بهره برداری از پروژه بزرگ انرژی های تجدیدپذیر در کانادا

بهره برداری از پروژه بزرگ انرژی های تجدیدپذیر در کانادا

به گزارش بازار نفت و گاز، همه واحدها در حال حاضر در پروژه بزرگ انرژی های تجدیدپذیر در کانادا در خدمت هستند. ایستگاه برق آبی Keeyask می تواند تا 695 مگاوات برق پاک تولید کند.

پروژه تولید Keeyask

آخرین واحد از هفت واحد در پروژه تولید Keeyask، جدیدترین نیروگاه برق آبی کانادا، به خدمت گرفته شده است. این یک نقطه عطف بزرگ برای پروژه و تیم تحت رهبری Bechtel با شرکت ساختمانی بارنارد و EllisDon است. این پروژه که در مانیتوبا، کانادا واقع شده است، یک جزء حیاتی برای تامین 4400 گیگاوات ساعت انرژی پاک، ایمن و قابل اعتماد در هر سال است و برق کافی برای تامین برق حدود 400000 خانه را دارد.

دیو بوون، مدیر مدیریت پروژه Manitoba Hydro گفت: «Keeyask از زمان شروع ساخت و ساز در سال 2014 برای هزاران نفر شغل و فرصت ایجاد کرده است. این نیروگاه به عنوان چهارمین ایستگاه تولید بزرگ در منیتوبا، انرژی قابل اعتماد و تجدیدپذیر را به خانه‌ها و مشاغل مشتریان ما برای دهه‌های آینده، تقریباً بدون کربن، عرضه می‌کند.»

خصوصیات پروژه

این پروژه شامل یک نیروگاه هفت واحدی است که از یک سرریز هفت دروازه در ضلع جنوبی گول رپیدز جدا شده است که همگی توسط سه سد در سراسر تپه ها به هم متصل شده اند. 23 کیلومتر دایک در ضلع شمالی و جنوبی وجود دارد که مساحت کل مخزن آن تقریباً 93 کیلومتر مربع است.

آب و هوا، توپوگرافی و بیماری همه گیر چالش های پروژه را افزایش داده است. این نیروگاه برای مهار انرژی رودخانه با حجم بر متر مکعب در ثانیه دو برابر آبشار نیاگارا در محل پروژه واقع در 10 درجه جنوب دایره قطب شمال طراحی شده است. دمای زمستان در منطقه می تواند به زیر 40- درجه سانتیگراد برسد. اجرای پروژه توسط تیم متعهد آن شامل بیش از 9000 کارگر ساختمانی در طول عمر پروژه و با به کارگیری اقدامات و ابزارهای لجستیکی نوآورانه از جمله قرار دادن تجهیزات فوق العاده امکان پذیر شد. بتن در هوای سرد در ماه های زمستان. تمام ماسه، سنگ و خاک رس مورد نیاز برای این کار در محل استخراج شد، از جمله برای 334000 متر مکعب بتن مورد نیاز برای سرریز و سازه های نیروگاه.

تولید برق پاک

نحوه تولید برق بیش از هر زمان دیگری مهم است. کلوین سیمز، مدیر کل زیرساخت Bechtel در آمریکا، گفت: پروژه نسل Keeyask بر بسیاری از چالش‌های مهندسی غلبه کرد و شرایط ساخت و ساز دشوار را متعادل کرد و در عین حال از دستورالعمل‌های سخت‌گیرانه زیست‌محیطی پیروی کرد. این پروژه چشمگیر با نبوغ و سرسختی افرادی که در تکمیل آن سهیم بودند ممکن شد.

پروژه نسل Keeyask یک تلاش مشترک است که توسط شرکت Keeyask Hydropower Limited – مشارکتی بین Manitoba Hydro و Keeyask Cree Nations، مشارکت چهار کشور اول: Tataskweyak Cree Nation، War Lake First Nation انجام شده است. اولین ملت کارخانه یورک و ملت فاکس لیک کری. ایستگاه تولید بر روی رودخانه نلسون تقریباً در 30 کیلومتری غرب گیلم، در منطقه مدیریت منابع دریاچه اسپلیت و در سرزمین اجدادی چهار ملت شریک قرار دارد.

Keeyask یکی از پروژه‌های انرژی تجدیدپذیر و پاک است که Bechtel از آن پشتیبانی می‌کند تا به مشتریان در مسیر رسیدن به آلایندگی خالص صفر کمک کند. پروژه های دیگر شامل مزرعه بادی بلک راک و مزرعه خورشیدی Cutlass در ایالات متحده و باد دریایی شناور با Hexicon در انگلستان است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *