پروژه جدید تولید هیدروژن سبز از گاز طبیعی

پروژه جدید تولید هیدروژن سبز از گاز طبیعی

به گزارش بازار نفت و گاز، Wintershall Dea برای ساخت پروژه جدید هیدروژن و CCS در آلمان. به طور جداگانه، این شرکت همچنین توافق نامه ای را برای خرید 11.25 درصد از سهام پروژه گاز طبیعی Reggane Nord از شرکت برق مستقر در کالیفرنیا Edison International امضا کرده است.

ساخت یک پروژه بزرگ جدید

شرکت آلمانی تولید کننده نفت و گاز Wintershall Dea از برنامه های خود برای ساخت یک پروژه بزرگ جدید برای تولید هیدروژن پاک و ذخیره CO2 در زیر زمین در دریای شمال خبر داد.

پروژه جدید که BlueHyNow نام دارد قرار است در سواحل دریای شمال آلمان در شهر Wilhelmshaven که دارای زیرساخت شبکه ای قوی است، توسعه یابد.

هدف Wintershall Dea از طریق پروژه جدید، تامین انرژی انعطاف‌پذیر و مطمئن برای صنعت و خانواده‌ها و به طور همزمان کاهش انتشار CO2 است.

تولید هیدروژن سبز

هاب انرژی Wilhelmshaven برای تولید هیدروژن سبز از گاز طبیعی با نرخ بیش از 200000 متر مکعب هیدروژن در ساعت طراحی خواهد شد.

با استفاده از نیروی باد سبز از دریای شمال بهره برداری خواهد شد و هیدروژن سبز تولید شده از طریق شبکه خط لوله در اختیار مشتریان صنعتی قرار خواهد گرفت.

CO2 جذب شده در طول تولید هیدروژن به مناطق دریایی در نروژ و دانمارک ارسال می شود و در مخازن زیر بستر دریا ذخیره می شود.

تامین انرژی ایمن

ماریو مهرن، مدیر اجرایی Wintershall Dea گفت: “پروژه ما نشان دهنده پیشرفت است. برای اهداف آلایندگی خالص صفر آلمان، برای رقابت صنعتی آلمان، و برای تامین انرژی ایمن، مطمئن و انعطاف پذیر.

با این پروژه، مرکز انرژی Wilhelmshaven موجود را تقویت خواهیم کرد و گام بزرگی به سمت آینده ای پاک و دوستدار آب و هوا برداریم.

در یک توسعه جداگانه، Wintershall Dea موافقت کرده است که 11.25 درصد از سهام پروژه گاز طبیعی Reggane Nord را از شرکت Edison International مستقر در کالیفرنیا خریداری کند.

جزئیات پروژه

پروژه Reggane Nord شامل شش میدان گازی است که در بلوک های 351c و 352c حوضه Reganne، در صحرای صحرا، جنوب غربی الجزایر واقع شده اند.

میادین شامل رگان، ازرافیل جنوب شرقی، کاهلوچه، کاهلوچه جنوبی، تیولیلین و سالی مساحتی بالغ بر 1800 کیلومتر مربع را پوشش خواهند داد.

پس از بسته شدن معامله، Wintershall Dea 30.75 درصد از سهام کنسرسیوم پروژه Groupement Reggane Nord (GRN) را در کنار Sonatrach با 40 درصد سهام و Repsol با 29.25 درصد خواهد داشت.

از طریق خرید سهام، Wintershall Dea قصد دارد حضور خود را در الجزایر، که سومین صادرکننده گاز در مقیاس بزرگ به اروپا، در کنار روسیه و نروژ است، تقویت کند.

علاوه بر این، این توافق به دنبال گسترش همکاری Wintershall Dea و Sonatrach برای کشف فرصت‌های جدید در تولید گاز و راه‌حل‌های انرژی کم کربن است.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *