفظ کردند.

انتظار می رود که افزایش تقاضا از سوی خریداران برای محموله های بارگیری ژوئن از روند قیمت گذاری حمایت کرده و قطر نیز در هفته آینده با انتشار مناقصه جدید پیشنهادات نقدی بیشتری به بازار تزریق کند. نشست سالانۀ مؤسسه گوگرد که این هفته برگزار شد، فعالان بازار را برای قیمت گذاری گرد هم آورد و شرکت کنندگان در این نشست توافق کردند که در صورت ایجاد اختلال در مسیرهای تجاری معمول و لجستیک که افزایش قیمت ها را در پی دارد، در کوتاه مدت هیچ اصلاح (تغییر) قیمت صورت نگیرد.

اخبار گوگرد از دورنمای 60-30 روزه گوگرد

انتظار می رود در هفته های آتی بازار قوت بیشتری پیدا کند، در حالی که پیش بینی می شود قیمت ها با انتشار مناقصه قطر در هفته آینده احتمالآ تا حدودی افزایش یابند. با این حال، شیب تندی برای قیمت ها پیش بینی نمی شود و انتظار می رود بالاترین منحنی صعودی در اوایل سال مشاهده شود.

جایگاه گوگرد در بازار داخلی چین

اخبار گوگرد امروز نشان دهنده این است که بازار داخلی گوگرد چین در این هفته به روند صعودی خود ادامه داد. امروز (12 می) یک محموله 1.000 تنی با قیمت 4.100 یوان در هر تن ایکس ورک از انبار بندر ژنجیانگ معامله شد، در حالی که پیشنهاد حداکثر قیمت نهایی کمتر از 4.050 یوان در هر تن ایکس ورک شنیده شد.

این روند بیشتر با مناقصه کوچک محلی بندر دالیان مطابقت دارد که به رودخانه تحویل داده شده است. این قیمت معادل با 525-520 دلار به ازای هر تن cfr است. با توجه به پیشنهادات محدود از بازار بین المللی و افزایش قیمت گوگرد در بازار جهانی، تاجران از فروش محموله ها خودداری کرده و ترجیح می دهند منتظر حاشیه های بالاتر باشند.

قیمت گوگرد پالایشگاهی

روند بازار فسفات

دولت هند این هفته در قیمت های DAP مداخله کرده و واردکنندگان را ملزم کرد تا خرید خود را به 920 دلار در هر تن cfr محدود کنند. این اطلاع رسانی پس از تعیین قیمت 1.030 دلاری به ازای هر تن cfr صورت گرفت که در خرده فروشی و سطح یارانه ها بیش از 100 دلار در هر تن بود.

خریداران در پاکستان برای محک زدن بازار اقدام به خرید DAP کردند اما پس از تعیین سقف قیمت هند، با توجه به عدم شفافیت قیمت ها، این علاقۀ نسبی خرید هم از بین رفت.

قیمت DAP چین کاهش یافت و با 50 دلار کاهش به 1.040-1.000 دلار در هر تن رسید. علاوه براین در اخبار امروز گوگرد ، در غرب سوئز نیز بارج های DAP در نولا تا 855 دلار در هر تن fob ارزیابی شدند. به دلیل تردید واردکنندگان در خرید، MAP به پایین ترین سطح قیمت یعنی 1.150 دلار در هر تن cfr برزیل سقوط کرد.

نوسانات گوگرد در بازارهای آسیایی

نوسانات گوگرد در بازارهای آسیایی

ثبات بازار ایران

قیمت fob ایران بین 415-390 دلار در هر تن ثابت ماند و هیچ فروش جدیدی در بازار مشاهده نشد. NIGC (شرکت ملی گاز ایران) مناقصه فروش 60.000 تنی را برای بارگیری در 14-10 ژوئن برابر با 24-20 خرداد در بندر عسلویه صادر کرد و تا اوایل هفته آینده خاتمه می یابد.

افزایش واردات اندونزی

براساس آخرین داده های تجاری، واردات گوگرد اندونزی در سه ماهه اول بیش از دو برابر رشد داشت و به 343.000 تن رسید. خرید اندونزی نیز از خاورمیانه در همین مدت افزایش داشته است. واردات از عربستان سعودی هم در سه ماهه اول سال 2022، پس از اینکه نسبت به مدت مشابه سال قبل هیچ گونه وارداتی نداشت، به حدود 102.000 تن رسید.

اندونزی با اینکه در سه ماهه اول سال 2021 هیچ گوگردی از قطر وارد نکرده بود اما رقم واردات در سه ماهه اول سال 2022 به 189.180 تن رسید.

همراهی fob و cfr مدیترانه با هم

قیمت fob مدیترانه بین 481-480 دلار در هر تن ثابت ماند. Cfr مدیترانه هم با وجود پیشنهادات بالاتر در دو هفته گذشته بین 525-510 دلار در هر تن cfr ثابت ماند. انتظار نمی رود که Motor Oil Hellenic که تولیدکنندۀ گوگرد است، مناقصه فروش دیگری را تا ژوئن صادر کند.

از طرفی، پالایشگاه هلنیک پترولیوم ظرفیت ظرفیت تولید 88.000 تن گوگرد در سایت Aspropyrgos و 140.000 تن در Elefsis در سال را دارد؛ تحویل نفت خام به پایانه پاچی که به این سایت های تولید گوگرد متصل است، از 45.000 بشکه در روز در فوریه به 120.000 بشکه در روز در آوریل افزایش یافته است.

انتظار می رود شرکت توپراس که تولیدکننده گوگرد است، مناقصه فروش جدیدی را تا پایان ماه جاری منتشر کند. آخرین مناقصه این شرکت در 21 آوریل برابر با 1 اردیبهشت انجام شد که براساس آن 22.500 تن با قیمت 511-460 دلار در هر تن فروخته شد. سود این پالایشگاه در سه ماهه اول سال جاری، نسبت به سه ماهه اول سال 2021، به 60 میلیون دلار رسید.

جای خالی بک هال در روسیه

یک محموله 60.000 تنی روسی برای ارسال به جنوب چین به یک تاجر پیش فروش شد. 120.000-10.000 تن دیگر از گازپروم در حال حاضر در ماه می تا اوایل ژوئن نیز در دسترس است. نبودن بک هال بین چین و بالتیک منجر به افزایش هزینه های حمل تا 200-180 دلار در تن برای یک محموله 60.000 تنی بالتیک-چین شود. انتظار می رود تخفیف محموله های چینی به دلیل تداوم تحریم ها و مطرح نبودن در بازارهای مقصد، کاهش بیشتر fob را به دنبال داشته باشد.

کاهش نسبی فوب مدیترانه

کاهش نسبی فوب مدیترانه

نبودن نقشه راه برای بالتیک

فوب بالتیک بین 350-300 دلار در هر تن ثابت ارزیابی شد؛ fob دریای سیاه هم بین 400-320 دلار به ازای هر تن fob محموله های خرد شده ثابت محاسبه شد، در حالی که دیگر محصولات روسیه در بنادر روسی هم در سطح پایین تری مانده بودند. تأخیر در بنادر دریای سیاه همچنان یک مسئلۀ جدی است و هیچ پیشنهادی تاکنون در بازار مطرح نشده است.

با اینکه مسیر رودخانه و کانال ولگا-دون در حال حاضر باز است، انتظار نمی رود محصولات گازپروم از طریق بارج رودخانه به بندر کاوکاز منتقل شوند. مسیرهای جایگزین برای محصولات FSU از تمام مبادی برای دور ماندن از ازدحام در بنادر و مسیرهای روسیه در نظر گرفته می شود. علاوه براین، اسکندرون در ترکیه بعنوان یک خروجی صادراتی بالقوه از چین به روسیه در حال بررسی است. هیچ مسیر عملی و روشنی تا به امروز مشخص نشده است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *