وضعیت بنزین در ماههای پایانی سال جاری

,
وضعیت بنزین در ماههای پایانی سال جاری

وضعیت بنزین در ماههای پایانی سال جاری-در روز ۱۰ نوامبر قیمت بنزین با اکتان ۹۲ در پایانه سنگاپور کمتر از قیمت بنزین آیس برنت افزایش یافت. شرکت پرتا مینا اندونزی با توجه به اینکه قیمت بنزین در بعضی از معاملات کاهش یافته، کماکان به دنبال خرید محموله هایی با وزنهای ۱۰۰ و۲۰۰و ۲۵۰ و ۳۰۰ هزار بشکه ای برای تحویل از ماه ژانویه تا ماه مارچ سال ۲۰۲۲ می باشد.

مبنای محاسبات شرکت پرتو مینا برای خرید چنین محموله هایی ارزیابیهای پلتس و یا آرگوس می باشد واز بین این دو هر کدام ارزان تر باشد ملاک معامله این شرکت قرار خواهد گرفت. حداکثر میزان قابل قبول گوگرد در خریدچنین محموله های نفتی ۵۰۰ ppm خواهدبود. شرکت خصوصی فورموسا در تایوان به دنبال فروش  ۵۰۰ هزار بشکه بنزین برای تحویل در ماه دسامبر میباشد.

شرکت عمانی OQ خریدار این محصول می باشد که ظاهرا دارای حداکثر ۵۰ پی پی ام گوگرداست. یکی از فعالان بازار اعلام نموده که به نسبت خرید های قبلی شرکت عمانی این خرید از قیمت خیلی مناسبی برخوردار بوده است. در تاریخ ۱۰ نوامبر متوسط قیمت بنزین با اکتان ۹۷ در پایانه سنگاپور ۱۰۳ دلار و متوسط قیمت بنزین با اکتان ۹۵ در حدود ۱۰۰ دلار بوده است که در هر دو مورد در حدود یک و نیم دلار افزایش قیمت نسبت به روز قبل مشاهده میگردد.

بنزین با اکتان ۹۲ نیز با همین میزان افزایش در حدود ۹۷ دلار معامله گردیده است. در پایانه های خلیج فارس، قیمت ها ۱ تا ۲ دلار کمتر است ولی در پایانه فجیره قیمت در حدود قیمتهای پایانه سنگاپور می باشد. پیش بینی می شود قیمت سواپ بنزین با اکتان ۹۵ در پایانه سنگاپور درسه ماهه نوامبر دسامبر و ژانویه سال ۲۰۲۲ میلادی در حدود ۹۳ تا ۹۸ دلار باشد.

قیمت نفتا در بازار اروپا کاهش یافت

کاهش عرضه نفتا از هندوستان و خلیج فارس واروپا

نفتا در روز دهم نوامبر وضعیت آرامی داشت و معاملات چندانی در این روز صورت نگرفت. YNCC شرکت بزرگ پتروشیمی کره جنوبی خرید هایی را برای تحویل در ماه دسامبر به بندر Yeosu انجام داد که با حق بیمه ۲۳ تا ۲۴ دلار در هر تن بر مبنای ارزیابی های ۳۰ روزه کشور ژاپن بوده است. این محموله ها باید حداقل دارای ۷۰ درصد پارافین باشند. این شرکت کره‌ای در خرید قبلی خود حداقل پارافین ۷۳ تا ۷۵ درصد را درخواست نموده بود که البته با حق بیمه پایین‌تری و در حدود ۱۵ دلار، خرید برای تحویل در ماه دسامبر منعقد گردید.

یک نفر از فعالان بازار علت تفاوت در قیمت حق بیمه را میزان پارافین موجود در نفتای خریداری شده اعلام نمود. پیش بینی ها حاکی از این است که در نیمه دوم ماه دسامبر عرضه نفتا کاهش خواهد یافت و تغییرات قیمتی آن در این نیمه از ماه، متاثر از کمبود عرضه خواهد بود. کارشناسان بازار علت کمبود عرضه را در کاهش خریدهای فوری و کمبود محموله های واصله از هندوستان وبنادرخلیج فارس در ماه‌های اکتبر و نوامبر می دانند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *