تحلیل آرگوس از بازار روغن‌ پایه 2022

,
تحلیل آرگوس از بازار روغن‌ پایه

تحلیل آرگوس از بازار روغن‌ پایه  به نقل از بازار نفت و گاز ایران. در این مطلب به تحلیل آرگوس از بازار روغن‌ پایه در سال 2022 می پردازیم. در روز ۱۷ ژوئن برابر با ۲۶ خردادقیمت هرتن روغن SN150 در پایانه سنگاپور وبراساس ترم تحویل EX Tank بین۱۱۷۰تا۱۲۱۰دلار در هر تن نوسان داشت ونسبت به هفته قبل تغییری نداشت.

تحلیل آرگوس از بازار روغن‌ پایه

قیمت های روغن پایه آسیا اقیانوسیه در هفته منتهی به ۱۷ژوئن تا حدودی نسبت به هفته قبل  بالا تربود زیرا همزمان با کاهش تقاضا عرضه هم دچار تغییر شده و کاهش یافته است. علیرغم کاهش تقاضا ،تولید کنندگان به دلیل بالا تررفتن قیمت نفت خام وگازوئیل ،قیمت های خود را کاهش نمی دهند. عرضه کمتر نفت خام وفراورده های نفتی باعث تقویت وگاه افزایش قیمت ها در این منطقه می شود وعدم عرضه نفت روسیه وتحریم اروپا برروی واردات روسیه باعث شده است که انجام آربیتراژ از آسیا اقیانوسیه به بازار های اروپا وآمریکا میسر گردد.

تقاضای بیشتر روغن های گروه اول و دوم

در حالی که در آسیا در هفته گذشته میزان تقاضا کاهش یافته است ،هندوستان را باید یک استثنا در نظر گرفت زیرا باتوجه به تاخیر در وقوع باران های موسمی ،خریداران سعی درخرید روغنهای سبک دارند زیرا قیمت روغن های سبک همزمان با گران شدن قیمت گازوییل افزایش می یابد وخریداران با توجه به احتمال بارندگی‌ونرسیدن محموله ها،اقدام به خرید می کنند.ضمن اینکه خریداران هندی ،روغن های گروه دوم را نیز به دلیل انجام تعمیرات در واحد های تولیدی وکمبود عرضه آن ،به خوبی خریداری می کنند.

قیمت های جهانی روغن پایه باثبات وتا حدی افزایشی است.در اروپا وآمریکا با توجه به عرضه کم روغن به دلیل انجام تعمیرات واحدها ،قیمت ها باثبات هستند.شرکت ها در حال رقابت برای تولید انواع سوخت هستند تا سود بیشتری از پالایش را نصیب خود کنند. قیمت ها در آسیا اقیانوسیه کمی با ثبات تر است زیرا در صورت نیاز به خرید ،عرضه به میزان مورد نیاز موجود خواهد بود.

عدم تغییر قیمت در سنگاپور

در تحلیل آرگوس از بازار روغن‌ پایه قیمت های جهانی روغن پایه باثبات وتا حدی افزایشی است.در اروپا وآمریکا با توجه به عرضه کم روغن به دلیل انجام تعمیرات واحدها ،قیمت ها باثبات هستند.شرکت ها در حال رقابت برای تولید انواع سوخت هستند تا سود بیشتری از پالایش را نصیب خود کنند. قیمت ها در آسیا اقیانوسیه کمی با ثبات تر است زیرا در صورت نیاز به خرید ،عرضه به میزان مورد نیاز موجود خواهد بود.

در روز ۱۷ ژوئن برابر با ۲۶ خردادقیمت هرتن روغن SN150 در پایانه سنگاپور وبراساس ترم تحویل EX Tank بین۱۱۷۰تا۱۲۱۰دلار در هر تن نوسان داشت ونسبت به هفته قبل تغییری نداشت. قیمت این روغن گروه اول بر اساس ترم فوب آسیابا ۱۰دلار افزایش نسبت به هفته قبل بین ۱۰۹۰تا ۱۱۳۰دلاربود.روغن SN500که از روغن های سنگین گروه اول است در پایانه سنگاپور وبا شرایط تحویل مشابه هرتن ۱۳۵۰تا ۱۳۷۰دلار در پایانه سنگاپور قیمت داشت ولی با ترم تحویل فوب آسیا با ۱۰دلار افزایش نسبت به هفته قبل بین ۱۲۴۰تا۱۲۸۰دلار در هر تن قیمت داشت.

برایت استاک نیز در سنگاپور بین ۱۴۷۰تا۱۵۱۰دلار ودر پایانه های آسیا بین ۱۳۳۰تا۱۳۷۰دلار قیمت داشت.روغن های گروه دوم نیز دربنادر  آسیا ودر سنگاپور تغییر قیمتی نسبت به هفته قبل نداشتند.روغن N150بین ۱۳۱۰تا۱۳۵۰وروغن N500بین ۱۳۷۰تا۱۴۱۰ در سنگاپور به فروش رسیدند.

عدم تغییر قیمت روغن های گروه اول و دوم در سنگاپور

عدم تغییر قیمت روغن های گروه اول و دوم در سنگاپور

افزایش قیمت روغن روسیه در بالتیک و دریای سیاه

روغن های پایه گروه اول شامل روغن SN150,Sn500,وبرایت استاک براساس ترم تحویل CFRهندوستان در هفته منتهی به ۱۷ژوئن تغییر نسبت به هفته قبل نداشتند ولی دونوع روغن SN150وSN500در هفته مذکور نسبت به هفته قبل در امارات وبراساس ترم CFR امارات هریک ۱۰دلار افزایش قیمت داشتند.در روغن های گروه دوم ،روغن N70و روغن N150 هرکدام ۱۰دلار افزایش در هر تن نسبت به هفته قبل  براساس ترم تحویل CFRهندوستان داشتند ولی روغن N500براساس ترم تحویل مشابه ،تغییری نسبت به قبل نداشت.

ازروغن های گروه سوم ،روغن 4cstبراساس ترم تحویل EX Tank امارات با ۱۰دلار افزایش نسبت به هفته قبل به ۱۴۷۰تا۱۵۱۰دلار در هر تن رسید.درروسیه‌ روغن های گروه اول SN150وSN500 هرکدام ۵ دلار افزایش براساس ترم فوب دریای بالتیک و۱۰دلار افزایش براساس ترم تحویل بنادر دریای سیاه افزایش قیمت نسبت به هفته قبل داشتند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *