انتقال بهره برداری از میدان نفتی در دریای شمال

انتقال بهره برداری از میدان نفتی در دریای شمال

 گزارش بازار نفت و گاز، Equinor برای انتقال بهره برداری از میدان کرافلا دریای شمال به Aker BP. کرافلا به همراه اکتشافات فولا و شمال آلوهیم پروژه NOAKA را تشکیل می دهند که قرار است با سرمایه گذاری 10 میلیارد دلاری توسعه یابد. انتظار می رود تولید از منطقه دریای شمال در سال 2027 آغاز شود.

انتقال بهره برداری

Equinor یک یادداشت تفاهم (MoU) با Aker BP برای انتقال بهره برداری از میدان Krafla در دریای شمال نروژ به دومی امضا کرده است. پس از تکمیل انتقال، Aker BP اپراتور تمام اکتشافات در منطقه NOAKA، که شامل Krafla، Fulla و شمال Alvheim می شود، خواهد شد.

به گفته این دو شرکت، پروژه NOAKA می تواند شامل سرمایه گذاری 10 میلیارد دلاری باشد. این منطقه مجموع منابع قابل استحصال را نزدیک به 600 میلیون بشکه معادل نفت برآورد کرده است.

طرح توسعه و عملیات مشترک

این شرکت ها به طور مشترک طرح توسعه و عملیات (PDOs) را برای میادین NOA Fulla و Krafla همانطور که برنامه ریزی شده تا پایان سال 2022 ارائه خواهند کرد. تولید پروژه NOAKA قرار است در سال 2027 آغاز شود.

در حال حاضر، Equinor اپراتور میدان Krafla در شمال است، در حالی که Aker BP اپراتور شمال اکتشافات Alvheim و Fulla (با هم NOA Fulla) در جنوب است.

در کرافلا، Equinor و Aker BP هر کدام 50 درصد سهام دارند.

Aker BP دارای 47.7 درصد از سهام عملیاتی میدان Fulla است، جایی که Equinor (40٪) و Lotos Exploration and Production Norge (12.3٪) شریک هستند.

در شمال میدان آلوهیم، Aker BP دارای 87.7 درصد سهام عملیاتی است در حالی که Lotos 12.3 درصد باقی مانده را در اختیار دارد.

اپراتور برای پروژه NOAKA

Equinor و Aker BP بیان کردند که داشتن یک اپراتور برای پروژه NOAKA زمینه خوبی برای اجرای کارآمد آن و همچنین برای بهره برداری ایمن و کارآمد از میادین خواهد داشت. این دو شرکت گفتند، علاوه بر این، هم افزایی قوی‌ تری بین این دو توسعه و رابط‌ های کمتر ایجاد می‌کند.

گیر تونگسویک، معاون اجرایی پروژه‌ های اکوینور، حفاری و تدارکات گفت: «توافقنامه فعلی نتیجه یک همکاری عالی در طول سال‌های گذشته است که بر اساس اعتماد متقابل و یک جاه‌ طلبی مشترک برای دستیابی به پیشرفت‌ های پایدار و عملیات کارآمد در فلات قاره نروژ ساخته شده است.

“بهترین راه حل برای آینده این است که Aker BP، بر اساس مفهوم توسعه یافته توسط Equinor، اداره اجرای پروژه و بهره برداری از Krafla را بر عهده بگیرد.”

Equinor اظهار داشت که تخصص و تجربه مرتبط با مفهوم Krafla را به Aker BP منتقل خواهد کرد و شرکت ها به همکاری در مرحله توسعه ادامه خواهند داد.

طبق تفاهم نامه، صاحبان مجوز های مربوطه برای تغییر اپراتور از وزارت نروژ درخواست خواهند کرد. پس از تایید تصمیم سرمایه گذاری و ثبت PDO نزد مقامات، انتقال بهره برداری انجام خواهد شد.

کارل جانی هرسویک، مدیرعامل Aker BP گفت: “Aker BP و Equinor در سال های گذشته همکاری بسیار خوبی در توسعه NOAKA داشته اند. ما مفتخریم که می‌توانیم اپراتور کرافلا را در اختیار بگیریم تا از اجرای پروانه‌ ها و بهره‌ب رداری کارآمد از کل منطقه اطمینان حاصل کنیم.»

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *