آزمایش رشد مرجان ها در پایه های توربین های بادی دریایی

آزمایش رشد مرجان ها در پایه های توربین های بادی دریایی

به گزارش بازار نفت و گاز، آزمایش‌های اورستد مبنی بر تبدیل پایه‌های توربین بادی دور از ساحل به پناهگاه‌های امن برای مرجان‌ها. هدف تعیین اینکه آیا مرجان ها می توانند با موفقیت در پایه های توربین های بادی دریایی رشد کنند و ارزیابی تأثیر بالقوه مثبت تنوع زیستی ناشی از افزایش مقیاس ابتکار است.

حمایت از صخره های مرجانی

Ørsted، پایدارترین شرکت انرژی جهان، در حال برنامه ریزی برای اولین بار در جهان برای حمایت از صخره های مرجانی با رشد مرجان ها در پایه های توربین های بادی دریایی است. این شرکت به همراه شرکای تایوانی، این مفهوم را در تابستان امسال در آب‌های گرمسیری تایوان آزمایش خواهد کرد. هدف تعیین این است که آیا مرجان ها می توانند با موفقیت در پایه های توربین های بادی دریایی رشد کنند یا خیر و ارزیابی تأثیر بالقوه مثبت تنوع زیستی افزایش مقیاس این طرح.

صخره های مرجانی

طبق برنامه محیط زیست سازمان ملل، صخره های مرجانی زیستگاهی برای حدود 32 درصد از همه گونه های دریایی است و به طور مستقیم یا غیرمستقیم برای 1 میلیارد نفر در سراسر جهان مفید است. اما گرم شدن کره زمین باعث افزایش دمای سطح دریا می شود که می تواند یک اثر سفید کننده ایجاد کند که بقای اکوسیستم های صخره های مرجانی استوایی را تهدید می کند و به بحران تنوع زیستی جهانی می افزاید.

تغییرات اقلیمی در حال تبدیل شدن به بزرگترین محرک از دست دادن تنوع زیستی است و گسترش قابل توجه بادهای فراساحلی برای مقابله با این بحران های به هم پیوسته مهم است. دولت‌ها در حال برنامه‌ریزی برای ایجاد زیرساخت‌های انرژی سبز در دریا هستند، و اگر به درستی انجام شود، اورستد معتقد است که گسترش انرژی باد فراساحلی مورد نیاز برای مبارزه با تغییرات آب‌وهوایی نیز می‌تواند راه‌حل‌هایی را ادغام کند که تنوع زیستی اقیانوس‌ها را پشتیبانی و تقویت می‌کند. به همین دلیل است که Ørsted یک جاه‌طلبی پیشرو در صنعت برای ارائه یک تأثیر مثبت خالص بر تنوع زیستی در تمام پروژه‌های انرژی جدید که حداکثر از سال 2030 سفارش داده است، تعیین کرده است.

حفاظت و تقویت تنوع زیستی

Ørsted، رهبر جهانی بادهای فراساحلی، با افزودن به تلاش‌های خود برای سالم‌تر نگه‌داشتن طبیعت، در حال بررسی راه‌های نوآورانه جدید برای حفاظت و تقویت تنوع زیستی است. ReCoral توسط ØrstedTM یکی از نمونه‌های شرکتی است که در حال بررسی چگونگی دستیابی به این هدف است. هدف این پروژه اجرای یک رویکرد غیرتهاجمی برای جمع‌آوری مازاد تخم‌ریزی مرجان‌های بومی در هنگام شسته شدن در ساحل و برای رشد کلنی‌های مرجانی سالم بر روی پایه‌های توربین‌های بادی دور از ساحل است.

ایده رشد مرجان ها

افزایش دمای سطح در آب های کم عمق می تواند منجر به سفید شدن مرجان ها شود. در مکان‌های مزرعه بادی دورتر از ساحل، دما به دلیل اختلاط عمودی در ستون آب پایدارتر است و از افزایش شدید دما جلوگیری می‌کند.

ایده خلاقانه ReCoral این است که دمای نسبتاً پایدار آب در مکان‌های مزرعه بادی دور از ساحل، خطر سفید شدن مرجان‌ها را محدود می‌کند و به مرجان‌های سالم اجازه می‌دهد روی پایه‌های توربین بادی رشد کنند. مرجان ها در نزدیکی سطح آب رشد خواهند کرد تا از نور کافی خورشید اطمینان حاصل شود.

در سال 2020، زیست‌شناسان و متخصصان دریایی در Ørsted با متخصصان خصوصی و دانشگاهی مرجان‌ها برای بلوغ و آزمایش این مفهوم همکاری کردند. در سال 2021، تیم ReCoral برای اولین بار با موفقیت مرجان های جوان را روی بسترهای فولادی و بتنی زیر آب در یک مرکز آزمایشی در کنار اسکله کشت داد.

آزمایش اثبات عملکرد

در ژوئن سال جاری، آزمایش اثبات مفهوم فراساحلی در مزارع بادی فراساحلی Changhua در تایوان برای آزمایش این مفهوم در آب‌های آزاد بر روی چهار پایه توربین بادی جداگانه آغاز می‌شود.

Mads Nipper، رئیس گروه و مدیر عامل شرکت Ørsted، گفت: “برای توقف تغییرات آب و هوایی و ایجاد آینده ای پایدار برای سیاره زمین، اکوسیستم های آن و مردم آن، ما باید انتقال از سوخت های فسیلی به انرژی های تجدید پذیر را تسریع کنیم. دولت‌ها در حال آماده‌سازی توسعه قابل توجهی از انرژی بادی فراساحلی هستند و من مطمئن هستم که اگر به درستی انجام شود، بادهای فراساحلی می‌توانند تنوع زیستی اقیانوس‌ها را پشتیبانی و تقویت کنند.» او ادامه می دهد: “اگر ما با ReCoral موفق شویم و مفهوم مقیاس پذیر ثابت شود، این نوآوری Ørsted می تواند تاثیر مثبت قابل توجهی بر تنوع زیستی اقیانوس ها ایجاد کند.”

کار با کارشناسان مرجان

Ørsted با مرکز تحقیقات زیست شناسی دریایی Penghu در تایوان همکاری می کند و آنها با هم یک روش غیر تهاجمی برای کاشت مرجان، لقاح آزمایشگاهی، انتقال لارو و اتصال لارو به پایه های توربین بادی ایجاد کرده اند. رویکرد غیر تهاجمی ReCoral به جای حذف هر چیزی از اکوسیستم‌های مرجانی موجود، بر مجموعه‌ای از بسته‌های تخم مرجانی مازاد تکیه می‌کند که در خطوط ساحلی می‌روند و در غیر این صورت زنده نمی‌مانند.

Hern-Yi Hsieh، مدیر مرکز تحقیقات زیست شناسی دریایی Penghu، گفت: “ما هیجان زده هستیم که در چنین ابتکار بزرگی شرکت می کنیم و با مهم ترین بازیگر جهان در بادهای فراساحلی شریک هستیم. حفاظت از محیط زیست و تنوع زیستی دریایی همچنان یکی از موضوعات کلیدی جهان در دهه آینده خواهد بود. بسیار خوب است که می بینیم، جدا از تلاش برای تامین انرژی پاک، Ørsted پروژه مرجانی خود را در تایوان برای ترویج دوستی با محیط زیست نیز راه اندازی می کند. ما مفتخریم که در این پروژه شرکت کنیم و مشتاقانه منتظر چنین ابتکارات بیشتری در آینده هستیم.”

استفاده از لاروهای مرجانی

اگر آزمایش اثبات مفهوم موفقیت‌آمیز باشد، Ørsted فرصت‌هایی را برای افزایش ابتکار با هدف نهایی استفاده از لاروهای مرجانی اضافی تولید شده در مکان‌های مزرعه بادی فراساحلی برای بازیابی و تقویت سیستم‌های صخره‌ای نزدیک به ساحل مورد بررسی قرار می‌دهد.

مفهوم ReCoral را می توان برای پایه های دریایی از هر نوعی در آب های گرمسیری در سراسر جهان به کار برد. Ørsted آموخته‌ها و تکنیک‌هایی را که تیم ReCoral توسعه می‌دهد با جامعه گسترده‌تر حفاظت از مرجان‌ها و با دیگر توسعه‌دهندگان مزرعه بادی به اشتراک می‌گذارد، انتظار دارد که یافته‌ها صرف نظر از موفقیت خلبان ReCoral مفید باشد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *