بهترین راه برای تمیز کردن کف لمینت چیست؟

بهترین راه برای تمیز کردن کف لمینت

بهترین راه برای تمیز کردن کف لمینت. کفپوش لمینت مورد علاقه هر طراح و معمار است، نه تنها به دلیل ظاهر براق، بلکه به دلیل پرداختی که کمتر از کفپوش های چوبی جامد با کسری از هزینه به نظر می رسد. کفپوش دارای یک لایه محافظ در بالای آن است که چوب کامپوزیت زیرین را از اثر آب یا هر عامل شیمیایی دیگر محافظت می کند. صاحبان خانه اغلب در مورد روش تمیز کردن مناسب برای تمیز نگه داشتن کف لمینت درخشان خود برای مدت طولانی سردرگم می شوند.

اگر به دنبال بهترین راه‌ها برای تمیز کردن و نگهداری از کفپوش‌های لمینت هستید، برای دانستن بهترین روش‌ها به خواندن ادامه دهید. با روش‌هایی از جمله آب ساده و محلول‌های شیمیایی، می‌توانید این روش‌ها را روی کفپوش‌های لمینت خود آزمایش کنید و انتخاب کنید که بهترین کار را برای شما دارد!

هر چند وقت یکبار باید کف های لمینت را تمیز کنید

چه از کفپوش لمینت استفاده کنید یا از کفپوش چوبی سخت، تمیز کردن آن به صورت دوره ای بستگی به محل زندگی و تعداد افراد یا حیوانات خانگی در خانه دارد. اگر حیوان خانگی یا بچه دارید، جاروبرقی یا جارو کشیدن منظم با یک جارو با موهای نرم برای تمیز کردن گرد و غبار و موهای حیوانات خانگی ضروری است. هنگام نظافت با جارو یا جاروبرقی، بسته به شرایط زندگی، می توان آن را یک بار در روز یا چند روز انجام داد. برای اطمینان از عدم خراشیدگی کف هنگام جاروبرقی، استفاده از ضمیمه برس نرم ضروری است. اکثر مدل‌ها دارای تنظیماتی برای کف‌های سخت هستند که چرخش برس را متوقف می‌کند تا کار روی زمین آسان‌تر شود.

تمیز کردن کف لمینیت خانه

تمیز کردن کف لمینیت خانه

نحوه تمیز کردن کف لمینت – روش های ساده

کفپوش های لمینت در حین تمیز کردن به کمی توجه ویژه نیاز دارند زیرا در معرض آسیب با عوامل تمیز کننده خشن یا روش های سایشی خشن هستند. در اینجا چند روش ایمن برای تمیز کردن کفپوش های چوبی لمینت آورده شده است:

1. تمیز کردن عمومی کف لمینت

دستورالعمل هایی برای تمیز کردن کف لمینت در روزهای عادی یا برنامه تعمیر و نگهداری منظم شما وجود دارد.

آنچه شما نیاز دارید

  • پاک کن گرد و غبار خشک با موهای نرم
  • جاروبرقی با اتصالات برس نرم
  • پارچه یا اسفنج تمیز کننده میکروفیبر
  • دستمال تمیز کننده پارچه نرم
  • شوینده ملایم

دستورالعمل ها

در اینجا دستورالعمل هایی در مورد روش های مختلف تمیز کردن کف لمینت به طور کلی آورده شده است:

جارو کردن منظم

کفپوش لمینت نیاز به جارو کردن منظم دارد تا گرد و غبار و موهای حیوانات خانگی را دور نگه دارد و به طور بالقوه از آلرژی جلوگیری کند. اگرچه کف‌ها بسیار سخت هستند، اما زباله‌ها و کثیفی‌های اضافی می‌توانند به مرور زمان جمع شوند و در حین حرکت شما کف را خراش دهند. جارو کردن منظم می تواند از چنین خراش هایی جلوگیری کند. از جاروبرقی با یک برس نرم یا یک گرد و غبار خشک با موهای نرم برای جارو کردن زمین استفاده کنید.

تمیز کردن نشت

هر نوع ریخته شده باید قبل از ایجاد لکه بر روی زمین تمیز شود. از یک پارچه میکروفیبر برای جذب نشت استفاده کنید و برای تمیز کردن حداکثر در جهت دانه ها پاک کنید. پارچه دوم را مرطوب کنید و دوباره پاک کنید تا باقیمانده نشت ها پاک شود.

تمیزکاری کامل

برای تمیز کردن عمیق کف های لمینت از یک دستشویی استفاده کنید. از استفاده از بخارشوی ها، بافرها یا پولیش ها خودداری کنید زیرا استفاده طولانی مدت از این دستگاه ها می تواند باعث ضعیف شدن لمینت شود.

تمیز کردن قوی تر

اگر به قدرت تمیز کنندگی بیشتری نیاز دارید، از یک شوینده ملایم یا سرکه برای از بین بردن لکه ها و کثیفی های سخت چسبیده به زمین استفاده کنید.

2. تمیز کردن با آب گرم

آب گرم یکی از بهترین راه ها برای تمیز کردن دوره ای کف لمینت است. آب لازم نیست بجوشد. ولرم یا کمی داغتر به خوبی عمل می کند. تمیز کردن با آب گرم به ویژه زمانی موثر است که لکه های سختی دارید که با آب سرد پاک نمی شوند.

آنچه شما نیاز دارید

  • آب گرم
  • پارچه مرطوب
  • پارچه خشک
  • سطل آب گرم
  • شوینده ملایم

دستورالعمل ها

قبل از اینکه جاروی مرطوب را با آب داغ انجام دهید، کف را با یک شوینده خشک جارو کنید تا از هرگونه گرد و غبار و زباله پاک شود تا پس از جارو کردن مرطوب به زمین گیر نکند.

پارچه خیس را در آب داغ خیس کنید و آن را فشار دهید تا مرطوب شود اما خیس نشود. کف را در جهت دانه ها به جلو و عقب پاک کنید. از جارو کردن آن از سمتی به سمت دیگر عمود بر دانه ها خودداری کنید. از وسط زمین شروع کنید و به سمت بیرون تمیز کنید. اگر از بیرون به داخل شروع کنید، باید روی زمینی که تازه تمیز شده است، برگردید.

اطمینان حاصل کنید که پارچه مرطوب نیست، بنابراین پس از اتمام کار، گودال‌هایی از آب باقی نمانده است. اگر کف فقط مرطوب است، اجازه دهید در هوا خشک شود. زمانی که کمی خیس شد آن را با یک پارچه خشک پاک کنید. اگر با لکه های سخت سر و کار دارید، برای قدرت تمیز کنندگی برتر، کمی ماده شوینده ملایم اضافه کنید.

3. تمیز کردن با سرکه

سرکه یک پاک کننده اسیدی عالی است که روی تمام سطوح ملایم است و کف لمینت را به طور موثر ضد عفونی می کند.

آنچه شما نیاز دارید

  • سرکه
  • آب
  • بطری اسپری
  • پارچه میکروفیبر یا اسفنج تمیز کننده

دستورالعمل ها

در اینجا نحوه تمیز کردن کف لمینت با محلول سرکه آورده شده است:

سرکه به شکل خام آن برای استفاده بسیار ساینده است. بنابراین، قبل از استفاده باید آن را رقیق کنید. برای تهیه مخلوط اسپری از یک بطری اسپری بزرگ استفاده کنید و 60 میلی لیتر سرکه را با 1000 میلی لیتر آب مخلوط کنید. اگر می‌خواهید مایع پاک‌کننده قوی‌تری بسازید، 80 میلی‌لیتر سرکه را با سه قطره مایع شوینده مایع در 4 لیتر آب گرم ترکیب کنید.

فرآیند تمیز کردن را از یک انتهای اتاق شروع کنید و فقط قسمت کوچکی از کف را اسپری کنید که می توانید به سرعت آن را با یک پارچه میکروفیبر خشک پاک کنید. از اسپری کردن کل کف به یکباره خودداری کنید، زیرا محلول قبل از رسیدن به آن خشک می شود.

فقط از یک پارچه میکروفیبر نرم با حرکات تمیزکننده ملایم استفاده کنید تا کثیفی از کف لمینت پاک شود. از استفاده از موپ ها یا سایر مواد تمیز کننده ساینده خودداری کنید. اگر آب بیشتری باقی مانده است، از یک پارچه خشک برای جذب همه آن استفاده کنید. از قرار دادن هر گودال آب خودداری کنید. در صورت نیاز، دور دوم را با یک پارچه مرطوب آغشته به آب ساده پاک کنید.

4. تمیز کردن با صابون

برای اینکه کف لمینت خود را درخشان کنید، باید گاهی آن را با آب صابون تمیز کنید.

آنچه شما نیاز دارید

  • آب گرم
  • سطل آب گرم و ماس
  • شوینده مایع ملایم یا شامپو بچه
  • پارچه خشک یا اسفنج

دستورالعمل ها

برای تمیز کردن ایمن کف لمینت با صابون این دستورالعمل ها را دنبال کنید:

سطل را با آب گرم پر کنید و حدود دو قاشق غذاخوری از یک شوینده ملایم یا شامپو بچه را داخل آب هم بزنید. از مواد شوینده معطر یا رنگ شده خودداری کنید زیرا احتمال ایجاد لکه در آنها بیشتر است. همچنین شامپوهای بچه عالی هستند، بنابراین از شامپوهای بزرگسالان استفاده نکنید.

آب را هم بزنید تا صابون مایع کاملاً حل شود. دستمال را خیس کنید و آن را کاملاً بچرخانید تا مرطوب شود و نریزد. کف را با حرکات به سمت جلو و در جهت دانه ها تمیز کنید. از یک انتهای اتاق شروع کنید و به سمت خروجی حرکت کنید.

اگر کف زمین لغزنده و مرطوب است، از یک پارچه خشک برای تمیز کردن باقی مانده آب صابون استفاده کنید. دور دوم را با دستمال پاک کن با آب ساده پاک کنید تا صابون باقی مانده پاک شود. تمیز کردن آب با صابون یک ایده عالی برای تمیز کردن موثر کف‌هایی است که در طول زمان لکه‌هایی انباشته شده‌اند یا نشت‌های زیادی دارند، مانند آبمیوه‌های شیرین.

5. از بین بردن لکه های سخت

گاهی اوقات چیزهایی را روی کف لمینت می ریزیم که تمیز کردن آنها آسان نیست. این تکنیک ها به لکه های سخت رایجی که افراد هرازگاهی با آن مواجه می شوند کمک می کند.

آنچه شما نیاز دارید

  • بطری اسپری
  • پنجره پاک کن
  • پارچه میکروفیبر
  • چاقوهای پلاستیکی
  • استون (پاک کننده لاک ناخن)
  • مداد پاک کن
  • بسته یخ

دستورالعمل ها

برای از بین بردن لکه های سخت روی زمین این دستورالعمل ها را دنبال کنید:

برای از بین بردن موثر لکه های سرسخت مانند خون و سایر مایعات که نشت می کند، از یک پاک کننده پنجره استفاده کنید. پاک کننده را مستقیماً روی لکه اسپری کنید و چند دقیقه صبر کنید قبل از اینکه آن را با یک پارچه میکروفیبر پاک کنید.

از یک چاقوی پلاستیکی برای خراش دادن آدامس چسبیده به زمین استفاده کنید. همچنین می توانید از آب یا کیسه یخ برای سفت شدن آدامس قبل از شروع کار خراش دادن آن استفاده کنید. با پاشیدن یک حلال مانند استون و پاک کردن آدامس با دستمال کاغذی، آنچه را که باقی مانده است بردارید.

با یک پارچه مرطوب، می توانید به راحتی لکه های به جا مانده از مداد رنگی، جوهر یا نوشابه را پاک کنید. برای موارد سخت، از کمی استون استفاده کنید و با یک پارچه پاک کنید.

شما فقط می توانید موادی مانند لاک ناخن یا کفش یا قطران را با حلال های آلی مانند استون پاک کنید. کمی استون به پارچه بزنید و لکه را روی زمین بمالید تا از بین برود. از پاک کن های مدادی می توان برای از بین بردن خراش ها، علائم التیام یا هرگونه رسوب روی زمین استفاده کرد. چربی چسبیده به زمین را می توان قبل از خراشیدن با یک چاقوی پلاستیکی با کیسه یخ منجمد کرد. می توانید چربی باقی مانده را با دستمال آغشته به استون پاک کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *