تولید نفت و گاز طبیعی در میدان دریایی برزیل

تولید نفت و گاز طبیعی در میدان دریایی برزیل

به گزارش بازار نفت و گاز، پتروبراس تولید را از FPSO Guanabara در میدان Mero آغاز کرد. گوانابارا می تواند تا 180000 بشکه نفت در روز و 12 میلیون مترمکعب گاز در روز را به غیر از ظرفیت ذخیره سازی 1400000 بشکه نفت فرآوری کند. در حال حاضر، شش چاه تولید و هفت انژکتور در میدان دریایی برزیل به FPSO متصل شده‌اند.

تولید نفت و گاز طبیعی

Petroleo Brasileiro (Petrobras) و شرکای آن در کنسرسیوم لیبرا، تولید نفت و گاز طبیعی را از طریق واحد ذخیره سازی و تخلیه تولید شناور Guanabara (FPSO) در میدان Mero در فراساحل برزیل آغاز کرده اند.

پتروبراس گفت FPSO Guanabara اولین سیستم تولید قطعی است که در میدان نفت و گاز واقع در حوضه پیش نمک سانتوس نصب شده است. FPSO قرار بود در سه ماهه چهارم سال 2021 تولید خود را آغاز کند، اما به دلیل همه گیری کووید-19 با تاخیر مواجه شد. این بخشی از پروژه Mero 1 است که تصمیم نهایی سرمایه گذاری (FID) در سال 2018 برای آن گرفته شد.

گوانابارا برای فرآوری 180000 بشکه نفت در روز و 12 میلیون مترمکعب گاز در روز طراحی شده است. این سکو ظرفیت ذخیره سازی نفت 1400000 بشکه را دارد. FPSO Guanabara که توسط Modec ساخته و اداره می شود، در اواخر ژانویه 2022 به میدان Mero رسید. پس از آن، به چاه ها و تجهیزات زیردریایی متصل شد و سپس آزمایشات نهایی را قبل از شروع تولید انجام داد.

به گفته پتروبراس، شش چاه تولید و هفت انژکتور در طول موج اول به FPSO متصل خواهند شد. این شرکت برزیلی گفت که پلت فرم تولید پیش بینی می شود تا پایان سال جاری به اوج تولید برسد.

پتروبراس اپراتور میدان واحد Mero با 38.6 درصد سهام است. شرکای آن عبارتند از Shell Brasil Petroléo (19.3%)، TotalEnergies EP Brasil (19.3%)، CNODC Brasil Petroleo e Gás (9.65%)، CNOOC Petroleum Brasil (9.65%) و Pré-Sal Petroleo (3.5%).

زوئه یوجنوویچ، مدیر بالادستی شل، گفت: «اعلام امروز به عنوان آخرین یادآوری از قدرت موقعیت ما در Deep Water در برزیل با دارایی های کلاس جهانی، حوضه پربار و مجموعه ای قوی است.

Mero بخشی از موقعیت اصلی ما در بالادست است، که سنگ بنای استراتژی Powering Progress ما برای ارائه منابع انرژی پایدار و مطمئنی است که جهان امروز به آن نیاز دارد و در عین حال در انرژی آینده سرمایه گذاری می کند. میدان مرو در 150 کیلومتری ساحل ریودوژانیرو و در عمق آب تا 1930 متر واقع شده است. میدان فراساحلی برزیل سه FPSO دیگر بین سال‌های 2023 تا 2025 دریافت خواهد کرد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *