افزایش تولید گاز طبیعی در فلات قاره نروژ

افزایش تولید گاز طبیعی در فلات قاره نروژ

به گزارش بازار نفت و گاز، PGNiG تولید گاز طبیعی در فلات قاره نروژ را تشدید می کند. پس از راه اندازی خط لوله بالتیک، هیدروکربن های تولید شده توسط گروه PGNiG در نروژ به لهستان تحویل داده می شود.

تولید گاز طبیعی

PGNiG نروژ قصد دارد در سال جاری حجم اضافی حدود 0.5 میلیارد متر مکعب گاز طبیعی تولید کند. این امر به مجموع تولید این شرکت اجازه می دهد تا در سال 2022 به 3 میلیارد متر مکعب گاز برسد. پس از راه اندازی خط لوله بالتیک، هیدروکربن های تولید شده توسط گروه PGNiG در نروژ به لهستان تحویل داده می شود.

تولید گاز در فلات قاره نروژ

فلات قاره نروژ یک منطقه اولویت‌دار توسعه عملیات اکتشاف و تولید گروه PGNiG است و نقش بسیار مهمی در استراتژی ما برای تنوع بخشیدن به عرضه گاز به بازار لهستان دارد. در ارتباط با رویدادهای اخیر، از جمله قطع گاز تحت قرارداد یامال، نتایج عملیات ما در نروژ اهمیت ویژه ای پیدا کرده است. به زودی، پس از راه اندازی لوله بالتیک، مترمکعب گاز اضافی استخراج شده توسط PGNiG در نروژ به امنیت انرژی بیشتر برای لهستان تبدیل خواهد شد. وی افزود: مایلم از شرکای مجوز PGNiG نروژ و اداره نفت نروژ تشکر کنم که بدون آنها همکاری تولید نیم میلیارد متر مکعب گاز طبیعی توسط گروه ما در سال جاری امکان پذیر نبود.

افزایش تولید فلات قاره نروژ

افزایش تولید گاز از سه مخزن اسکارو، جینا کروگ و دووا حاصل می شود. در مورد دو میدان اول، افزایش تولید به لطف قطع تزریق گاز به مخازن امکان پذیر خواهد بود. تزریق گاز معمولاً توسط شرکت هایی که در فلات قاره نروژ کار می کنند برای تسریع تولید نفت انجام می شود، گاز تزریق شده دوباره در مرحله بعدی بهره برداری از میدان استخراج می شود. تصمیم برای توقف تزریق گاز به معنای اصلاح برنامه توسعه و بهره برداری هر میدان است و بنابراین نیاز به رضایت اداره نفت نروژ دارد.

PGNiG نروژ و شرکای مجوز آن چنین تاییدیه هایی را دریافت کرده اند و در نتیجه شرکت تا پایان سال بیش از 300 میلیون متر مکعب از جینا کروگ و تقریبا 150 میلیون متر مکعب گاز طبیعی از میدان اسکارو تولید خواهد کرد.

استفاده از ظرفیت های رایگان

در مورد Duva، افزایش تولید به لطف استفاده از ظرفیت های رایگان در تاسیسات تولیدی که در میدان Gjøa خدمت می کند، که Duva به آن متصل است، امکان پذیر است. ظرفیت اضافی تا پایان ماه اوت در دسترس خواهد بود، زمانی که میدان Nova، همچنین Gjøa، به خط می‌آید. تا آن زمان، PGNiG بالادست نروژ قصد دارد 30 میلیون متر مکعب گاز اضافی از Duva تولید کند.

PGNiG نروژ تخمین می زند که می تواند در مجموع حدود 0.5 میلیارد متر مکعب گاز اضافی از Gina Krog، Skarv و Duva در سال جاری تولید کند، که به این معنی است که این شرکت ممکن است حدود 3 میلیارد متر مکعب در سال 2022 تولید کند که بیش از 15 درصد بیشتر از پیش بینی شده است. پس از راه اندازی خط لوله بالتیک در سه ماهه چهارم سال 2022، PGNiG می تواند حجم بیشتری را از Gina Krog و Skarv به لهستان عرضه کند.

حجم تولید اضافی گاز طبیعی

PGNiG نروژ دستیابی به حجم تولید اضافی را نیز در سال های بعد فرض می کند. در سال 2023، این شرکت قصد دارد 2.5 میلیارد متر مکعب گاز تولید کند، یعنی 100 میلیون متر مکعب بیشتر از پیش بینی قبلی. در سال 2024، تولید گروه PGNiG در فلات قاره نروژ ممکن است به 2.9 میلیارد مترمکعب برسد که 0.3 میلیارد متر مکعب بیشتر از آنچه تاکنون تصور می شد، است. رشد تولید در درجه اول به لطف توقف تزریق گاز و استخراج گازی که قبلاً تزریق شده امکان پذیر خواهد بود.

PGNiG Upstrem نروژ 11.3 درصد در مجوز Gina Krog، 11.92 درصد در مجوز Skarv و 30 درصد در مجوز Duva دارد. شرکای مجوز این شرکت عبارتند از Equinor و KUFPEC (Gina Krog)، AkerBP، Equinor و WintershallDEA Norge (Skarv) و Neptune Energy، INPEX Idemitsu Petroleum Norge و Sval Energi (Duva).

PGNiG نروژ دارای 59 مجوز در فلات قاره نروژ است و از چهارده میدان تولید می کند. سال گذشته، حجم تولید گاز طبیعی این شرکت 1.42 میلیارد مترمکعب بود که از 0.48 میلیارد متر مکعب در سال 2020 افزایش یافته بود. رشد پویا به لطف دستیابی به تمام دارایی‌های INEOS E&P Norge، از جمله 21 مجوز و سایر خریدها از 2017 تا 2020 و همچنین تکمیل توسعه میدان Ærfugl و شروع تولید از میادین Gråsel و Duva.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *