ترکیب سیلیس با سیمان

ترکیب سیلیس با سیمان

ترکیب سیلیس با سیمان ساختمانی یکی از کاربردی ترین مصالح مورد استفاده در ساخت و ساز می باشد. بتن می تواند جایگزین خوبی برای سیمان و ماسه به عنوان یک ماده معدنی باشد. توجه داشته باشید که این متریال یکی از اساسی ترین مصالح مورد استفاده در مصالح ساختمانی می باشد. سیلیس و بتن هر دو می توانند تاثیر زیادی در ساخت و ساز داشته باشند و به دلیل ترکیبات خود می توان از پودر سیلیس برای بتن و سایر اجزای ساختمان استفاده کرد.

ترکیب سیلیس با سیمان

سیلیس شیشه ای با هیدروکسید کلسیم واکنش می دهد. می توانید از ذرات نانو سیلیس برای ساخت بتن استفاده کنید که بسیار موثر است. سال‌هاست که دانشمندان شروع به تولید فناوری نانو کردند و با استفاده از آن توانستند رضایت بسیاری از تولیدکنندگان را جلب کنند، زیرا می‌توانستند محصولات جدیدی با استفاده از این نانوذرات بسازند. یکی از مهمترین کاربردهای نانوذرات در زمینه مصالح ساختمانی و ترکیب سیلیس با سیمان است.

این مواد دارای خواصی هستند که می توانند کاربردهای زیادی روی مصالح ساختمانی داشته باشند، شما می توانید با استفاده از این نوع مصالح، یکی از مصالح ساختمانی که با ذرات نانو سیلیس ترکیب شد، عملکرد بهتری از ساخت خود را تجربه کنید. با ترکیب سیلیس با سیمان می توان به عملکرد بسیار فوق العاده ای دست یافت. با توجه به اینکه سیمان یکی از پرمصرف ترین مصالح ساختمانی است، می توان از این نقش سیلیس در سیمان برای افزایش سرعت عملکرد آن استفاده کرد.

ترکیب کردن سیلیس با سیمان

سیلیس ساختمانی چیست؟

سیلیس یا سیلیکات یکی از مواد معدنی موجود در پوسته زمین است و شیشه، ماسه، سیلیسیم و گرانیت همگی از سیلیس ساخته شده اند. سیلیس به دو شکل کریستالی و غیر کریستالی وجود دارد. رایج ترین نوع سیلیس کوارتز کریستالی است که در ماسه، خاک رس و گرانیت یافت می شود. سیلیس های غیر کریستالی نیز در لیوان ها و سیلیکون ها یافت می شوند. این مواد برای ریه های انسان مضر بوده و باعث آسیب به آن می شود. سیلیس در طبیعت به صورت آزاد یا ترکیبی با اکسیدهای دیگر وجود دارد. خاک رس، فلدسپات قلیایی و سیلیس مواد اصلی سرامیک هستند.

به طور کلی کارگران ساختمانی بیشتر در معرض صدمات ناشی از پودر سیلیس برای بتن هستند زیرا در هنگام برش، سنگ تراشی، سوراخ کاری، کار با ماسه و مخلوط کردن یا خارج کردن مواد حاوی سیلیس، این مواد روی ریه ها قرار می گیرد. تاثیر می گذارند. در واقع، هرچه اندازه ذرات سیلیس معلق در هوا کوچکتر باشد، آسیب بیشتری به ریه ها وارد می کند. بنابراین به دلیل استفاده از سیلیس در بتن باید دستورالعمل های مراقبت را رعایت کنیم.

ترکیب سیلیس ساختمانی با سیمان

ماسه کوارتز چیست؟

شن و ماسه صنعتی که اغلب «سیلیکا»، «شن سیلیس» و «شن کوارتز» نامیده می‌شود، شامل ماسه‌ها و شن‌هایی با محتوای بالای دی اکسید سیلیکون (SiO2) است. از این ماسه ها در شیشه سازی استفاده می شود. برای کاربردهای ریخته گری، ساینده و شکست هیدرولیکی (frac) و برای بسیاری از مصارف صنعتی دیگر. مشخصات برای هر برنامه متفاوت است، اما منابع سیلیکا برای بیشتر کاربردها فراوان است. تقریباً در همه موارد، استخراج سیلیس از روش‌های استخراج روباز یا لایروبی با تجهیزات استاندارد استخراج استفاده می‌کند.

ماسه سیلیس یا ماسه کوارتز نیز نامیده می شود، سیلیس از دی اکسید سیلیکون (SiO2) ساخته می شود. ترکیبات سیلیکونی مهمترین جزء پوسته زمین هستند. از آنجایی که ماسه فراوان است، استخراج آن آسان است و پردازش نسبتاً آسانی دارد، منبع اصلی سنگ معدن سیلیکون است. سنگ دگرگونی، کوارتزیت، منبع دیگری است.

سیلیس در ساخت و ساز

یکی از کاربردهای این ماده معدنی استفاده از سیلیس ساختمانی در ساختمان سازی است و همانطور که اشاره کردیم به دلیل مضر بودن این ماده، کارگران باید مراقبت بیشتری در برابر سیلیس داشته باشند تا مشکلی برای آنها پیش نیاید. بسیاری از سنگدانه های مورد استفاده در ساختمان سازی حاوی سیلیس هستند. قطعاتی مانند: سیمان، ماسه، آجر نسوز، بتن، بلوک بتنی، گرانیت، تخته سنگ و … که در ساختمان و آسفالت کاربرد دارند. در واقع بیشتر موادی که به نوعی با سنگ مرتبط هستند حاوی سیلیس هستند. به همین دلیل کارگرانی که روی سنگ تراشی و تراش سنگ کار می کنند بیشتر در معرض آسیب هستند.

کاربرد سیلیس ساختمانی

سیلیس نه تنها در ساخت و ساز استفاده می شود، بلکه در موارد دیگر نیز کاربرد دارد. در واقع استفاده از هر ماده ای که حاوی سیلیس باشد نیز از مصارف سیلیس محسوب می شود. نانو ذرات سیلیس نیز کاربردهای زیادی دارند که یکی از آنها جذب و جداسازی پروتئین ها است. سیلیس همچنین برای شناسایی و خالص سازی اسید نوکلئیک استفاده می شود.

از آنجایی که سیلیس یکی از موادی است که در سنگ های زمین یافت می شود، می توان آن را در اکثر سنگ ها و ترکیبات حاوی سنگ یافت، به همین دلیل می توان کاربردهای زیادی برای این ماده در نظر گرفت، البته کاربرد اصلی سیلیس آن است. در حال ساخت است.

پودر سیلیس بتن در تقویت و افزایش قابلیت های بتن تاثیر بسزایی دارد و به همین دلیل نمی توان از جایگزین بهتری برای آن مانند ماسه استفاده کرد. با توجه به این موضوع می توان گفت که سیلیس یکی از مصالح با در دسترس بودن و قیمت مناسب است که به بهبود مقاومت و دوام بتن کمک می کند. فرآیند افزایش مقاومت بتن با افزودن پودر سیلیس به مصالح بتن است که باعث چسبندگی و در نتیجه افزایش دوام و مقاومت آن می شود.

کاربرد سیلیس در بتن

سیلیس ساختمانی یکی از فراوان ترین و پرکاربردترین مصالحی است که معمولاً در ساختمان سازی استفاده می شود. استفاده از پودر سیلیس برای بتن با توجه به مواد تشکیل دهنده آن می تواند تاثیر زیادی در مقاومت سازه ها داشته باشد. به همین دلیل است که این روزها بیشتر سازندگان از این ماده برای ساخت و سازهای خود استفاده می کنند.

استفاده از پودر سیلیس برای بتن می تواند در استحکام و پایداری ساختمان ها تاثیر داشته باشد به همین دلیل این روزها سنگدانه های بتن موجود در سیلیس اغلب برای ساخت و ساز در شهر استفاده می شود. یکی از مهمترین مواردی که می تواند بتن سیلیسی را به یکی از مفیدترین مصالح ساختمانی تبدیل کند ترکیب آن است.

پودر سیلیس برای بتن چه تاثیراتی دارد؟

همانطور که گفته شد ماسه و پودر سیلیس در افزایش مقاومت کلی ساختمان و اجزایی مانند بتن بسیار موثر هستند. در ادامه برخی از اثرات ترکیب سیلیس با بتن آورده شده است:

  1. بالا رفتن میزان پیوستگی
  2. کم شدن نفوذ پذیری و از هم گسیختگی
  3. بیشتر شدن دوام و ماندگاری
  4. بالا رفتن استقامت در مقابل سولفات و یون کلرید
  5. و … .

کاربرد پودر سیلیس برای بتن چیست؟

نمونه هایی از کاربردهای پودر سیلیس برای بتن و سیلیس ساختمانی شامل موارد زیر است:

  • چسب کاشی
  • چسب بتن
  • کف سازی صنعتی
  • افزودنی های بتن
  • کفپوش های اپوکسی
  • پودر سخت کننده بتن

استفاده از سیلیس میکرونیزه

در صنعت ساختمان استفاده از سیلیس میکرونیزه کاملاً محسوس است زیرا سیلیس میکرونیزه به دلیل استحکام و چسبندگی بالا به مصالح ساختمانی به ویژه بتن و سیمان در این صنعت بسیار مورد استفاده و مصرف قرار می گیرد. در مواد اولیه بتن و سایر مواد افزودنی بتن و سایر مواد مورد استفاده در ساختمان استفاده می شود.

در بخش ساختمان، استفاده از سیلیس در ساختمان نیز بسیار واضح و کاربردی است، برای ساخت چندین قسمت از ماسه سیلیس استفاده می شود. بتن، سیمان، کاشی و سرامیک، کوارتز، چینی، چسب کاشی، رنگ ساختمان، سنگ مصنوعی، آجر و خاک رس تنها نمونه هایی از کاربرد سیلیس در ساختمان سازی هستند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *